Svensk Polis.

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Användarvisningsbild
load3d_
För mycket laddtryck

Re: Svensk Polis.

Inlägg av load3d_ »

Dem dug då fan inte till nått, usch fy å fan.. tänk om man fick vara killen som utsattes för de här, vardagen hade ju inte blivit lätt för dom..
tony gustafsson
Lite mer laddtryck

Inlägg av tony gustafsson »

http://www.youtube.com/watch?v=yAVA1xBO4p8 denna video visar ju vad vi betalar skatt för dom ska sköta sina uppgifter:(
lev för dagen
Lacke
För mycket laddtryck

Inlägg av Lacke »

Hej Erland och Gänget jag vart så upprörd över det så jag och min sambo har skrivit på
namninsamlingen ,För Jag är på den tredje rottisen nu, den jag har nu heter Alexis och
mer älskvärd vovve kan man inte få tag i
Vänliga häls Lacke
Henka_
För mycket laddtryck

Inlägg av Henka_ »

tony gustafsson skrev:http://www.youtube.com/watch?v=yAVA1xBO4p8 denna video visar ju vad vi betalar skatt för dom ska sköta sina uppgifter:(

Det gjordes ju dock på deras rast och vad jag vet så betalar inte vi skatt för det. om dety ska börja bestämmas vad jag får och inte får på mina raster så tror jag vi är riktigt illa ute. Sen spelar det inte mig någon roll om det hade varit på arb. tid heller för det visar ju bara att det fortfarande finns hopp för mänskligheten, även om de råkat bli poliser till yrket. Måste ju vara bättre än att skjuta hundar och jaga motorburet folk in i döden.
*Fyndig text*

Henke K
Användarvisningsbild
no1_martin
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av no1_martin »

Har förståelse för polisens beteende. Står jag mitt emot en kille som jag bedömer som instabil med två stora loppcirkusar i koppel som han kan släppa när han vill så hade jag nog oxå valt att skjuta före att bli attackerad. När det gäller jagandet av motorburna så är det fortfarande föraren av det motoriserade fordonet som väljer att köra ihjäl sig istället för att stanna och ta sitt mildare straff. Det är inte polisen som jagar ihjäl dem. Jag har oxå träffat min beskärda del av dinga poliser men jag lever mer än gärna med dem och inte med lindrigt begåvade killar med stora hundar och fordonsförare som öppenbarligen riskerar andras liv då de slutgiltigen avslutar sina.
Kör 965T 440bwhp
Bygger 244 Banracebil
Bygger Speedcraft 17" lekbåt. Har kommit ett hus emellan men nån gång skall den bli klar.
Erland Cox
Topplocks-guru
Kontakt:

Inlägg av Erland Cox »

Jag läste artikeln i hundliv och den hund som inte dog av skottsalvan slog polisen ihjäl med batong framför ögonen på husse.
Martin, du tittade aldrig på filmen va? Eller så fattar du trögt bara.
Judge Dredd är rena skämtet mot verkligheten vi har idag.
Lagen är till för alla att följa, även polisen, särskilt polisen men så är det ju inte.
När man går ut med en nyhet som denna så mörkar man först sanningen och ljuger tills det inte är en nyhet längre.
Det där rånet när dom sköt en kille i huvudet och gick ut i nyheterna med att han hade en AK47.
Då visste dom redan att det var ett leksaksvapen och att ingen annan än polisen hade skjutit.
Men det väntade dom en vecka med att berätta för att det skulle svalna.
Dom vet precis vad dom gör och inte är det att hjälpa och ställa tillrätta.

Erland
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende

Inlägg av Performance_seeker »

Jag är med dig Erland.
Det är något allvarligt fel med polisväsendet och utbildningen, och kanske också dom som väljs ut till poliser.
Kompetensen när det gäller att utreda brott verkar vara rena skämtet, poliserna tappar regelbundet huvudet när när någon försöker smita, eller så fort dom hamnar i en pressad situation. Poliserna skrotar sina bilar (d.v.s. skattebetalarnas bilar) för stora summor varje år, troligen p.g.a. personer med dåliga anlag för bilkörning sitter bakom ratten.

Jag såg på youtube en video om en jakt på en flyende mc i södra Stockholm. Polisen i videobilen körde bra, men när han fick en civil polisbil framför sig i hög fart såg man tydligt i videon att den polisen var helt livsfarlig bakom ratten. Jag tycker synd om den personen som satt bredvid, och ja, mcn prejades till dödskrasch omringad av ett stort antal polisbilar.

Biljakter verkar betydligt roligare än att utreda egendomsbrott.
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Användarvisningsbild
Dan (gearhead)
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Dan (gearhead) »

Å andra sidan är det inte annat än fullständigt naivt och smått oroande att dra en hel yrkeskår över samma kam baserat på enskilda händelser. Tröttmössor finns det överallt, varför polisen skulle vara ett magiskt undantag övergår mitt förstånd.
Z28
John Rönnbäck
För mycket laddtryck

Inlägg av John Rönnbäck »

Det som är säkert är att det verkar väldigt farligt att jaga allvarlig brottslighet. Dom har iår fått dille på att släpa upp stora mängder poliser till fjällen och sätta regbes på skotrar och sätta fast folk som råkar köra på snö som smälter till våren för att den råkar ligga på fel ställe... vars är vi påväg? jag har inget emot att 2 poliser åker upp med bil och ställer sig på macken eller vår ner på huvudleden ut från stugområden och kollar nykterhet. Nä nu ska det bli översittarfasoner och sätta fast hederligt folk som sliter för att ha råd att roa sig i svenska fjällvärlden för att dom monterat en styrhöjjare eller vill köra lite turboskoter. + att snutarna åker på rena nöjjesresor (bortsett från några att stå några timmar och kolla skitgrejjer på skotrar) med stora ekipage med skotrar och annat bjebb. håll er till att kolla nykterhet och bli lite raka i ryggen och jaga riktiga samhällsbovar.
Bild
Fd GOLiO
AntonD
För mycket laddtryck

Inlägg av AntonD »

vad säger du har dom börjat skicka skotrar på regbes? läste en tråd där en yammaturbo fått regbes, tänkte det var ett enstaka fall. känns drygt om försäkringsbolag ha fått detta att sitta högt på polisagendan ang skotrar..
fugazi
Forumsberoende

Inlägg av fugazi »

26 skott...
2 hundar. (Som nästan dog...?)
Hade det varit (älg eller annat vilt påskutet) på en älg/-jakt hade skytten/-arna garanterat blivit ställda inför rätta för djurplågeri och fråntagna allt vad licens och vapen heter.
Att snubben klara sig utan att bli träffad (direkt eller rikoschett) på den lilla ytan det utspelar sig på är helt otroligt!

Och gnäll inte på politikerna, det är snart val igen!
Användarvisningsbild
Moparboy440
Forumsberoende

Inlägg av Moparboy440 »

How can you make good ideas sound so bad? I'm an engineer!
Perra.S
För mycket laddtryck

Inlägg av Perra.S »

Erland Cox skrev: Det där rånet när dom sköt en kille i huvudet och gick ut i nyheterna med att han hade en AK47.
Då visste dom redan att det var ett leksaksvapen och att ingen annan än polisen hade skjutit.

Erland
Och hur menar du att polismannen som sköt skulle vetat att det bara var en attrapp som rånarna hade? Tänk dig själv om du var polis och någon kommer springandes mot dig med en AK, inte fan står du och väntar på att han ska skjuta först så att du helt säkert vet att det är ett riktigt vapen...

Nej ger man sig in i leken får man leken tåla.
MrWressmark
För mycket laddtryck

Svensk Polis.

Inlägg av MrWressmark »

Perra.S skrev:
Erland Cox skrev: Det där rånet när dom sköt en kille i huvudet och gick ut i nyheterna med att han hade en AK47.

Erland
Och hur menar du att polismannen som sköt skulle vetat att det bara var en attrapp som rånarna hade? Tänk dig själv om du var polis och någon kommer springandes mot dig med en AK, inte fan står du och väntar på att han ska skjuta först så att du helt säkert vet att det är ett riktigt vapen...

Nej ger man sig in i leken får man leken tåla.
Det var inte snack om att polisen visste det vid råntillfället, vid pressrelesen visste dom att det var en attrapp, men den infon gick dom inte ut med till allmänheten förrän en vecka efter råntillfället.
Perra.S
För mycket laddtryck

Inlägg av Perra.S »

Ok, sista meningen gjorde att jag tolkade det som att Erland tyckte det var fel att de sköt en av rånarna.
Skriv svar