Hebo cylinder
-
- Lite mer laddtryck
Hebo cylinder
Tjena är ny här på forumet tänkte ställa några frågor angående Hebocylinder och topp
Har införskaffat en Hebo Manston 50cc vattenkyld cylinder som ska byggas om för en k50
Det jag funderar på är squishen.Kolven är helt platt likaså squishen enligt försäljaren ska det vara så.
Vad är bäst att ha den platt eller ska man svarva en lutning squishen eller ska man svarva om både kolv
squish och i så fall vilken lutning?Hur stor del av borrningen bör squishen vara?Vilken däckhöjd är lagom sett att
många lägger den på ca 0,8?Har även en fråga om boosterporten vissa säger att boosterporten ska öppna någon
grad före spolportarna men för det mesta brukar den öppna efter även på racingcylidrar man köper vad är bäst?
Tacksam för svar
Har införskaffat en Hebo Manston 50cc vattenkyld cylinder som ska byggas om för en k50
Det jag funderar på är squishen.Kolven är helt platt likaså squishen enligt försäljaren ska det vara så.
Vad är bäst att ha den platt eller ska man svarva en lutning squishen eller ska man svarva om både kolv
squish och i så fall vilken lutning?Hur stor del av borrningen bör squishen vara?Vilken däckhöjd är lagom sett att
många lägger den på ca 0,8?Har även en fråga om boosterporten vissa säger att boosterporten ska öppna någon
grad före spolportarna men för det mesta brukar den öppna efter även på racingcylidrar man köper vad är bäst?
Tacksam för svar
Re: Hebo cylinder
Pm,A smokke han har plågat K50 med allehanda hyss.
men behåll kolv o kammar som dom ser ut det räcker till ca 16 hp med en bra pipa som den ser ut.
mvh
Ps var rädd om den, Hebo tillverkar inte dessa cyllar sedan ca ett år tillbaka.
men behåll kolv o kammar som dom ser ut det räcker till ca 16 hp med en bra pipa som den ser ut.
mvh
Ps var rädd om den, Hebo tillverkar inte dessa cyllar sedan ca ett år tillbaka.
jkruus
vad ska cylindern din sitta på för moppe från början?mvh///
-
- Lite mer laddtryck
Cylindern ska sitta på en Piaggio NRG Extreme som har samma bultmönster som k50
hojj! du får tillverka en cylinderfots spacer och höjja cylindern så att kanalerna öppnar helt sedan så får du svarva av cylindern lr svarva ner toppen i cylindern så att squishen blir ca 0.7mm sen så är d bara att gasa,låt kolven och utformningen på toppen vara som det är:)mvh///
-
- Lite mer laddtryck
Tackar för alla svar cylinderfotsplattan och nedsvarvningen av cylindern är redan klart.
Så nu är det bara att gå vidare med resten.
När det gäller pipan är det någon som har några bra tips till denna cylinder
Har gjort några pipor till andra cylindrar med bimotionprogramet (som min polare har)
En del har fungerat riktigt bra medans andra ej funkat alls.Det är ju lite
klurigt med alla parametrar som ska in i programet.Det blir lite drygt
att prova sig fram med olika modeller när vissa inte funkar bra.
Eller ska man satsa på att köpa en färdig och vad ska man ha i denna djungel av pipor.
MVH
Så nu är det bara att gå vidare med resten.
När det gäller pipan är det någon som har några bra tips till denna cylinder
Har gjort några pipor till andra cylindrar med bimotionprogramet (som min polare har)
En del har fungerat riktigt bra medans andra ej funkat alls.Det är ju lite
klurigt med alla parametrar som ska in i programet.Det blir lite drygt
att prova sig fram med olika modeller när vissa inte funkar bra.
Eller ska man satsa på att köpa en färdig och vad ska man ha i denna djungel av pipor.
MVH
det brukar ta en 2-3st pipor innan man får till en som fonkar skapligt :roll:själv så har jag bara sett den dära cylindern på bild men moddlaren har gjort en hel driva med pipor till den dära cyllen fast d var väl 69cc:arn men portlayouten borde väl vara snarlik på 50cc:arn pm:a han o fråga om han har lust att komma mä tips och trix
mvh////

-
- För mycket laddtryck
Jag kör med hebo 50cc och är my nöjd med den, bygger pipor själv men prorace pipor funkar bra om man vill köpa ist. Det går att dra hebon till 14800v med 500+i övervarv och fortfarande ha bra register. Jag kör med 0.55 i sqish samt 13 grader tändn vid vridpeak med 98oktan och det funkar kanon.
Chrille
Chrille
SödermanRacing
2StrokeEngineDesign
FetZally
50cc 1.9/9.35 110km/h
90cc 1.9/8.49 137.35km/h
Zally R8
1.76/8.18 127.65km/h
2StrokeEngineDesign
FetZally
50cc 1.9/9.35 110km/h