Angående märkligt Oljetryck Audi
Re: Angående märkligt Oljetryck Audi
ta ur dreven ur pumpen och kolla om de är lika nött i de huset under dreven
så där såg de ut på min th700 pump när den rasade och då hade de käkat in i huset på ena sidan och de verkar vara på god väg även här av vad jag kan se på bilderna och då blir oljetrycket fort lidande
mvh
så där såg de ut på min th700 pump när den rasade och då hade de käkat in i huset på ena sidan och de verkar vara på god väg även här av vad jag kan se på bilderna och då blir oljetrycket fort lidande
mvh
-
- Ganska mycket laddtryck
Dreven i pumpen ser lite nötta ut, reviga och stygga, när ja drar runt pumpen för hand så känns det som om det går lite "trögare" på en del av varvet.
Blir inte alls förvånad om det är bitar som har släpp invärtes i denna pump och orsakat detta...
I vilket fall så sätter jag i org Vag-pumpen nu istället, den pumpen ser väldigt bra ut och utan glapp.
Tycker ni man ska ta kontakt av återförsäljaren av denna pump och höra vad dom tror?
I vilket fall så återkommer jag med resultat av när jag har bytt pump, startat och demolerat oljefiltret!
//Andreas
Blir inte alls förvånad om det är bitar som har släpp invärtes i denna pump och orsakat detta...
I vilket fall så sätter jag i org Vag-pumpen nu istället, den pumpen ser väldigt bra ut och utan glapp.
Tycker ni man ska ta kontakt av återförsäljaren av denna pump och höra vad dom tror?
I vilket fall så återkommer jag med resultat av när jag har bytt pump, startat och demolerat oljefiltret!
//Andreas
-
Vad satt din th700 pump i för någon maskin Bjorn?
th700 (-4R) är en automatlåda o har liknande oljepump
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
ja th700 är ju en automatlåda och dom har ju en oljepump och den ser snarlikt ut som denna fast de är en oljepump för motor
same shit diffrent name
mvh
same shit diffrent name
mvh
-
Har huggit upp oljefiltret nu, fullt med aluminiumspån som satt i filtret.
Besked om oljetrycket kommer imorgon eller ikväll.
Besked om oljetrycket kommer imorgon eller ikväll.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
ner med tråget och inspektera lagren.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
-
- Forumsberoende
oljepumpen er sluuut... bare å bytt. full inspelsjon på hele motorn; (kamlager) sen kan det være innvendig lekkasje på olje filter, da få en åsså dåli oljetrykk... orginalt oljefilter er det som gjelder
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
-
Jag ska ta en titt på lager.
I sommars körde jag nämligen haveri på motorn, ett vevlager snurrade, när jag då plockade isär motorn så såg alla ram/vevlager förjävliga ut, såg nämligen ut som det "fastnat" skit på alla lager, fick slipa om veven i med nya lager och göra rent allt, gick på runt 10000:-
De jag inte hade isär då va oljepumpen, fråga är om oljepumpen redan då var boven i dramat och hade spottat ur sig massa skit som tillslut tog sig till lagrena.
Ska släppa och kolla på lagerna, om lagerna ser ut precis som dom gjorde då så måste de vara oljepumpen som orsakat detta?
Man tycker ju isf att det företag som sålt pumpen till mig skulle bli återbetalningsskyldig för mina jävla haveri hela tiden, säger absolut inget annat än de självklart kan vara mitt eget fel men har svårt att tro de.
//Andreas
I sommars körde jag nämligen haveri på motorn, ett vevlager snurrade, när jag då plockade isär motorn så såg alla ram/vevlager förjävliga ut, såg nämligen ut som det "fastnat" skit på alla lager, fick slipa om veven i med nya lager och göra rent allt, gick på runt 10000:-
De jag inte hade isär då va oljepumpen, fråga är om oljepumpen redan då var boven i dramat och hade spottat ur sig massa skit som tillslut tog sig till lagrena.
Ska släppa och kolla på lagerna, om lagerna ser ut precis som dom gjorde då så måste de vara oljepumpen som orsakat detta?
Man tycker ju isf att det företag som sålt pumpen till mig skulle bli återbetalningsskyldig för mina jävla haveri hela tiden, säger absolut inget annat än de självklart kan vara mitt eget fel men har svårt att tro de.
//Andreas
- Kadett4wd
- Forumsberoende
det oljepumpen eventuellt spottar ut borde fastna till största del i oljefiltret så länge inte övertrömsventilen löser ut i filtret.
///AMG
-
Ja vi får hoppas på att filtret har gjort sitt jobb...
-
- För lite laddtryck
Till och med nya Audi pumpar bör öppnas det första man gör nu för tiden och inspektera. På S2 Forum har några funnit små metallspån innuti pumpar och vissa har haft problem med att pumpen inte tätar mot blocket, läcker olja. Verkar ha börjat gå utför sen de började tillverkas i Korea istället för Tyskland.
-
Oh fan, där ser man, idag värkar de inte alls vara kvaliten som gäller lägre på många saker utan det ska tillverkas så billigt som möjligt istället.
Helt enkelt så får man ta isär alla pumpar man köper till Audi och kontrollera, sen skulle jag personligen aldrig köpa en piratpump igen, om man ändå gör de så får man plocka isär och kontrollera allt först och slipa ner allt gjutskägg :p
Helt enkelt så får man ta isär alla pumpar man köper till Audi och kontrollera, sen skulle jag personligen aldrig köpa en piratpump igen, om man ändå gör de så får man plocka isär och kontrollera allt först och slipa ner allt gjutskägg :p
kompisens s2 gjorde så, lagren hade snurrat och blocket var skrot... nytt block nya lager senare så går den fint igen.
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Christ3r Lakkapää
-
Provkört idag och oljetrycket var i sin ordning
Tack för all hjälp!
//Andreas

//Andreas