Som sagt. Vill ha in mer luft i insuget när jag släpper gasen för att utnyttja antilag funktionen lite hyfsat.
Sitter en 3 trådars bosch tomgångsventil på nu. Men den går ej att använda för mitt syfte fick jag höra.
Så en 2 trådars verkar det vara som gäller isf. eller en Throttle solenoid kicker . på svenska så kan man säga att det är en solenoid helt enkelt som drar eller skjuter beroende på modell.
Tomgångsmotor då.
Tomgångsmotorn använder jag ju som tomgångsstyrning isf och skall jag använda launchen till denna funktion också så kommer jag bli tvungen att skarva tomgångsmotorns ena kabel till 2 . Och då lär det väll krocka ? även om man sätter dioder på båda kablarna ( IAC output och Throttle solenoid output kanalerna )
Eller. Så använder jag mig utav en separat solenoid. och försöker fixa en schysst lösning med vajer och utnyttja den fria positionen som finns på gasrullen för farthållare.(vajerstyrd sådan på bmwn)
Vad tror ni?
Skulle ju vara smidigare o använda sig utav IAC men det känns som det blir kalas om den används utav 2 funktioner?
En 3 trådig är väll bara att glömma?
Mvh Richard
Skapa ALS funktion genom Throttle solenoid kicker eller IAC?
Moderator: backeliten
Skapa ALS funktion genom Throttle solenoid kicker eller IAC?
Bmw E36 M50b25 Hx55,1200cc,Vems 3,3 ,Hks 50mm wg, 135mm stakar med vanos kolvar. 2,0 bars laddtryck !
Re: Skapa ALS funktion genom Throttle solenoid kicker eller
Man kan välja att ställa IACn på max när antilag är igång .
Trottelkicker använder du endast om du har en sån solenoid
Trottelkicker använder du endast om du har en sån solenoid
Jo jag vill gärna använda iac .men då måste jag skaffa en 2 trådars? Och kan jag använda samma tomgångsmotor för tomgångsreglering också?
Bmw E36 M50b25 Hx55,1200cc,Vems 3,3 ,Hks 50mm wg, 135mm stakar med vanos kolvar. 2,0 bars laddtryck !
Du kan använda en 2 eller 3 trådars.
Ja, då använder du samma till tomgångsregleringen.
Ja, då använder du samma till tomgångsregleringen.
Kan du förklara hur jag kopplar en 3 trådars motor isåfall för als o iac ? Mvh
Ta två spridarutgångar som ligger efter varandra (utgång 6 o 7 tex).
Gå in under inställningarna för IAC o välj att du ska köra med två-spoles IAC.
När di gjort allt klart med tomgångsregleringen så kan du gå in på ALS Inställningarna och i rutan "IAC position when ALS is active" (eller va de står)ställer du in 255
Gå in under inställningarna för IAC o välj att du ska köra med två-spoles IAC.
När di gjort allt klart med tomgångsregleringen så kan du gå in på ALS Inställningarna och i rutan "IAC position when ALS is active" (eller va de står)ställer du in 255
TREVLIG info! . Hoppas nån annan läser detta med så dom slipper klia håret i för detta