Hej såg att ni hade problem med vippor som går sönder , mig veteliger är att man åker med för lite ventil fjäder tryck och får ventil flyt. Då slår man sönder det mesta även fast att man har rekomenderat inspännings tryck.
När vi ökade trycket så försvann problemen med knäckta rull lyftare och vippor.
Fick tipset av Hasse Knuters när vi åkte med våran Amazon (med Csb 355a och Jerico och 9"are).
B20 rullvippa?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 205
- Blev medlem: lör maj 16, 2009 10:05 pm
- Ort: laholm
Re: B20 rullvippa?
bänkar man motorn ser man väl var effekten slutar och gör den det för tidigt har man för lite fjädertryck,, vad jag har förstått.
på min "b20" höjde jag bockarna för att få bättre utväxling, men ventilspelet lever nåt fruktansvärt, nån som vet varför?
på min "b20" höjde jag bockarna för att få bättre utväxling, men ventilspelet lever nåt fruktansvärt, nån som vet varför?
pv -62 testbänk för "evolution" motorn
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=46009
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=46009