btr, dubbla utgångar eller enkel utgång
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 16
- Blev medlem: tor jan 10, 2013 6:33 am
- Ort: Askersund
Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång
jaha, menar du att man ska sätta ngt slagsrör precis efter turbon i tryckröret eller menar du självaste turbons chassi? mvh
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång
ska o ska! i turbon är det mycket höga hastigheter så det kan lätt bli för mycket av det goda misstänker jag!?
jag har kört utan insticksrör strax efter turbon och det gav ca 0.1-0.15 bar extra ökning vid full effekt med dom grejer jag hade!
/F
jag har kört utan insticksrör strax efter turbon och det gav ca 0.1-0.15 bar extra ökning vid full effekt med dom grejer jag hade!
/F
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 16
- Blev medlem: tor jan 10, 2013 6:33 am
- Ort: Askersund
Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång
jaha så om ja har förstått dig rätt så sätter man den efter turbon ,men va för anslutningar skall en ha,ja vet ju nu hur man installerart men lite utav va du tkr är bra anslutningar?
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång
90 grader från flödesriktingen i en yttersväng verkar vara rätt säkert!
problemet som kan uppstå om man ansluter på nåt känsligt ställe (typ innersväng och lite pekande i flödesriktningen)
är att det kan börja suga i stället och man får en trycksänkning vid höga flöden .
men det är ju lätt att kolla när man provkör!
/F
problemet som kan uppstå om man ansluter på nåt känsligt ställe (typ innersväng och lite pekande i flödesriktningen)
är att det kan börja suga i stället och man får en trycksänkning vid höga flöden .
men det är ju lätt att kolla när man provkör!
/F
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 16
- Blev medlem: tor jan 10, 2013 6:33 am
- Ort: Askersund
Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång
aha okejj låter faktist som pusselbitarna faller på sin plats nu,medans vi ändå är inne här och kikar tänkte ja höra om en setup, en b20 i grunden med orginalborr
nersvarvade kolvar (2,5 mm eller 3 mm)
urgröpt topp för kompens skull
portad topp,
portat grenrör,
dubbla su gasare(ändrat mig ifrån enkel till dubbla)
btr för dubbla gasare
elektrnisk bosh pump
K-kam
Garett TB0356 turbo,tänkte lägga mig runt 1 bar i ladd som max så får vell se hur länge den turbon vill vara med hehe,
Intercooler,
2.5 tums avgas med en simons dämp på
har även lite extra kylning såsom oljekylare 25 raders och en elfläkt sittandes framför vanliga kylarn
Det var nog allt i stora kast en grundlig renorvering kommer ju också vara aktuellt men va tror ni, vorre kul att åtminstonde slå 150 hk gränsen men får vell se hur det blir ,fort skare gå iaf mvh
nersvarvade kolvar (2,5 mm eller 3 mm)
urgröpt topp för kompens skull
portad topp,
portat grenrör,
dubbla su gasare(ändrat mig ifrån enkel till dubbla)
btr för dubbla gasare
elektrnisk bosh pump
K-kam
Garett TB0356 turbo,tänkte lägga mig runt 1 bar i ladd som max så får vell se hur länge den turbon vill vara med hehe,
Intercooler,
2.5 tums avgas med en simons dämp på
har även lite extra kylning såsom oljekylare 25 raders och en elfläkt sittandes framför vanliga kylarn
Det var nog allt i stora kast en grundlig renorvering kommer ju också vara aktuellt men va tror ni, vorre kul att åtminstonde slå 150 hk gränsen men får vell se hur det blir ,fort skare gå iaf mvh
Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång
Om det är en vanlig oplanad B20 förgasartopp hade nog jag skippat kompsänkningen helt. B20a motorn har ganska låg komp från början.
Lär dig justera in motorn med en förgasare först är ett annat tips.
Lär dig justera in motorn med en förgasare först är ett annat tips.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 16
- Blev medlem: tor jan 10, 2013 6:33 am
- Ort: Askersund
Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång
jaha okejj tänkte främst på att ett bar kommer panga rätt bra men då kör ja av 3mm utav kolvarna kanske? ,jaha jo det förstår ja men annars i övrigt? verkar det gå me alla dem planerna,kan ju tilläga för er alla att alllt detta kommer att sättas i en A -traktor HAHA ,eh så jävla trött att få pisk utav alla f maskiner det kryllar av
- vebotrimmarn
- Forumsberoende
- Inlägg: 781
- Blev medlem: mån dec 12, 2011 11:44 am
- Ort: lycksele, norrbyberg
Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång
A - traktor? no shit...de menar du inte?
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 16
- Blev medlem: tor jan 10, 2013 6:33 am
- Ort: Askersund
Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång
jo du hörde mig rätt,en volvo duett ifrån 67, totalrenorverad ,nylackad i mörkgrön metalic ,18 255 fondmetal fälgar me kolsvarta rutor runt om ,om intresset är stort så kanske en liten byggtråd startas
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 100
- Blev medlem: tis aug 29, 2006 1:05 pm
- Ort: Kiruna
Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång
Släng upp en bild i denna tråd så får vi se hur den ser ut?
Volvo 240DL Turbo Projekt -1984
GMC Sierra 2500HD -2007
GMC Sierra 2500HD -2007
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 16
- Blev medlem: tor jan 10, 2013 6:33 am
- Ort: Askersund
Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång
Önskar att ja kunde,nämligen så att lille dutten har inte kommit hem än efter lack men ja lägger upp en bild så fort ja kan