2.2t trimning hjälp

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Maake
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: tor feb 21, 2013 7:26 pm

Re: 2.2t trimning hjälp

Inlägg av Maake »

Okej :)
Får nog gå ut o kolla de där med laddtrycksventilen. Inget jag hört om. Jag personligen har inte pillat nånting på bilen, han innan satte in ett revo 303 chip men sa att han hade ställt ner laddet. Då kanske han har tagit bort plomberingen du prata om och handställt laddet satt säga.
Turbon skickas imorgon troligen iallafall :)

Har du nåt tips på grenrör? :)
thedriftking
Forumsberoende
Inlägg: 631
Blev medlem: tor sep 29, 2011 7:31 pm
Ort: Linköping

Re: 2.2t trimning hjälp

Inlägg av thedriftking »

Kan rekommendera CP-service
http://webshop.cp-service.se/sv/154-audi-20v.html

Kan tillägga att min s4a började slira över 1,7bar , sprillans ny Std koppling va de då
Erik Johansson.
Maake
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: tor feb 21, 2013 7:26 pm

Re: 2.2t trimning hjälp

Inlägg av Maake »

Okej fyfan, måste kopplingen bytas då! :|

:) aa kikade lite på cp-s rör. Kostar lite men lär vara bra kvalité. Är det extraktor/mer flödes rör?

har ingen lust att byta koppling egentligen, men får väl göra det. Fast då blire att köra på en riktig direkt.

Vad kan ni rekommendera för delar för kopplingen? :)
thedriftking
Forumsberoende
Inlägg: 631
Blev medlem: tor sep 29, 2011 7:31 pm
Ort: Linköping

Re: 2.2t trimning hjälp

Inlägg av thedriftking »

Det är ju bara att testa och se när din koppling slirar :) kan ju va olika m.m
Grenröret är av 'extraktor' ja, väldigt bra kvalitet till rimligt pris om man inte vill göra ett eget,


Koppling kan du nog byta tryckplatta till en hårdare och en Sinter, lär funka ett tag.. Kolla upp på cp-s m.m dom brukar ha Spec lista på alla kopplingar :)
Erik Johansson.
Maake
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: tor feb 21, 2013 7:26 pm

Re: 2.2t trimning hjälp

Inlägg av Maake »

Okok :) aa får se hur de blir :)
x6rs
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: fre apr 27, 2012 7:29 pm

Re: 2.2t trimning hjälp

Inlägg av x6rs »

ska du köra dubbelmassesvänghjul(orginal)? annars kör du svänghjul från en 3b-motor eller 7a(plant enkelmasse) med sachs 707 tryckplatta och 6-puckad sinter(lite dyrare kanske men går att köra mer normalt med och mindre ryckigt) alternativet är att bara köpa en sinterlamell och använda orginal tryckplatta ihop med org svänghjul(vet en som använt org tryckplatta med sinter till ca 500hk utan problem med sin s2) den vanligaste uppgraderingen är nog hårdare platta och organisk lamell vilket räcker för 400hk, vet inte hur mycket mer.

ang grenrör så går det bra att köra rs2 grenrör(gjutet) det ser ju dessutom inte så trimmat ut på besiktning och större chans att org slangar downpipe osv passar med inga eller mindre modifikationer.
0708960667
Maake
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: tor feb 21, 2013 7:26 pm

Re: 2.2t trimning hjälp

Inlägg av Maake »

Okej, hmm ska fundera lite på hur jag ska göra. Vill nog helst byta svänghjul o köra med 707, så det blir en bra koppling nu på en gång om man ska ta ut högre effektuttag senare.

Håller på och letar efter rs2 grenrör nu som fan och även spridare.
Hade ju rs2 gren, rs2 turbo på min s6a, skulle plockat av det när jag sålde och satt på orginal grejerna jag fick me. Men men :(
Maake
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: tor feb 21, 2013 7:26 pm

Re: 2.2t trimning hjälp

Inlägg av Maake »

Sen får jag väl hoppas att det är rs2 topppackning på, ingen aning om det är det. Hur nödvändigt är det med rs2 topppackning
Maake
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: tor feb 21, 2013 7:26 pm

Re: 2.2t trimning hjälp

Inlägg av Maake »

Tänkte på grenrör igen också, hittade det här http://hansenmotorsport.no/product.php?id_product=225.
Funkar det bra? står ju att det är till S2/rs2 dock men eftersom rs2 gren passar så borde ju det här också passa. Skiljer ju sig från orginalutförandet men det gör inget, besiktigar nu snart ändå. Men undrar om bilen lämpar sig till min bil ? k26 fläns på den där me.
Användarvisningsbild
Niklassandstrom
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31
Blev medlem: mån okt 10, 2011 3:25 pm

Re: 2.2t trimning hjälp

Inlägg av Niklassandstrom »

Om jag inte kommer ihåg helt fel, så är s2 och rs2 packningen samma. Mls alltså.
Maake
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: tor feb 21, 2013 7:26 pm

Re: 2.2t trimning hjälp

Inlägg av Maake »

Okej, men min bil är en S4.
Men om det verkligen är ett måste för att inte skada motorn eller så måste jag lyfta av o titta och sätta dit en rs2 packning.
Maake
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: tor feb 21, 2013 7:26 pm

2.2t trimning hjälp

Inlägg av Maake »

Undrar om BTR också, progressiv/linjär? Vad är det orginal?
Har ingen koll på bränslesystemet ännu tyvärr.
Ska iaf köpa gröna 968(?) tror jag dom heter. 3.5bar BTR.
wiell
För mycket laddtryck
Inlägg: 220
Blev medlem: tis maj 24, 2011 8:16 pm

Sv: 2.2t trimning hjälp

Inlägg av wiell »

Linjär är det orginal.
Kommer inte ihåg grundtrycket, men rs2 har 3,8bar, s2 aby 4bar (mest troligt att det är samma och s2 3b har 3 bar.
Bara kolla på den, står på.

from galaxy s3
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
Maake
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: tor feb 21, 2013 7:26 pm

2.2t trimning hjälp

Inlägg av Maake »

Okej schyst :)
Då blir det att köpa en linjär som är på 3.5 bar. Ställbar kanske ?
Skriv svar