störe turbo, 1200cc spridare, portad topp och trimkam, levererade då 345Whk/442Wnm på 1.4bars ladd, nu till sommaren 2014 skall det köras med 16v topp, smidd botten å lite annat gotte,
see you sideways

Motorsetup
2013: 345Whk/442Wnm på 1,4 bar
2014: 458Whk/539Wnm på 1.5 bar
*TOPP
16v Topp
Portad
Dubbla ventilfjädrar
Enem L9 Kammar
Justerbara kamdrev
Plenum insug-76mm spjäll
*BOTTENDEL
B230FK Block
H-profil
wiseco kolvar
nya lager å ringar
Ståldrev på veven
Högflödes oljepump
B20 oljetråg,
Remskiva Alu
*TRANSMISSION
ZF låda
Sachs 765 tryckplatta
Billet Svänghjul
6p sinter lamell
Svetsdiff
*SOPPA/TÄNDNING
Vems v3.6 styrsystem
275L/h henko bränslepump som matarpump
2x Bosch 044 pump
3liter catchtank
Bosch 1200cc spridare
Bosch motorsport tändspole wastedspark
Aeromotive BTR
*TURBO/AVGAS
Hx40 60in 65 ut
Custom grenrör
60mm wastegate
50mm dump
19 radig oljekyl
Stor intercooler
3.5 DP resten 3´avgas
under mappning av den första motorn 2012 stötte vi på problem som uptäktes lite försent, oljan mattades ur å blev tun som vatten,
å lager ras blev resultatet, med öppen wastgate är det svårt å höra missljud innan det är försent.
så trasig h-profils stake å kass vev, motor på g ihop å väntar på ny oljepump, å nu ska en 531 portas å i med större ventiler,

vid inköp


b230fk motor i


grenrör smiddes ihop



lager i kras

blästrad 531a