Började pula lite med tjejens Polo -98 1.6I häromdagen.
Fick bogsera hem den eftersom den tydligen gick ryckigt och dog. Efter att ha konstaterat att det var väldigt (VÄLDIGT) torrt på olja i vevhuset fylldes ny sådan på med förhoppningen om att det var för dåligt med olja till ventiltryckarna.
Så var icke fallet, så jag tog bilen på en hård provtur vilket resulterade i en rätt varm katalysator. Slet då bort stiften och ettans stift var helt igenknökat med gojjs. Köpte nya stift vilket inte heller löste problemet, utan ettans stift blev surt.
Mätte upp tändkabeln som var redig. Rengjorde fördelarlock och rotor. Löste inte problemet det heller.
Stiftet ger gnista när man jordar det mot blocket.
Kan det vara så illa att ventilerna är kassa så det inte blir något komp? Ska införskaffa en komp mätare i veckan. Men är det någon som har några fler idéer på vad som kan vara felet?
Tackar på förhand
