Tänkte göra en projekttråd. Helt enkelt.
Mestadels för att inspirera mig själv till att göra någonting och det finns stor risk för att den inte händer någonting här.
Jag vet inte vad planen är, den ändrar jag ungefär sex gånger i minuten, framförallt när jag ska försöka sova. Av någon konstig anledning.
När klockan visar 03:30 försvinner hoppet om en dräglig morgondag. Så morgnar är inte min starka sida, precis som självdiciplin.
Nej nu har jag halkat iväg lite känner jag.
Det kommer inte bli något häpnadsväckande, banbrytande eller ens gränsa till intressant.
Vill du kolla på skiten så är du mer än välkommen. Vill du kommentera så är det antagligen för att påvisa alla fel jag gör, och det är helt okej det också. Det uppmanas rent av!
Jag ska försöka visa mycket bilder för det är ju det man (jag) tittar på.
Det blir en produkt av ingen lust, inga förkunskaper, inga pengar, patetiska försök och obstinat "kan själv"-ande. För att mynta uttryck.
En helt original 940 turbo från 1993-(fan också) som jag köpte för 13.000kr som jag gjorde i ordning en smula.
Som nu består utav.
En lagom oval B230FK.
Motornord H-profil.
Nya lager, packboxar, ringar.
Megasquirt 2V3
M90.
DanneJ specialsvänghjul.
Sachs 765.
4-puckad ofjädrad.
Farbror Holset HX40.
Hembyggt grenrör i svartstål.
Hembyggt insug i avgasrörsdelar.
60mm utförsäljnings-WG,
3.5" downpipe, 3" resten.
Ett luftfilter.
OBRtopp, mirafrästa säten, backcut ventiler, förstorade förbränningsrum, extra kylkanaler & dubbla ventilfjädrar. 204CFM.
Enem K15-kam.
Driftingbur.
Räserstolar.
Räserbälten.
R-bromsar.
Hembyggd jävla handbroms.
Fyra hjul.
En riktig tjejmagnet.
Ber om ursäkt för ett onödigt långt inlägg på en helt ointressant skapelse.
![Bild](http://www1.garaget.org/archive/73/72031/135833/large_135833-1465923.jpg)
Motorrummet från den tiden.
![Bild](http://www1.garaget.org/archive/73/72031/135833/large_135833-2446607.jpg)
Självaste bilen.
![Bild](http://www1.garaget.org/archive/73/72031/135833/large_135833-1988542.jpg)
Vart en 16T turbo och lite sånt. Och en 530-topp från Tommy Luhr som flödar 204cfm och dubbla fjättrar.
![Bild](http://www1.garaget.org/archive/73/72031/135833/large_135833-1582337.jpg)
Fick sedan påhälsning på bilen. Totalt tre gånger samma vecka. Repad lack, sönderskurna däck samt pangad ruta.
![Bild](http://www1.garaget.org/archive/73/72031/135833/large_135833-1594222.jpg)
Ruta nummer två. Eller tre?
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-66e0563cff63b021a3cf3b2129dd0a5f_large.jpg)
Ramlade in en blank låda i handskfacket.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-41393c942e6d16ad40e18bc5647e0d13.jpg)
Det ingick en sladd också. Kunde absolut inte koppla in det själv men jag gjorde det ändå.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-418d24537985eac1ee3003004e7f41e5_large.jpg)
Kan absolut inte mappa den heller. Men också det gjorde jag själv, dum som jag är.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-9b3a8971f1a4e72863228ff64e6a0d83_large.jpg)
Råkade dra in skiten på originalhärvan.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/archive/72031/large/967824_xeevp9.jpg)
Jag försökte även tillaga ett 940-grenrör utan resultat.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-70c3a4d29518610fe51a6ed3b1bc5c1d_large.jpg)
Hittade några blanka bromsok. Men skivorna vet jag inte vart dom ska vara.
Ja det var ju den skiten i några olika etapper. 1.5kg på en 16T-turbo med MS gick väl bra. Mappade själv så jag vart förvånad över att det höll. Men mycket kladdande och garage in och ut så verkade allt lira. Men det var bara roligt första 42 minuterna.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-28fab4ffc0ac955118fb9652abc7c93b_large.jpg)
Sedan fick jag ett -96 FK-block av farbror Persson. Det rensade jag så klart på innanmäte och kladdade på fin färg igen.
Då den hade gått varm och nypt så ville jag kontrollera den noggrant. Det innebär ju mätning av alla sorter och slag. Det kan ju inte jag, och jag har ju inte heller grejer.
Så jag köpte ett mätartilleri och började mäta till förbannelse. Ja, jag gjorde även det själv, dum som jag är.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-4c18dad99f444100d56e7066f1511059_large.jpg)
4st korvar som jag viktjusterade och tittade argt på så de inte skulle våga ställa till med några problem.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-01750c818932ab01383934fbf9d989b9_large.jpg)
Dök även upp blanka vevstakar. Jag satte dit varannan.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-f7a81ea839488b727ffc0124c35828f6_large.jpg)
Här är misslyckandet ihop.
Köpte här lite kraftigare koppling, kamdrev, turbo, wastegate, och annat trams. Det anses ju vara viktigt med fina blanka färger på allting så jag handlade loss på allt det blåaste av de blåa delarna.
Råkade även köpa en motard. Som rasade.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-acb4d478cc997441b08b3e9c07817bb2_large.jpg)
Här börjar den ramla ihop.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-e26d2ae5b7962b4829c13551ac48fdd4_large.jpg)
Jag råkade tappa ned den skiten i motorrummet på sina nya rallykuddar. Började dra rör. Fick även bonka lite för att det skulle få plats där jag ville ha skiten.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-897875ebbce864621f5f5c8c4ea6b162_large.jpg)
Ett rör förökade sig till fyra och där ska de bo från och med nu, om jag får bestämma.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-ceadf8aad13b8455b95349cb62e27cec_large.jpg)
Här är en hög med rör.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-6a479ae08545ab25ac806d7587655b86_large.jpg)
Här har det tillkommit två små rör. Där ska tydligen dom vara. Fyllt på lite med pinnsvetsen i små håligheter och skit. För att jag kan.
Eftersom jag inte kan svetsa själv heller så gjorde jag det också. Själv. Dum som jag är.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-02da50e4319c979f5a0857b68ab797fd_large.jpg)
Här är det någon idiot som har lindat rören med tyg. Från Biltema. Det har säkert kliat i flera dagar på sopan också.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-301857c802f47bbe142a83f78ac14db5_large.jpg)
Sedan ställde jag klumpen på rören och drog mer rör. Som om det inte räckte nu. Börjar smaka sårtvätt i munnen varje gång jag ställs inför att jag måste ta den någonting här.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-c7e63b42098dc1e718b6b35a3e4ef79a_large.jpg)
Mer blanka delar. Parkinsonprecision och motsatsen till ett hantverksmässigt väl utfört arbete.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-c09cf132d4a31e1e03237c976082eea3_large.jpg)
Är det du eller jag som låter nu?
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-3c8e22af47f1f2ae43ff0edd9aed0dae_large.jpg)
Då jag inte kan mappa så erbjöd jag mig mappa farbror Perssons räserbil också. Och den lever än idag konstigt nog.
Ja det är han som står där och ser pervers ut. Jag har förstås mappat alla tre fordon på gården som tillsammans ger en trevlig blandning. Och det syns ju genast vilket skit som är intressant. Tändkula, en riktig motorkonstruktion.
![Bild](http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72031/72031-b618d57c094a043dbbdf17df182c69bd_large.jpg)
Bättre än så blir det inte vill jag lova.
Sedan så, eftersom jag inte kan det så mappade jag skiten själv. Lite drygt 2bar på BF98 åkte jag runt med. Och hör och häpna, den har inte dött en plågsam död i en metallfyrverkeriorgie. Varför vet jag inte, för att oddsen att jag har gjort någonting rätt är inte till min fördel. Som det mesta annat. Får väl försöka lägga upp ett klipp om jag har så ni får se pisset.
Det blir helt enkelt inte vackrare när man alltid försöker hitta den billigaste och enklaste vägen till ett halvdant resultat.
Nu är bilskrället i garaget igen (redan?) för lite nytt skit. Koppling och diff står väl på agendan.
Ska prata snällt med "Dannej" här på forumet om han kanske har lite svänghjul och sånt till mig.
Jag är även lite småhård på E85! Och bur?
Här tackar jag för mig för tillfället.
Var hälsade kamrater!