Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658 Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Robin Olivi » lör mar 02, 2013 8:38 pm
Det blir att göra en helt ny vev med andra ord?
Med rätt bitar går ju Audi 5orna att varva ganska hårt ändå. Finns väl ett flertal som dragit upp mot 10000 varv. Nu vet jag iofs inte vilka varvtal du siktar på.
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224 Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Inlägg
av Christian Hedblom » lör mar 02, 2013 10:20 pm
det var nån som skrev på ett annat ställe att det där med 1:1 gäller endast för 2-taktsmotorer..
isf så behöver jag inte göra nån vev.. det är ju ganska mkt pengar att kasta i sjön om det inte blir bättre.. std vev är ju väl beprövad om man säger så..
nej jag spånar mest, har ju tänkt att ha torrsump så det kanske duger med std vev och smidda prylar.. mek. tryckare åså...
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
c311com
För mycket laddtryck
Inlägg: 173 Blev medlem: fre feb 22, 2013 5:50 pm
Inlägg
av c311com » tis mar 05, 2013 6:19 pm
Det finns moderna motoralternativ som inte kostar så mycket som man tror.
Men med den här blir man kanske bannlyst i Porschegänget
Sikta mot stjärnorna, landa i trädtopparna
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224 Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Inlägg
av Christian Hedblom » tis mar 05, 2013 8:42 pm
Vad är det?
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Toni
Forumsberoende
Inlägg: 809 Blev medlem: tor mar 11, 2010 12:48 pm
Ort: Malmö
Inlägg
av Toni » tis mar 05, 2013 8:44 pm
Ferrari!
gottlieb
Forumsberoende
Inlägg: 855 Blev medlem: tor jul 28, 2011 8:56 pm
Inlägg
av gottlieb » tis mar 05, 2013 9:17 pm
Maserati.
c311com
För mycket laddtryck
Inlägg: 173 Blev medlem: fre feb 22, 2013 5:50 pm
Inlägg
av c311com » tis mar 05, 2013 9:34 pm
Spot on Toni och gottlieb. Ferrari insug, Maserati motor. Några detaljer som vevaxel (90 eller 180 grader) och kammar skiljer dem åt men de byggs på samma lina i fabriken. I stort sett färdigtrimmat från fabrik. Bara lite finlir kvar om man inte vill ha överladdat. Som begagnad är Maserati-varianten ett klipp.
Sikta mot stjärnorna, landa i trädtopparna
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224 Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Inlägg
av Christian Hedblom » tis mar 05, 2013 11:27 pm
V8 får inte plats och varken Ferrari eller Maserati är tyskt vilket bygget går ut på...
Tack ändå för tipset!
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
c311com
För mycket laddtryck
Inlägg: 173 Blev medlem: fre feb 22, 2013 5:50 pm
Inlägg
av c311com » ons mar 06, 2013 11:23 am
Audi V8 får plats i en Boxster men den har 65 mm längre hjulbas än 996.
Sikta mot stjärnorna, landa i trädtopparna
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224 Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Inlägg
av Christian Hedblom » ons mar 06, 2013 1:01 pm
c311com skrev: Audi V8 får plats i en Boxster men den har 65 mm längre hjulbas än 996.
Jo men jag har en rörram som begränsar valet av motor också...
Nu har jag min 5-cyl ABY redan som pallar mer effekt än jag behöver så jag kör på den till att börja med
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098 Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå
Inlägg
av Robert Markström » ons mar 06, 2013 11:14 pm
Jag tror tom den hade vart ball med en 1.9tdi
Grym kärra
//Robban
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224 Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Inlägg
av Christian Hedblom » tor mar 07, 2013 8:53 am
Tackar!
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199 Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Inlägg
av Kadett4wd » tor mar 07, 2013 11:29 am
Kör på Audimaskinen.
Oerhört stabila maskiner med små moddar.
Bara liiite tråkig karaktär i dem.
men det blir pengar över till åka, istället för att serva nån annan maskin.
I övrigt... skitfränt
wirgart
För mycket laddtryck
Inlägg: 135 Blev medlem: mån nov 22, 2010 11:34 pm
Inlägg
av wirgart » tor mar 07, 2013 12:23 pm
Varför inte köra med bmw 6a ?
sjorre
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13 Blev medlem: tor apr 26, 2012 8:40 pm
Ort: Töre
Inlägg
av sjorre » tor mar 07, 2013 1:21 pm
inte kan man ju smutsa ner en sådan kärra med något som en bmw 6a