Köpte en fin 264 för fyra år sedan är det nu. Den var lite rostig men helt original och oskruvad, funderade först på att turboladda PRV motorn men föll för frestelsen att sätta i en modern V8. Ett projekt jag planerat i flera år.
Volvo 264 1978 SFRO besiktigad med LT1 V8, som den står.
Motor: 1997 Chevrolet LT1 med lite modifikationer.
Växellåda: T56 (körde först med preppad 4L60E men den växlade så djävla hårt).
Bakaxel: Ford 8.8 med lamelldiff och 4.10 utväxling.
Framvagn: Modifierad Volvo.
Bromsar: Wilwood fram och Ford bak.
Fälgar: Ford Mustang Bullit 17x8.
Inredning: 100% Original.
Bygget har pågått i tre vintrar. Vinter ett ägnades åt rostlagning och lack, vinter två åt motor och växellåda installation och vinter tre åt hjulupphägning och förberedelse inför SFRO bes.
Massa bilder nedan, förklarar i bildtexten.

Säljarens bild

Rostlagad och förberedd för lack.

Nylackad.

Ihopmonterad.

Motorrum.

Fullsmetad med stoora knappar.