Nä, det beror väl lite på hur man plockar dit kringutrustningen runt motorn eller om de mesta med tankar å torrsump blir framför motorn, men lite lättare än med bigblock bör de allt bli
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Jovisst, allt är aluminium, men du vet, olja, bränsle med rejäl pump, kylare med fläkt väger en del, men det som framförallt kommer bli rejält är någon form av intercoolerarrangemang. Då jag inte skulle vilja öppna upp den täckta fronten för att få in luft så kommer jag nog behöva överdriva den rätt mycket. har börjat bli lite problem med rätt rejäla insugstemperaturer när man börjar närma sig 3bar i ladd.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
joo,, men du missar lite hur jag tänker,, det skulle kunna vara mycket tyngre.
Säg du byggt på en supra 6a.. långt stort motorblock i järn.
Nu har du en liten futtig alu 5a som är lika kort som en rödblock 4a(i stort sett)
Viktmassan hamnar längre bak bara sådär huxflux.
Fan så fint!! Som Ärtan säger så är det ingen nackdel att ha mycket vikt fram, om du klarar av att flytta den sen!! Innan de blev en minimi vikt på Prostock så ville alla ha de nästan så framtung de bara gick.
Lite smått å gott händer det ute i garaget ibland. Har dragit ihop ett grenrör bl.a
banan va avgashuset ser litet ut ur denna vinkel Men de räcker nog till rätt långt
På plats i bilen. Har även punktat upp en downpipe lite provisoriskt för att se hur det blir å om man kunde få det att funka, skulle vilja ha detdär stuket, men jag tror det kan bli lite bökigt med fronten. Wastegaten saknas ännu, väntar på att få hem flänsar till den.
Började titta lite på intercooler också, har dock inte kommit längre än såhär ännu.
Men ett golv har jag fått imonterat igen också!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
cool..
ett tips till angående avgas..
dra ned det under dörren,, gör ett snyggt uttag i tröskeln och sedan ett ovalt rör under bilen.
Så rakt som möjligt, mao så lite baktryck som möjligt.