Strömberg Volvo 242 race projekt,Nya bilder 29/5-13
-
- Topplocks-guru
- Kontakt:
Re: Strömbergs Volvo 242 race projekt,bilen på egna hjul 21/
Den ser riktigt fet ut, gratulerar.
Erland
Erland
Den ser riktigt fet ut, gratulerar.
Erland
Tack så mycket... precis vad jag gillar å höra...

-
- För mycket laddtryck
AAAAA sjukt bra . man bara väntar på mer uppdateringar .
242 -84 stundande renoveringsobjekt. såld till txr performance ab.
944 -91 blivande voc. såld rullar som folkracebil nu.
945 Ltt -97.
944 -91 blivande voc. såld rullar som folkracebil nu.
945 Ltt -97.
Tack. kul att höra. kommer så fort det händer något... 

- Rasmus Annander
- Forumsberoende
- Kontakt:
sjukt snyggt Bygge!!!
flytta fram bakaxeln lite så den sitter mitt i hjulhuset så blir den ännu snyggare =)

flytta fram bakaxeln lite så den sitter mitt i hjulhuset så blir den ännu snyggare =)
har köpt en Rallycross 242 kaross som ska göras iordning till supernationell 2400
Nu får du uppdatera med dina fina tankband..
180zx..
joel lindell
joel lindell
Go kväll... nu undrar väl ni snart vad jag håller på med... hehe
varit väldigt dåligt med uppdateringar... men har inte hänt så mycket roliga saker... Håller på å färdigställer småsaker inför besiktningen... Men måste säga att jag känner mig väldigt förberedd, allt är på plats + lite till. man ser verkligen en helhet...
Har byggt nya fästen så jag har 240 orginal rullbälten.. blev riktigt bra... har byggt fästen för knivkrängaren fram, blev i slutänden infästningar i länkarmarna, blev inte som jag ville å kunna ha dom i benen... då hade motorn behövt sitta ca 200 mm längre bak. å de va inte möjligt... har byggt om knivkrängar fästen i bakaxeln, blev oxå riktigt bra nu... har monterat tankband, så nu sitter tanken med 2 st M10, 4 st rostfria M8 + tankband i 2 mm rostfritt... tror man kan lyfta hela bilen i tanken nu... sen har jag borrat å sätt i mutternitar till bagage plåten som catchtanken , batterilådan etc. sitter i... de blev oxå riktigt trevligt...
Har även provat air jacks:ena... fan va fränt.... nästan löjligt coolt...
däck byten kommer ju bli roligt nu... 
Ludde på SFRO ringde ju i söndags, så besiktningen är flyttad till 9/3 på lördag... hoppas nu det kommer gå riktigt bra... går det bra så är det en dag att minnas, fyller år å besiktar bilen samma dag...kan bara bli bra.... :rolleyes: har bara en sak kvar å fixa, ska försöka få rattstången å sitta fast lite stabilare, men de löser sig enkelt tills dess...
slänger upp några bilder....
här ser ni att uniballsen till krängaren står rakt ner, hade fått en vinkel på dom tidigare som gjorde att uniballen bottna innan full fjädring... men det är åtgärdat nu...

Tanken på plats... den SITTER på plats, ja lovar...

ordning å reda, snyggt oxå... när allt blir lackat å massa blanka fina plåtar sen...

Klart för besiktning.... 17" på plats, satan vilken skillnad de är med 18"... mycke snyggare....

Önska mig nu lycka till å håll tummarna, så jag inte får för mycket bakslag så jag inte hinner med tidsplanen...
Återkommer på lördag med resultatet.... Over and out. / Strömberg

Har byggt nya fästen så jag har 240 orginal rullbälten.. blev riktigt bra... har byggt fästen för knivkrängaren fram, blev i slutänden infästningar i länkarmarna, blev inte som jag ville å kunna ha dom i benen... då hade motorn behövt sitta ca 200 mm längre bak. å de va inte möjligt... har byggt om knivkrängar fästen i bakaxeln, blev oxå riktigt bra nu... har monterat tankband, så nu sitter tanken med 2 st M10, 4 st rostfria M8 + tankband i 2 mm rostfritt... tror man kan lyfta hela bilen i tanken nu... sen har jag borrat å sätt i mutternitar till bagage plåten som catchtanken , batterilådan etc. sitter i... de blev oxå riktigt trevligt...
Har även provat air jacks:ena... fan va fränt.... nästan löjligt coolt...

Ludde på SFRO ringde ju i söndags, så besiktningen är flyttad till 9/3 på lördag... hoppas nu det kommer gå riktigt bra... går det bra så är det en dag att minnas, fyller år å besiktar bilen samma dag...kan bara bli bra.... :rolleyes: har bara en sak kvar å fixa, ska försöka få rattstången å sitta fast lite stabilare, men de löser sig enkelt tills dess...
slänger upp några bilder....
här ser ni att uniballsen till krängaren står rakt ner, hade fått en vinkel på dom tidigare som gjorde att uniballen bottna innan full fjädring... men det är åtgärdat nu...

Tanken på plats... den SITTER på plats, ja lovar...

ordning å reda, snyggt oxå... när allt blir lackat å massa blanka fina plåtar sen...

Klart för besiktning.... 17" på plats, satan vilken skillnad de är med 18"... mycke snyggare....

Önska mig nu lycka till å håll tummarna, så jag inte får för mycket bakslag så jag inte hinner med tidsplanen...
Återkommer på lördag med resultatet.... Over and out. / Strömberg
-
- Forumsberoende
Ser som vanligt trevligt ut!
Lycka till på byggbesen!
Lycka till på byggbesen!
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
Re: Strömbergs Volvo 242 race projekt,Byggbesiktning på lörd
Tack Jonas....
ger dom dig någe annat betyg en skitbra så ska dom allt ha en örfil 

den ser faktiskt lite mer normal ut med 17" nästan lite sleeper 

180zx..
joel lindell
joel lindell
-
- Forumsberoende
Riktigt jäkla fint bygge. Varenda detalj verkar vara riktigt genomtänkt och välgjord . Hatten av 

Samarbetspartners:
Do88.se
Degab
Do88.se
Degab
Mattias-M skrev:ger dom dig någe annat betyg en skitbra så ska dom allt ha en örfil
Haha... ja vi får hoppas han säger skitbra...

Ser ju jätte små ut. usch.. gillar 18" bättrejoel skrev:den ser faktiskt lite mer normal ut med 17" nästan lite sleeper
Tack så mycket.... har ju funderats en del... de ska ju erkännas... vill ju att allt ska vara lätt skruvat men ändå relativt snyggt.. kul att ni gillar det...Erlandsson skrev:Riktigt jäkla fint bygge. Varenda detalj verkar vara riktigt genomtänkt och välgjord . Hatten av
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Kontakt:
Ser bra ut
Lycka till den 9/3
å förmodligen dubbelt grattis den dagen
NXJ

Lycka till den 9/3

Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm