Ja det är verkligen en helt sjuk insats, och dessutom har det gått så grymt fort. Allt är så imponerande så det finns knappt ord för det. Och jäklar vilket resultat det blir..
...hoppas verkligen att det går fint att besiktiga denna skapelse.
gottlieb skrev:
Jag tycker allvarligt inte det här var så stort projekt det har flutit på bra och inga större problem jag har ju mest använt originaldelar så jag har ju inte behövt tänka så mycket.
Ville bara påminna men det är alltså DENNA bilen du beskriver !
Ett helt otroligt arbete i mitt tycke, dessutom har du ju fått bra finish på delarna starkt jobbat !
ja ok när du uttrycker dej på det sättet...har väl förträngt en del,,den såg rätt tom ut på bilden..(men bilder ljuger ju alltid lite)
Jag jämförde kanske med rodden som tog 3ggr så mycket tid..så det här var ju ett snabb jobb
W108 skrev:Ja det är verkligen en helt sjuk insats, och dessutom har det gått så grymt fort. Allt är så imponerande så det finns knappt ord för det. Och jäklar vilket resultat det blir..
...hoppas verkligen att det går fint att besiktiga denna skapelse.
Tackar.besikta ska nog inte vara några större problem som amatörbyggt men jag ska ju prova fulbesikta först och den blir faktiskt jävligt cool
Nu har jag fått lite gjort hjulhusen är målade lite till samt under trösklarna.
Sen har jag snyggat till och dragit om och klamrat en massa kablar i motorrummet så det mesta är klart lite småsaker kvar bara.
Men då kommer den stora frågan.
Ska jag lacka ventil kåpan svart med några polerade ränder eller ska jag polera den lite till och ha den aluminium?
per a skrev:Jag röstar svart med ränder, de e ju AMG
(jag hoppas att du bygger turbo på m110an så jag kan tjuvtitta hur du gör )
väldigt fin bil! jag tror du har lite känsla för kapen.
Ok vad har du för bil?
Här har du en länk till en som har satt elektronisk sprut på en m110 det är väl det svåra vid turbo konvertering anser jag. http://mb280sl.blogspot.se/?m=1
per a skrev:Jag röstar svart med ränder, de e ju AMG
(jag hoppas att du bygger turbo på m110an så jag kan tjuvtitta hur du gör )
väldigt fin bil! jag tror du har lite känsla för kapen.
Ok vad har du för bil?
Här har du en länk till en som har satt elektronisk sprut på en m110 det är väl det svåra vid turbo konvertering anser jag. http://mb280sl.blogspot.se/?m=1
jag har en w114 280ce som varit avställd under tak sedan -89 som jag tänkte sätta turbo på.
jo det är nog de som ger mest huvudbry...
gottlieb skrev:Nu har jag fått lite gjort hjulhusen är målade lite till samt under trösklarna.
Sen har jag snyggat till och dragit om och klamrat en massa kablar i motorrummet så det mesta är klart lite småsaker kvar bara.
Men då kommer den stora frågan.
Ska jag lacka ventil kåpan svart med några polerade ränder eller ska jag polera den lite till och ha den aluminium?
Du skulle ju testa att göra en fulbes.
Finns inte en chans att denne frågar dig . vafan har du bytt hela bottenplattan ^^.
Vad de kan snöa in på däremot är ju att motorn inte ser ut att vara från 61 kanske
En kustom kåpa som verkligen ser ut att kunna vara eftermarknads glitter till en 60 talare vore kanske en annan väg att gå ?