B20 rullvippa?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
p.hedman
Forumsberoende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 19, 2010 2:28 pm
Ort: bjursås

Re: B20 rullvippa?

Inlägg av p.hedman »

Hej såg att ni hade problem med vippor som går sönder , mig veteliger är att man åker med för lite ventil fjäder tryck och får ventil flyt. Då slår man sönder det mesta även fast att man har rekomenderat inspännings tryck.
När vi ökade trycket så försvann problemen med knäckta rull lyftare och vippor.
Fick tipset av Hasse Knuters när vi åkte med våran Amazon (med Csb 355a och Jerico och 9"are).
pvmannen karlsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 205
Blev medlem: lör maj 16, 2009 10:05 pm
Ort: laholm

Re: B20 rullvippa?

Inlägg av pvmannen karlsson »

bänkar man motorn ser man väl var effekten slutar och gör den det för tidigt har man för lite fjädertryck,, vad jag har förstått.
på min "b20" höjde jag bockarna för att få bättre utväxling, men ventilspelet lever nåt fruktansvärt, nån som vet varför?
pv -62 testbänk för "evolution" motorn
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=46009
Skriv svar