jag gillar crome.jag ska vräka på allt crome jag hittar jag har funderat på skärmkantscrome men det är väl kanske osäkert om det passar eftersom hjulhusen är lite modifierade. Det var någon firma som sålde skärmkantscrome till min model på blocket för ett år sen.ska kolla på det.W108 skrev:Jag tycker det är ganska stiligt med kromskärmkanter, dessa gamla pråmar är så kromtunga i fronten att det nästan blir en naken känsla utmed sidorna. samma med en blank tröskel.
Men du kanske inte gillar kromskärmkanter?
Mercedes 220SE 1961 615whp 760nm
Re: Mercedes 220 fenmerca -61
-
- Ganska mycket laddtryck
sånn himmelskt fin bil, å så med solsken på... vårkänslor!
per a skrev:sånn himmelskt fin bil, å så med solsken på... vårkänslor!

Så där då har jag plockat ut bakrutan och monterat cromlisterna och monterat tillbaka igen gör om gör rätt..och nu sitter den perfekt.
bakrutan ser jäkligt svart ut när den står inne i garaget men ute ser den lagom mörk ut.

Det är väl bäst jag gör en sissta att göra lista inför sommaren.
+Lacka om huv.
+lacka om höger bakskärm.
+montera cromelister under fram och bakruta.
+montera cromelister på trösklarna.
+bocka till och montera kraftiga lyftplåtar på balkarna under bilen
+montera adapter och oljetrycksgivare
+mont ny nummerplåt
+mont ny stereo.
Thats it.
Sen blir det en liten bonuslista att jag bygger färdigt turbo och allt vad det innebär på reservmotorn jag har så kan jag flytta över allt till den riktiga motorn när det är färdigt,
det är lite enklare att bygga allt på bänken på reservmotorn.än att krypa omkring i motorrummet
+Lacka om huv.
+lacka om höger bakskärm.
+montera cromelister under fram och bakruta.
+montera cromelister på trösklarna.
+bocka till och montera kraftiga lyftplåtar på balkarna under bilen
+montera adapter och oljetrycksgivare
+mont ny nummerplåt
+mont ny stereo.
Thats it.
Sen blir det en liten bonuslista att jag bygger färdigt turbo och allt vad det innebär på reservmotorn jag har så kan jag flytta över allt till den riktiga motorn när det är färdigt,
det är lite enklare att bygga allt på bänken på reservmotorn.än att krypa omkring i motorrummet
Så där då har. Jag tagit tag i ett av punkterna men då kommer frågan.
Ska jag lägga på ett varv med epoxi eller några varv slipgrund före topplack?
Vad tror expertena?

Ska jag lägga på ett varv med epoxi eller några varv slipgrund före topplack?
Vad tror expertena?

- Daniel-635
- Forumsberoende
Vad flitig du är !
Jag har fått dåligt resultat med just metallic om ytan man lackar på består av olika kulörer/material.
Speciellt känsligt på ljusa kulörer tycker jag.
På vanlig solid lack hade jag nog struntat i det, eller om det hade vart nere under listen där man inte ser så noga.
Jag har fått dåligt resultat med just metallic om ytan man lackar på består av olika kulörer/material.
På vanlig solid lack hade jag nog struntat i det, eller om det hade vart nere under listen där man inte ser så noga.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
ja jag också så jag la två varv epoxi på huven nu.Daniel-635 skrev:Vad flitig du är !
shit vilken skitdag jag haft idag..
glad i hågen gick jag hem tidigare från jobbet idag,ensam hemma och skulle lacka huven alla förutsättningar var perfekta.
alla förberedeler klara, färgen blandad sen faller sprutjäveln i backen och all färg på golvet(6dl)och det var all färg jag hade kvar hemma..
sen fick jag mina clips till cromelisterna under fram och bakrutan idag 380kr från mercedes återförsäljaren så då skulle jag montera dom istället.
borrade ut hålen i karrosen från all färg och monterade clippshonorna i karossen men dom är stenhårda,
när jag monterar cromlisten så spricker dom hela tiden 10 st har gått sönder och en j#$%&a list har jag fått dit, clipsen måste ju ha varit gamla och torra.sen gick jag in ,innan jag slår sönder nått..
glad i hågen gick jag hem tidigare från jobbet idag,ensam hemma och skulle lacka huven alla förutsättningar var perfekta.
alla förberedeler klara, färgen blandad sen faller sprutjäveln i backen och all färg på golvet(6dl)och det var all färg jag hade kvar hemma..
sen fick jag mina clips till cromelisterna under fram och bakrutan idag 380kr från mercedes återförsäljaren så då skulle jag montera dom istället.
borrade ut hålen i karrosen från all färg och monterade clippshonorna i karossen men dom är stenhårda,
när jag monterar cromlisten så spricker dom hela tiden 10 st har gått sönder och en j#$%&a list har jag fått dit, clipsen måste ju ha varit gamla och torra.sen gick jag in ,innan jag slår sönder nått..
- Robin Olivi
- Forumsberoende
Frågan är om du inte skulle ha monterat clipsen i listen först. Då kan du värma dom så "kanske" dom mjuknar innan du trycker dit dom. Kan ju iofs gå att värma dom på bilen också om man är försiktig. Kan funka. 

http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
det sitter lösa plast pinne klips på listerna och en plasthylsa mantrycker fast i karossen och det är dom som går sönder jag provade med dom jag har kvar och jag har både haft dom i varmvatten och värmt med värmepistol och fettat in dom och dom går bara sönder..jag ska beställa nya från något annat företag för dom måste vara gammla.Robin Olivi skrev:Frågan är om du inte skulle ha monterat clipsen i listen först. Då kan du värma dom så "kanske" dom mjuknar innan du trycker dit dom. Kan ju iofs gå att värma dom på bilen också om man är försiktig. Kan funka.
Nu har jag lackat huven igen och det ser rätt bra ut förutom det obligatoriska dammet
men
Spacklingen ser mycket bättre och inga sliprepor och ingen flamighet och riktigt blank,dock fick jag 4,5mörka prickar men dom är bara cirka 2mm så det kan jag nog leva med..
Och så har jag bytt stereo så nu är den i princip färdig invändigt
Så det som är kvar nu är att.
Lacka om höger bakskärm
Mont oljetrycksgivare
Mont cromelister under fram och bakruta
Mont cromelister på trösklarna
Så det närmar sej.

Spacklingen ser mycket bättre och inga sliprepor och ingen flamighet och riktigt blank,dock fick jag 4,5mörka prickar men dom är bara cirka 2mm så det kan jag nog leva med..
Och så har jag bytt stereo så nu är den i princip färdig invändigt

Så det som är kvar nu är att.
Lacka om höger bakskärm
Mont oljetrycksgivare
Mont cromelister under fram och bakruta
Mont cromelister på trösklarna
Så det närmar sej.

Ett tipps till fenabyggare .
använd dom större chipsen som egentligen är till trösklarna till listerna under fram och bakrutan dom passar funkar perfekt trots att dom är till 9mm hål i stället för 8mm.
Har även fått dit tröskellist.

använd dom större chipsen som egentligen är till trösklarna till listerna under fram och bakrutan dom passar funkar perfekt trots att dom är till 9mm hål i stället för 8mm.
Har även fått dit tröskellist.

Hela bilen är som en dröm, men en fråga: Skall stolar och baksäte förbli svarta?
Ja jag tror det.det ser jäkligt sportigt irl.