Okej
Får nog gå ut o kolla de där med laddtrycksventilen. Inget jag hört om. Jag personligen har inte pillat nånting på bilen, han innan satte in ett revo 303 chip men sa att han hade ställt ner laddet. Då kanske han har tagit bort plomberingen du prata om och handställt laddet satt säga.
Turbon skickas imorgon troligen iallafall
Det är ju bara att testa och se när din koppling slirar kan ju va olika m.m
Grenröret är av 'extraktor' ja, väldigt bra kvalitet till rimligt pris om man inte vill göra ett eget,
Koppling kan du nog byta tryckplatta till en hårdare och en Sinter, lär funka ett tag.. Kolla upp på cp-s m.m dom brukar ha Spec lista på alla kopplingar
ska du köra dubbelmassesvänghjul(orginal)? annars kör du svänghjul från en 3b-motor eller 7a(plant enkelmasse) med sachs 707 tryckplatta och 6-puckad sinter(lite dyrare kanske men går att köra mer normalt med och mindre ryckigt) alternativet är att bara köpa en sinterlamell och använda orginal tryckplatta ihop med org svänghjul(vet en som använt org tryckplatta med sinter till ca 500hk utan problem med sin s2) den vanligaste uppgraderingen är nog hårdare platta och organisk lamell vilket räcker för 400hk, vet inte hur mycket mer.
ang grenrör så går det bra att köra rs2 grenrör(gjutet) det ser ju dessutom inte så trimmat ut på besiktning och större chans att org slangar downpipe osv passar med inga eller mindre modifikationer.
Okej, hmm ska fundera lite på hur jag ska göra. Vill nog helst byta svänghjul o köra med 707, så det blir en bra koppling nu på en gång om man ska ta ut högre effektuttag senare.
Håller på och letar efter rs2 grenrör nu som fan och även spridare.
Hade ju rs2 gren, rs2 turbo på min s6a, skulle plockat av det när jag sålde och satt på orginal grejerna jag fick me. Men men
Tänkte på grenrör igen också, hittade det här http://hansenmotorsport.no/product.php?id_product=225.
Funkar det bra? står ju att det är till S2/rs2 dock men eftersom rs2 gren passar så borde ju det här också passa. Skiljer ju sig från orginalutförandet men det gör inget, besiktigar nu snart ändå. Men undrar om bilen lämpar sig till min bil ? k26 fläns på den där me.
Okej, men min bil är en S4.
Men om det verkligen är ett måste för att inte skada motorn eller så måste jag lyfta av o titta och sätta dit en rs2 packning.
Undrar om BTR också, progressiv/linjär? Vad är det orginal?
Har ingen koll på bränslesystemet ännu tyvärr.
Ska iaf köpa gröna 968(?) tror jag dom heter. 3.5bar BTR.
Linjär är det orginal.
Kommer inte ihåg grundtrycket, men rs2 har 3,8bar, s2 aby 4bar (mest troligt att det är samma och s2 3b har 3 bar.
Bara kolla på den, står på.