
ivars e30 backhalf - 8s
- Deztallica
- Forumsberoende
- Inlägg: 676
- Blev medlem: fre jul 03, 2009 6:23 pm
- Ort: Haninge
Re: ivars e30 backhalf - 8s
Uppdatera! Facebookmotståndare vill också se vad som händer ju 

Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Re: ivars e30 backhalf - 8s
Bygga in härvan i M5an + justera den lite... (efter alla chassiebyten börjar den bli lite tärd) eftersom jag körde utan lim i krympslangarna så strumporna hoppar ur..

Så fort nya detchwerkspumparna släpps svänger jag förbi ppf och hämtar en sån här deluxelösning! Så jävla vackert!!!!

Rev ur varenda jävla bussning ur bakvagnen för att sen bli varse att det inte finns ett jävla skit att köpa till e34.... Bara silentblocken... WTF!!!

ledlagerna i länkarmarna bak SÖG att få ut... Värsta skiten att sitta någonsin...

har varit ett par stridspass med bakvagnen vill jag lova, men bra blir det!

hehe....

saker och ting börjar falla på plats, ser rätt rörigt ut än dock!

detta målade jag själv med en riktig höjdarfärg som jag alltid kört !

balken fick bläster och pulver

hängde upp lådan lite inför inpassning tryckrör mm

sen tog jag mig i kragen och spårade ur med motorhärvan

urk




min dator ligger fortfarande pa prio 0, det innebar tyvarr att den har updateringen blir utan de 3 sista bokstaverna i varat alfabet...
jag har lagt mycket tid pa att gora om kabelharvan, och javligt bra har det blivit. Visserligen ungafar likadan som nar jag knapade ihop den 2008, men nu nypajsat + att jag anvant klister i krympslangarna sa strumporna inte halkar ur..

for er som foljt min trad ett tag har ni sett den har bilden forut.

problemet trodde jag att jag avhjaelpte med den tjockare hardyn ifran m5, aeven om jag hittade min pa m3 e46 (de ar ocks[ 35mm tjocka)..
sa var inte fallet, jag hade lite vibrationer efter orsa men det har jag haft lite grann fran och till pga att jag aldrig balanserar dacken, tankte inte mer pa det.. Dack varierar i kvalitet da jag oftast satter dit skrot.. Men nar jag rev ur moroten sahar afterseason sag kardaffeljavulen lika dan ut som pa bilden... FAIL..
Det som hander ar att hardyn flexar och da vrider sig, vilket givetvis vrider det som sitter i den, flaensen till kardan.. problemet tankte jag losa med ett ladbyte, som hade varit synd da jag gillar min lada jag kor med nu... Enligt svea skulle man kunna fa tag pa specialhardys ifran england.. Men jag snubblade pa den har godbiten pa blocket!
Ma de gamla flaensarna vila i vrid och den nya halla for evigt!

har en hoj (syftar inte pa kawin) som laser kulor sa iar kan det inte spara ur.. som det utan att blinka hade gjort iar igen... Pa satt och vis kanns det ganska skont... Prova gatbilsgrejen utan att ruinera sig igen... hehe... gatbilsgrejen....

DER MEKTISHE KRISE har fatt en ny hjarna... Blvit SJUKT smart om jag far saga det sjalv.. Med lite extra features som sprut styrd bomba de aqua och sprut styrda flaektar och annan LYX. Har klurat ut allt sa jag blir sadar gubbtjockt nojd nu nar elhaervan ar klar!

i ovrigt har jag lyft ur moroten, brassat dit svaenghjul, koppling, stumma motorfaesten, gjort klart vattensystem, kapat om downpipen, kapat lite och lindat lite.. Forutom att jag vaentar pa att PPF ska fa in de nya Deatschwerks pumparna sa hade jag nog fan startat nu och sparaengt ut LJUV MUSIK i garaget med min fusk five! Och sa fort jag far bakvagnsbussningarna av den gode baeckis sa hade jag nog provat pa att svarva loss lite... FAN... laer ju ha en kardan ocksa.. Men.. Poangen ar att det ar javligt nara att grisa runt lite

kabyssen i grisen har blivit berikad med en inkopplad växelspak! Har redan bränt av ett par 9or med den faktiskt i garaget
även ett par sjujävla lakritsar 

gamla servo/nivåregleringskärlet ersätts av en helt vanlig sån ZF burk och jag använder den gamla rackarn till kärl för min vattenburna ic.

kardaninmätningar, länkage, upphängningar modifieras. Ska kompletteras med lite spärngringar såsmåningom.

har råkad bli ett litet överflöd av vevhusburkar
blev så illa tvungen att flytta över anslutningen 180 grader för att det skulle bli bra i grisen! Vart så jävla mycket på samma sida av motorn annars.. Såg för rörigt ut.


ska prova se hur 2st crosskylare funkar som kylare till vattenic:n det skulle vara jävligt smidigt om det lirar.. Med AN12 slangarna till.
Pumpen är upphängd på plats framför och under hjulhuset.

Jag råkade ju köpa en diff utan medbringarna, 3.23 i utväxlingen. MUMMA. Så när jag spenderat nån timme med att få lös medbringarna från diffen som satt i grisen från början kläckte min gode vän larsson ur sig att de kan ha råkat svetsa fast dom när de aga:de den gamla diffen... Så var fallet... Hämtade upp en gammal 750 diff ur gömmorna och stal medbringarna från den.
Man tror huvudvärken är slut där... Men när jag skulle gänga upp till vanlig M12 i diffen så lånade jag en M12 tapp från en frän wurth sats... Borrade och gängade, glad och pigg som fan, allt vart snorbra och gick sådär för bra.. Sen skulle jag dra i och testmontera med den gamla bultarna som hade setat i gamla diffen.. Vilket gick rillräckligt bra för att man inte skulle byta bult men endå kändes konstigt, så jag provade gängtappen i gamla diffen för att se så det verkligen var rätt stigning.. ja... Det var det, kontroll gängor och hur allt lineade, allt ser bra ut, tänkte att det kanske går lite snett då ifall jag inte linat in borr och gängning rätt.. Då nöp det som fan... Och skiten nöp så jävla hårt att bult fan gick av...
Ett par minuters finska hinner passera innan det fastställs av min gode vän jocke att det säkert är en förtapp.. Jo precis, det låg ju 3st i wurth satsen på M12.. Jag trodde jag var grym bara som sög tag i M12, 1.75 i första rycket och att de andra var 1.50 och 1.25 typ... Såatte.... Fram med borr och allt igen och fixa till problemet...

Dagens tips, ibland finns det förtappar och eftertappar osv för att lura oss dödliga... skyr!
Lite nytt och fräsht ifrån ppf

ett par timmar senare


sorry mina e30 bröder men m5 is the shit!!!

tänkte prova renovera lite bromsok, eftersom jag aldrig gjort något dylikt förut

mått in kardaffel som nu är hos Svea, to be blessed.

tänkte muttra dit ratten för att få lite mer känsla i min torrgasning... Nån har haft kul förut
Filade ner skiten då gängen räckte endå.

nya bromsar, bmw orgina style fast brembo.. 345 skivor och lite adaptrar på det tänkte jag.


Så fort nya detchwerkspumparna släpps svänger jag förbi ppf och hämtar en sån här deluxelösning! Så jävla vackert!!!!

Rev ur varenda jävla bussning ur bakvagnen för att sen bli varse att det inte finns ett jävla skit att köpa till e34.... Bara silentblocken... WTF!!!

ledlagerna i länkarmarna bak SÖG att få ut... Värsta skiten att sitta någonsin...

har varit ett par stridspass med bakvagnen vill jag lova, men bra blir det!

hehe....


saker och ting börjar falla på plats, ser rätt rörigt ut än dock!

detta målade jag själv med en riktig höjdarfärg som jag alltid kört !


balken fick bläster och pulver

hängde upp lådan lite inför inpassning tryckrör mm

sen tog jag mig i kragen och spårade ur med motorhärvan


urk




min dator ligger fortfarande pa prio 0, det innebar tyvarr att den har updateringen blir utan de 3 sista bokstaverna i varat alfabet...
jag har lagt mycket tid pa att gora om kabelharvan, och javligt bra har det blivit. Visserligen ungafar likadan som nar jag knapade ihop den 2008, men nu nypajsat + att jag anvant klister i krympslangarna sa strumporna inte halkar ur..

for er som foljt min trad ett tag har ni sett den har bilden forut.

problemet trodde jag att jag avhjaelpte med den tjockare hardyn ifran m5, aeven om jag hittade min pa m3 e46 (de ar ocks[ 35mm tjocka)..
sa var inte fallet, jag hade lite vibrationer efter orsa men det har jag haft lite grann fran och till pga att jag aldrig balanserar dacken, tankte inte mer pa det.. Dack varierar i kvalitet da jag oftast satter dit skrot.. Men nar jag rev ur moroten sahar afterseason sag kardaffeljavulen lika dan ut som pa bilden... FAIL..
Det som hander ar att hardyn flexar och da vrider sig, vilket givetvis vrider det som sitter i den, flaensen till kardan.. problemet tankte jag losa med ett ladbyte, som hade varit synd da jag gillar min lada jag kor med nu... Enligt svea skulle man kunna fa tag pa specialhardys ifran england.. Men jag snubblade pa den har godbiten pa blocket!
Ma de gamla flaensarna vila i vrid och den nya halla for evigt!


har en hoj (syftar inte pa kawin) som laser kulor sa iar kan det inte spara ur.. som det utan att blinka hade gjort iar igen... Pa satt och vis kanns det ganska skont... Prova gatbilsgrejen utan att ruinera sig igen... hehe... gatbilsgrejen....


DER MEKTISHE KRISE har fatt en ny hjarna... Blvit SJUKT smart om jag far saga det sjalv.. Med lite extra features som sprut styrd bomba de aqua och sprut styrda flaektar och annan LYX. Har klurat ut allt sa jag blir sadar gubbtjockt nojd nu nar elhaervan ar klar!

i ovrigt har jag lyft ur moroten, brassat dit svaenghjul, koppling, stumma motorfaesten, gjort klart vattensystem, kapat om downpipen, kapat lite och lindat lite.. Forutom att jag vaentar pa att PPF ska fa in de nya Deatschwerks pumparna sa hade jag nog fan startat nu och sparaengt ut LJUV MUSIK i garaget med min fusk five! Och sa fort jag far bakvagnsbussningarna av den gode baeckis sa hade jag nog provat pa att svarva loss lite... FAN... laer ju ha en kardan ocksa.. Men.. Poangen ar att det ar javligt nara att grisa runt lite


kabyssen i grisen har blivit berikad med en inkopplad växelspak! Har redan bränt av ett par 9or med den faktiskt i garaget



gamla servo/nivåregleringskärlet ersätts av en helt vanlig sån ZF burk och jag använder den gamla rackarn till kärl för min vattenburna ic.

kardaninmätningar, länkage, upphängningar modifieras. Ska kompletteras med lite spärngringar såsmåningom.

har råkad bli ett litet överflöd av vevhusburkar



ska prova se hur 2st crosskylare funkar som kylare till vattenic:n det skulle vara jävligt smidigt om det lirar.. Med AN12 slangarna till.
Pumpen är upphängd på plats framför och under hjulhuset.

Jag råkade ju köpa en diff utan medbringarna, 3.23 i utväxlingen. MUMMA. Så när jag spenderat nån timme med att få lös medbringarna från diffen som satt i grisen från början kläckte min gode vän larsson ur sig att de kan ha råkat svetsa fast dom när de aga:de den gamla diffen... Så var fallet... Hämtade upp en gammal 750 diff ur gömmorna och stal medbringarna från den.
Man tror huvudvärken är slut där... Men när jag skulle gänga upp till vanlig M12 i diffen så lånade jag en M12 tapp från en frän wurth sats... Borrade och gängade, glad och pigg som fan, allt vart snorbra och gick sådär för bra.. Sen skulle jag dra i och testmontera med den gamla bultarna som hade setat i gamla diffen.. Vilket gick rillräckligt bra för att man inte skulle byta bult men endå kändes konstigt, så jag provade gängtappen i gamla diffen för att se så det verkligen var rätt stigning.. ja... Det var det, kontroll gängor och hur allt lineade, allt ser bra ut, tänkte att det kanske går lite snett då ifall jag inte linat in borr och gängning rätt.. Då nöp det som fan... Och skiten nöp så jävla hårt att bult fan gick av...
Ett par minuters finska hinner passera innan det fastställs av min gode vän jocke att det säkert är en förtapp.. Jo precis, det låg ju 3st i wurth satsen på M12.. Jag trodde jag var grym bara som sög tag i M12, 1.75 i första rycket och att de andra var 1.50 och 1.25 typ... Såatte.... Fram med borr och allt igen och fixa till problemet...

Dagens tips, ibland finns det förtappar och eftertappar osv för att lura oss dödliga... skyr!
Lite nytt och fräsht ifrån ppf


ett par timmar senare


sorry mina e30 bröder men m5 is the shit!!!


tänkte prova renovera lite bromsok, eftersom jag aldrig gjort något dylikt förut


mått in kardaffel som nu är hos Svea, to be blessed.

tänkte muttra dit ratten för att få lite mer känsla i min torrgasning... Nån har haft kul förut

Filade ner skiten då gängen räckte endå.

nya bromsar, bmw orgina style fast brembo.. 345 skivor och lite adaptrar på det tänkte jag.

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 8s
Blir fint det där!
Snyggt jobb med bakvagnen!
Snyggt jobb med bakvagnen!
Re: ivars e30 backhalf - 8s
har grejat en hel del prylar igen, men det vart som vanligt inte så mycket som fastnade på bild, mest trök göra som att planera och mäta in för grejer typ..
vevhusvent monterad och klar

elektriska wp:n börjar också bli komplett

Hjulafton när emil på www.greenpart.se dök förbi
blir snygga att sladda på 

Har även börjat planera sommarn med det som dykt ut hittils

Tyvärr dög inte kardanmaterialen jag skickade upp till svea, så jag har jagat rätt på en M5 v10 kardan som lär hålla måttet, men det vart ju inte så jävla lätt, trodde att det i princip bara fanns en bakre CV-knut.. Visade sig att den här är grövre och att de "vanliga" m5 e34 cv:sarna brukar kunna gå pajj... Krävs en sjujävla adapter för att få det att lira då det inte bara är fel bultcirkel utan sticker ut bakom som på en drivaxel... se bilder:


tänkte dock orda lite på manton om han kan "ta fram" sånna.. vore ju smutt som fan att ha en i alujumjum!

Här har vi grisen, no stretch, min gode kollega ruvade på ett par 275or
lär klippa på fint med grisen!

konventionell krycka... hmm... lär kanske gymma lite om man ska dra lös skiten på mantorp

söker upp lite bra hål för att skotta igenom för soppat jag tänkte börja dra iordning i veckan.. nu när lönen trillat in sjukt lämpligt

rota lite bland gamla slangar för att se om nåt går att använda

sen hade jag ett taskigt hål i panelen från nån gammal kabeldragning..
gjorde om lite, tänkte spackla in skiten lite fint och få på nån lack, detta är switcharna till laddtrycket. drog in en shiftlight också som jag kör som oljetrycksvarningslampa..

9 ledaren ifrån maskinområdet drog jag enda upp, skarvar vidare allt från under mittfläktblåset, så vet man vart allt "o-orginal" finns

vevhusvent monterad och klar


elektriska wp:n börjar också bli komplett

Hjulafton när emil på www.greenpart.se dök förbi



Har även börjat planera sommarn med det som dykt ut hittils

Tyvärr dög inte kardanmaterialen jag skickade upp till svea, så jag har jagat rätt på en M5 v10 kardan som lär hålla måttet, men det vart ju inte så jävla lätt, trodde att det i princip bara fanns en bakre CV-knut.. Visade sig att den här är grövre och att de "vanliga" m5 e34 cv:sarna brukar kunna gå pajj... Krävs en sjujävla adapter för att få det att lira då det inte bara är fel bultcirkel utan sticker ut bakom som på en drivaxel... se bilder:


tänkte dock orda lite på manton om han kan "ta fram" sånna.. vore ju smutt som fan att ha en i alujumjum!

Här har vi grisen, no stretch, min gode kollega ruvade på ett par 275or


konventionell krycka... hmm... lär kanske gymma lite om man ska dra lös skiten på mantorp


söker upp lite bra hål för att skotta igenom för soppat jag tänkte börja dra iordning i veckan.. nu när lönen trillat in sjukt lämpligt


rota lite bland gamla slangar för att se om nåt går att använda

sen hade jag ett taskigt hål i panelen från nån gammal kabeldragning..
gjorde om lite, tänkte spackla in skiten lite fint och få på nån lack, detta är switcharna till laddtrycket. drog in en shiftlight också som jag kör som oljetrycksvarningslampa..

9 ledaren ifrån maskinområdet drog jag enda upp, skarvar vidare allt från under mittfläktblåset, så vet man vart allt "o-orginal" finns


http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 8s
Blir bra detta!
Ska du köra på Våler?
Ska du köra på Våler?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Re: ivars e30 backhalf - 8s
T A C K !

Idag skulle jag bara vilja säga tack.
Tack som fan allihopa!
Alla polare som ställer upp och bryr sig om mina projekt.
Tack sponsorer, trådläsare (även de som inte skriver), killen på macken som tycker man är rolig, de tokiga norrmännen, grabbarna offshore utan riktig koll på vilket land de hör till. Tack till er som inte fattar ett skit av vad jag skriver men gillar filmer och bilder (filen dank, thank you, gracias, voj perkele, mi gusta)
Tack mina katter, tack min piga, tack familj och släkt.
Det är svårt att välja några bra exempel på vad jag menar, men jag tror alla som verkar inom racing och bilhobby nånstans vet precis vad jag menar.
Nån slags uppskattning, intresse och hjälpsamhet.
Inte för att jag hade gjort någonting annat utan er, men troligen hade jag nog suttit och varvat ur och sprängt motorer i hemliga grustag istället.
skickar med en liten sumup-länk som mitt teflonminne säkert glömt av att jag kanske postat tidigare?
http://402revolver.ivarsproduction.se/#85.0

Idag skulle jag bara vilja säga tack.
Tack som fan allihopa!
Alla polare som ställer upp och bryr sig om mina projekt.
Tack sponsorer, trådläsare (även de som inte skriver), killen på macken som tycker man är rolig, de tokiga norrmännen, grabbarna offshore utan riktig koll på vilket land de hör till. Tack till er som inte fattar ett skit av vad jag skriver men gillar filmer och bilder (filen dank, thank you, gracias, voj perkele, mi gusta)
Tack mina katter, tack min piga, tack familj och släkt.
Det är svårt att välja några bra exempel på vad jag menar, men jag tror alla som verkar inom racing och bilhobby nånstans vet precis vad jag menar.
Nån slags uppskattning, intresse och hjälpsamhet.
Inte för att jag hade gjort någonting annat utan er, men troligen hade jag nog suttit och varvat ur och sprängt motorer i hemliga grustag istället.

skickar med en liten sumup-länk som mitt teflonminne säkert glömt av att jag kanske postat tidigare?
http://402revolver.ivarsproduction.se/#85.0
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 8s
Strongflex i bakvagnen där va ?
MVh
MVh
Re: ivars e30 backhalf - 8s
yes i silentarna
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 8s
Har du gjort själv, eller köpt vevhustankarn? Om köpta, vart isf? 

garaget.org/NTCRS
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
Projekttråd 940 8v 458hk 558nm
Re: ivars e30 backhalf - 8s
Jag hittade vevhustankarna i amerikat, GRYMMA! 
de rullar på med grisfan!
motgångar & framgångar varvas dock fritt änsålänge
nyblästrat och fräsht! Tack pizzan för din hjälpande hand med blästringen

gårdagens 2do.

lackerade oken (pensel-vägen) lär sitta som en djävul! Gamla belägg än, tänkte höra med nån banåkar nisse vad man lär köra.. För bak blir det nog bara orginalt till en början


efter besök hos billy på swedol (min slangguru) så fick jag tag i lite skottar och pressade slangar att montera fast under bilen. Tips! Har sprungit över för många byggen där man liksom yxat upp ett hål i baken som via baksuget drar in ruggigt med damm och skit.. När det är så jäkla enkelt med en skottkoppling, + att det slipper ligga och nöta mot plåten
Tyvärr är deatschwerks pumparna restade åt helvete än.. såatte.. men jag kan ju faktiskt jaga rätt på en nuke box av ppf och börja montera den, är inte säker än på ifall jag ska köra det stora mustiga paketet eller baka in boxen med grejerna jag har, det kommer ju endå inte exponeras så hårt i min sleeper gris

öhm, ja... Här går soppan tillbaks in i skuffen...

insuget målat, nog för att polerat är snyggt som fan men grisen ska gå i ett lite diskretare tema under huven tänkte jag, får se hur det blir

beställde en 540 diff ifrån en skrot för att ha en reserv + sno medbringaren ifrån.. fick den för ett skapligt pris för att vara lamelldiffan... Men... När den kom var skiten totalt jävla odiffbromsad!! FAIL...
Fail 2 är att M5 E60 knuten bygger lite mer inåt i medbringaren än de vanliga 94 mm knutarna (stora cvn har 94 och vanliga m3 m5 cv:n har 86). Antar att det är lite stöddigare innehåll inuti..

Plan 1. försöka få en spacer (vilket i det här läget lär funka när det är samma cirkel och den nästan ryms) tillverkat av typ manton för att sen ha en grym kardanjävul.. Man lär ju inte spara på gummit i sommar med en GRIS känns det som.
Plan 2. köpa en 540 cv och hoppas den är cool nog med risk att polarna i baksätet får den i prutten i lite för hög hastighet. hehe

de rullar på med grisfan!


nyblästrat och fräsht! Tack pizzan för din hjälpande hand med blästringen


gårdagens 2do.

lackerade oken (pensel-vägen) lär sitta som en djävul! Gamla belägg än, tänkte höra med nån banåkar nisse vad man lär köra.. För bak blir det nog bara orginalt till en början



efter besök hos billy på swedol (min slangguru) så fick jag tag i lite skottar och pressade slangar att montera fast under bilen. Tips! Har sprungit över för många byggen där man liksom yxat upp ett hål i baken som via baksuget drar in ruggigt med damm och skit.. När det är så jäkla enkelt med en skottkoppling, + att det slipper ligga och nöta mot plåten

Tyvärr är deatschwerks pumparna restade åt helvete än.. såatte.. men jag kan ju faktiskt jaga rätt på en nuke box av ppf och börja montera den, är inte säker än på ifall jag ska köra det stora mustiga paketet eller baka in boxen med grejerna jag har, det kommer ju endå inte exponeras så hårt i min sleeper gris


öhm, ja... Här går soppan tillbaks in i skuffen...

insuget målat, nog för att polerat är snyggt som fan men grisen ska gå i ett lite diskretare tema under huven tänkte jag, får se hur det blir


beställde en 540 diff ifrån en skrot för att ha en reserv + sno medbringaren ifrån.. fick den för ett skapligt pris för att vara lamelldiffan... Men... När den kom var skiten totalt jävla odiffbromsad!! FAIL...
Fail 2 är att M5 E60 knuten bygger lite mer inåt i medbringaren än de vanliga 94 mm knutarna (stora cvn har 94 och vanliga m3 m5 cv:n har 86). Antar att det är lite stöddigare innehåll inuti..

Plan 1. försöka få en spacer (vilket i det här läget lär funka när det är samma cirkel och den nästan ryms) tillverkat av typ manton för att sen ha en grym kardanjävul.. Man lär ju inte spara på gummit i sommar med en GRIS känns det som.
Plan 2. köpa en 540 cv och hoppas den är cool nog med risk att polarna i baksätet får den i prutten i lite för hög hastighet. hehe

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Re: ivars e30 backhalf - 8s
Snyggt som vanligt! 
Blir riktigt cleant med svart insug...

Blir riktigt cleant med svart insug...
Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Re: ivars e30 backhalf - 8s
70ampare till la bomba el gasolina! 

jävla...............

halvfräs, fräs och superfräs.

eftersom medbringar jävularna strular så blir det en liten spacer ifrån ett väterås företag, conrit.se
Rätt coolt med cad program altså!

har blivit 2 mornar i garaget än, skumt att vara morgonpigg

gjorde lite bromsrör och jox + kopplingsledning + fyllde med fresh vätska, lite strul med kopplingen bara, får vänta tills nån kumpan är i garaget samtidigt så man kan prova tvinga skiten!

soppat börjar ta form

och här har det stått still ett tag
men snart så



jävla...............

halvfräs, fräs och superfräs.

eftersom medbringar jävularna strular så blir det en liten spacer ifrån ett väterås företag, conrit.se
Rätt coolt med cad program altså!


har blivit 2 mornar i garaget än, skumt att vara morgonpigg


gjorde lite bromsrör och jox + kopplingsledning + fyllde med fresh vätska, lite strul med kopplingen bara, får vänta tills nån kumpan är i garaget samtidigt så man kan prova tvinga skiten!


soppat börjar ta form


och här har det stått still ett tag


http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
- Robin Olivi
- Forumsberoende
- Inlägg: 658
- Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
- Ort: Västerås
Re: ivars e30 backhalf - 8s
Snygg spacer, inte vem som helst som designat den. 
Tror vi kommer köra fram den imorn. Har du inte bråttom kan du få den el-förzinkad, rostar den inte på en gång.

Tror vi kommer köra fram den imorn. Har du inte bråttom kan du få den el-förzinkad, rostar den inte på en gång.
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ivars e30 backhalf - 8s
kanske är på tiden med en liten update,
lite bilder på kardaneriet
resultatet vart en sveamodifierad m5 v10 kardan med adapter mot diffen ifrån conrit.se



fick ut grisen ur garaget i ett snöigt västerås i början av februari


installerat ett festligt nuke-soppasystem i skuffen och en baslåda


uppstarten gick smärtfritt och fint, så rar hon låter M50in i M5 karossen

bar av till jobbet för lite fyrhjulsmätning och inställning av hjulvinklar

18" bbs kopior som kommer ifrån www.greenpart.se


skum fyrhjulsmätare jag inte riktigt gillade

ett gäng mil med full bil har avverkats, med lite e18 fräsning
ställt så elektroniska vattenpumpen går på automagiskt likaså motorkylarfläktarna, skönt att slippa bry sig

tätat om en pajjkat oring till oljestickan som lite serviceingrepp

lindat downpipe och knåpat avgas, i 3.5" med apple ljuddämpare som jag skaffade från mekonomen, gillar appledämparna bättre än simons


knåpade det på en lördag förmiddag före lite bus ihop med superretards


anade lite oljud ifrån kamkedjeriet vid en kvällskörning så jag provade muttra i en 3.2 spännare
vart lite osäker på om det skulle passa då de såg så olika ut, men bäckis och "moonshine" hade båda testat förut
Har inte hört något oljud sen dess, så om det var något så är det borta nu 



en uppsättning 285or är allt som gått åt, och hälften in på ett par 255or sen idag visserligen

Jag har dock lite problem nu, eller eventuellt problem... Mestadels huvudbry...
Har fått fylla på lite i expansionskärlet, fann det här hålet som jag tror jag fick till utan att byta slang, hehe lite zigenskt meck!

- ryker inget
- luktar inget
- går som ett jävla spett
- fladdrar aldrig på tempen
- aldrig varit över 80 grader
Men det som gör mig misstänksam är att värmen i kupén är lite skum, vet inte om det är något strul med regleringen dock i kupésystemet.
I kupén,
- Finns värme jämnt
- Blir varmare när jag varvar (ritkigt varmt)
Ute i motorutrymmet så märker jag inget direkt skumt,
- har alltid byggt tryck mer eller mindre även om den aldrig passerar 80
- övre slangen från kylaren (altså lilla avluftningsslangen) ser man alltid små bubblor i altså att det rör sig lite
- 60 graders termostat
- även om hon är på 80 grader så är nedre kylslangen nästan aldrig varm likaså kylaren, jobbar precis som att den inte behöver motorkylarsystemet
misstänker att den trycker lite i kylsystemet men det finns liksom inga tendenser att något är fel på maskin?
Den går som ett jävla helvete och är alltid så stabil på tempen.. 70, 72, 74,76, 74, 72, 75, 70, 72,71,72... Blir inte klok, nu har jag luftat som en grek för att se om det kan ha varit luft, men det känns lite segt med tanke på att jag ska till elmia på lördag nästa helg och tänkte ta risen, ca 70 mil tur/retur + lite bus.
Nån som har några idéer?
Kan den trycka ur sig komp i kylsystemet utan att tempen sticker och utan att motorn känns något som helst tafatt?
Kan något strula med att jag använder M5ans värmesystem?
Lär inte fylla en halvliter vatten var 5:e mil liksom..
THE PIG

lite film: (där den förövrigt råkade smälta en styrning till laddtrycket så överladdsskyddet gick i och då låter hon lite skumt)
https://www.youtube.com/watch?v=zRQAwIr3sV0
http://www.youtube.com/watch?v=BwPOKQRiA0A
https://www.youtube.com/watch?v=1gSeuDkIH6Q
lite bilder på kardaneriet
resultatet vart en sveamodifierad m5 v10 kardan med adapter mot diffen ifrån conrit.se



fick ut grisen ur garaget i ett snöigt västerås i början av februari



installerat ett festligt nuke-soppasystem i skuffen och en baslåda


uppstarten gick smärtfritt och fint, så rar hon låter M50in i M5 karossen


bar av till jobbet för lite fyrhjulsmätning och inställning av hjulvinklar

18" bbs kopior som kommer ifrån www.greenpart.se


skum fyrhjulsmätare jag inte riktigt gillade


ett gäng mil med full bil har avverkats, med lite e18 fräsning

ställt så elektroniska vattenpumpen går på automagiskt likaså motorkylarfläktarna, skönt att slippa bry sig


tätat om en pajjkat oring till oljestickan som lite serviceingrepp


lindat downpipe och knåpat avgas, i 3.5" med apple ljuddämpare som jag skaffade från mekonomen, gillar appledämparna bättre än simons



knåpade det på en lördag förmiddag före lite bus ihop med superretards



anade lite oljud ifrån kamkedjeriet vid en kvällskörning så jag provade muttra i en 3.2 spännare






en uppsättning 285or är allt som gått åt, och hälften in på ett par 255or sen idag visserligen


Jag har dock lite problem nu, eller eventuellt problem... Mestadels huvudbry...
Har fått fylla på lite i expansionskärlet, fann det här hålet som jag tror jag fick till utan att byta slang, hehe lite zigenskt meck!

- ryker inget
- luktar inget
- går som ett jävla spett
- fladdrar aldrig på tempen
- aldrig varit över 80 grader
Men det som gör mig misstänksam är att värmen i kupén är lite skum, vet inte om det är något strul med regleringen dock i kupésystemet.
I kupén,
- Finns värme jämnt
- Blir varmare när jag varvar (ritkigt varmt)
Ute i motorutrymmet så märker jag inget direkt skumt,
- har alltid byggt tryck mer eller mindre även om den aldrig passerar 80
- övre slangen från kylaren (altså lilla avluftningsslangen) ser man alltid små bubblor i altså att det rör sig lite
- 60 graders termostat
- även om hon är på 80 grader så är nedre kylslangen nästan aldrig varm likaså kylaren, jobbar precis som att den inte behöver motorkylarsystemet
misstänker att den trycker lite i kylsystemet men det finns liksom inga tendenser att något är fel på maskin?
Den går som ett jävla helvete och är alltid så stabil på tempen.. 70, 72, 74,76, 74, 72, 75, 70, 72,71,72... Blir inte klok, nu har jag luftat som en grek för att se om det kan ha varit luft, men det känns lite segt med tanke på att jag ska till elmia på lördag nästa helg och tänkte ta risen, ca 70 mil tur/retur + lite bus.
Nån som har några idéer?
Kan den trycka ur sig komp i kylsystemet utan att tempen sticker och utan att motorn känns något som helst tafatt?
Kan något strula med att jag använder M5ans värmesystem?
Lär inte fylla en halvliter vatten var 5:e mil liksom..
THE PIG

lite film: (där den förövrigt råkade smälta en styrning till laddtrycket så överladdsskyddet gick i och då låter hon lite skumt)
https://www.youtube.com/watch?v=zRQAwIr3sV0
http://www.youtube.com/watch?v=BwPOKQRiA0A
https://www.youtube.com/watch?v=1gSeuDkIH6Q
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 8s
har den dära bilen en elektrisk cirkulationspump under värmeventilerna
ungefär i bakkant på insuget mot bromsservon sett
om dom där cirkulationspumparna går sönder vilket är ganska vanligt om bilen är ett par år så är de inte säkert du får värme på tomgång och därför kan de bli bättre av att varva
en 525 en kompis hade kokade och jävlades och de gick aldrig få ur luften rikigt och den var pumpen som var paj
den hade så dålig självcirkulation så tog man lös slangen från elpumpen och varvade så komme de knappt nå vatten och då ska de ju ändå fortsätta till värmepaketet och tillbaka för att de ska funka så den pumpen är viktig
när vi bytt pump funkade galant och den kokade inge mer
kan ju vara ett tips att kolla i alla fall mvh
ungefär i bakkant på insuget mot bromsservon sett
om dom där cirkulationspumparna går sönder vilket är ganska vanligt om bilen är ett par år så är de inte säkert du får värme på tomgång och därför kan de bli bättre av att varva
en 525 en kompis hade kokade och jävlades och de gick aldrig få ur luften rikigt och den var pumpen som var paj
den hade så dålig självcirkulation så tog man lös slangen från elpumpen och varvade så komme de knappt nå vatten och då ska de ju ändå fortsätta till värmepaketet och tillbaka för att de ska funka så den pumpen är viktig
när vi bytt pump funkade galant och den kokade inge mer
kan ju vara ett tips att kolla i alla fall mvh