har man inte råd att mappa om så får man skaffa en holley och insug och en bb lamda+ nån typ av enkel msd tändning.
det går tyvär inte att trimma utan att ha koll på bränsle och tändningen än hur man vänder och vrider på saker.
topparna kräver inte stora utgrävningar utan mer en bearbetning av nån som har känsla och en flödes bänk så man kan se då det blir bra. i dessa fall så stallar kanalen på lite högre lyft och backar av en hel del och det är dåligt delux
mvh jens
Vad brukar en mappning gå på? Råd har jag nog men tänkte komma lite billigare undan, men om man ska mappa så kanske det är billigare att köra med en kompressor för att nå den effekten?
Styr systemet är original från camaro, vart finns/finns det nån som mappar det systemet kan ta reda på vad det heter nästa gång ja är i garaget.
Bilens sättup är ganska original än så länge förutom motorn och växellådan, låga sportfjädrar och stora fälgar:)
det finns rätt fina grejor till de styrsystemen som gör att man kan mappa själv om man känner att man har kunskapen till det. sen det är samma bensin ungefär i usa det är bara en annan benämning.
Någon som har provat kompressor från en fl6a kan nämligen få tag på en sån te rimligt pris, hur gör man när man ska räkna ut hur stora kompressor dreven ska va för att få rätt laddtryck?
jag har inte provat just en sån kompressor,men det är inga problem att mappa sprutet med kompressor.
jag använder hptuner o mappar med,och det som är viktigast är att ha rätt spec för spridarna.