Jobba eller inte jobba?

Tjata om vad som helst .
The
Forumsberoende
Kontakt:

Re: Jobba eller inte jobba?

Inlägg av The »

Effektiva skatten är ju det som är intressant i slutändan.

Om du tycker att sverige har låg skatt så ska du nog ta och läsa på lite mer.

Här har du ungefärliga siffror

Danmark: 48,9 procent
Sverige: 48,2 procent
Belgien: 44,4 procent
Frankrike: 43,6 procent
Norge: 43,4 procent
Italien: 43,3 procent
Finland: 43,0 procent
Österrike: 41,9 procent
Island: 41,4 procent
EU-15 genomsnitt: 39,8 procent
Ungern: 39,3 procent
Nederländerna: 38,0 procent
Spanien: 37,2 procent
Luxemburg: 36,9 procent
Storbritannien: 36,6 procent
Portugal: 36,6 procent
Tjeckien: 36,4 procent
Tyskland: 36,2 procent
Nya Zeeland: 36,0 procent
OECD genomsnitt: 35,9 procent
Polen: 33,5 procent
Kanada: 33,3 procent
Irland:: 32,2 procent
Grekland: 31,3 procent
Australien: 30,6 procent
Slovakien: 29,8 procent
Schweiz: 29,7 procent
Korea: 28,7 procent
USA: 28,3 procent
Japan: 27,9 procent
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Bjorn C
Forumsberoende

Inlägg av Bjorn C »

loop skrev:Björn C
Om du slutar med att läsa blåljugande rasistsidor(Där uppenbarligen ingen kan räkna eller förstå ekonomi) och istället håller dig till mer tillförlitliga källor så kan du lära dig en del. Här är ett mycket bra TV-program
http://www.svtplay.se/dokument-inifran
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/jon ... v-resultat

Nu fick ju jobbcoacherna jobb och lön, men jag hade hellre sett att folk hade anställts inom vården, skolan, ja nästan var som helst utom i den patetiska Arbetarförnedringen.

Hur kan det komma sig att rasister så ofta är sjukpensionärer egentligen?

Jag har varit mycket arbetslös i mitt liv. Det beror på olika saker, men de senaste åren för att jag pysslar med ett säsongsjobb och det är svårt att få jobb mellan säsongerna.
öppnar man ögonen lite så förstår man hur sinnessjukt mycke pengar denna invandringspolitik kostar och de behöver man inte ens läsa nå blåljugande rasistsidor för att inse
jag skulle vilja se den dagen dokument innifrån verkligen vinklar ett program mot invandringen och verkligen redovisar vad alla utgifter blir per år men de kommer tyvär aldrig någonsin inträffa pga de skulle bli ett sådant fruktansvärt liv i detta land å dagens politiker skulle aldrig mer bli omvalda

jobb coacher och arbetsförmedlningen är värdelösa och de var ingen större nyhet för mig och dom jobb jag haft har jag altid skaffat själv å jag skulle nån bara trolla bort min värk så har jag jobb i morgon om jag så vill på heltid med jäkligt bra betalt
ska dock ut och knega på halvtid till att börja med bara alla papper blir klara

de får du fråga sjukpantionärerna om de vet jag inte då jag inte är sjukpantionär men jag har däremot läst på faktaunderlaget till denna undrsökning som påstår att de är bara unga arbetslösa män och sjukskrivna som röstar på sd och som vanligt kan man bara konstatera att undersökningen är vinklat från beställarens synvinkel men de är ju roligt att en sån påläst person som tex du går på den lögnen men de var nog även syftet från personerna som beställde undersökningen också

jag kan inte heller förstår varför folk har så svårt att få jobb igentligen för de är ju de lättaste som finns bara man visar framfötterna och är duktig på de man gör
jag har till och med fått erbjudande om att börja på en byggfirma även fast jag själv anser mig som nybörjare på bygga och hade jag inte haft värken så hade jag bytt kariär och tagit anställningen handlöst för de är ju skitkul att bygga och skapa saker även om de är i trä så jobb finns då överallt de är bara se till att fånga dom och vara frammåt
mvh
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

Det finns ju icke vinklade utredningar på vad "invandringen" kostar landet...
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

The skrev:Effektiva skatten är ju det som är intressant i slutändan.

Om du tycker att sverige har låg skatt så ska du nog ta och läsa på lite mer.

Här har du ungefärliga siffror

Danmark: 48,9 procent
Sverige: 48,2 procent
Belgien: 44,4 procent
Frankrike: 43,6 procent
Norge: 43,4 procent
Italien: 43,3 procent
Finland: 43,0 procent
Österrike: 41,9 procent
Island: 41,4 procent
EU-15 genomsnitt: 39,8 procent
Ungern: 39,3 procent
Nederländerna: 38,0 procent
Spanien: 37,2 procent
Luxemburg: 36,9 procent
Storbritannien: 36,6 procent
Portugal: 36,6 procent
Tjeckien: 36,4 procent
Tyskland: 36,2 procent
Nya Zeeland: 36,0 procent
OECD genomsnitt: 35,9 procent
Polen: 33,5 procent
Kanada: 33,3 procent
Irland:: 32,2 procent
Grekland: 31,3 procent
Australien: 30,6 procent
Slovakien: 29,8 procent
Schweiz: 29,7 procent
Korea: 28,7 procent
USA: 28,3 procent
Japan: 27,9 procent
jo den där listan känner ja allt till ingen nyhet.
ja skrev att ja menade inkomstskatten. och att den sänkts
ja tycker i alla fall att ja har det ganska bra här i Sverige . och har fått det så mkt bättre ekonomiskt än det var på 80-90 tal .
men vi får också väldigt mycket mer serverat i Sverige än låg skatte länder .
Men det finns såååå mkt som kan bli bättre .
om man reser lite så blir man både tacksam , för det välordnade samhället vi har , men riktigt avundsjuk på klimatet i tex Thailand eller länder vid Medelhavet .
ja är nog trots allt en tacksam svensk :) som är väldigt nöjd med livet . :)
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

Björn C
Vi kan vidga sjukpensionärer till bidragsberoende då.

Att du vill se ett vinklat program, säger ju ganska mycket.
En anledning till att folk har svårt att få jobb beror ju på rasister som inte anställer folk med utländska namn eller annan hudfärg. Förutom bidragsberoende så är ju rasistpartierna nerlusade med allehanda gnälliga småföretagare.

Och åtminstone jag, jobbar inte för skitsummor. Om jobb är så pissigt betalda att de äventyrar nivån på min arbetslöshetsförsäkring eller gör att jag i slutänden får ut mindre än den, då skiter jag i dem. Jag jobbar för att leva, så jag kommer aldrig att betala för att jobba.
Vill nån att jag ska provjobba eller liknande gratis, så kan den dra.

Jag föredrar också att bo här, annars hade jag flyttat. Men det stör mig när arbetslöshetsförsäkringen(Som är präktigt överfinansierad) inte höjt taket sedan 2002. Istället så har vi fått skit som RUTavdrag och liknande trams. Mina skattepengar ska gå till viktiga saker, inte finansiera rika personers pigor. För skattesänkningarna finansieras, det ska man vara medveten om.
MrWressmark
För mycket laddtryck

Jobba eller inte jobba?

Inlägg av MrWressmark »

loop skrev:Björn C
Vi kan vidga sjukpensionärer till bidragsberoende då.

Att du vill se ett vinklat program, säger ju ganska mycket.
En anledning till att folk har svårt att få jobb beror ju på rasister som inte anställer folk med utländska namn eller annan hudfärg. Förutom bidragsberoende så är ju rasistpartierna nerlusade med allehanda gnälliga småföretagare.

Och åtminstone jag, jobbar inte för skitsummor. Om jobb är så pissigt betalda att de äventyrar nivån på min arbetslöshetsförsäkring eller gör att jag i slutänden får ut mindre än den, då skiter jag i dem. Jag jobbar för att leva, så jag kommer aldrig att betala för att jobba.
Vill nån att jag ska provjobba eller liknande gratis, så kan den dra.

Jag föredrar också att bo här, annars hade jag flyttat. Men det stör mig när arbetslöshetsförsäkringen(Som är präktigt överfinansierad) inte höjt taket sedan 2002. Istället så har vi fått skit som RUTavdrag och liknande trams. Mina skattepengar ska gå till viktiga saker, inte finansiera rika personers pigor. För skattesänkningarna finansieras, det ska man vara medveten om.
Så bara för att man inte anställer personer med utländskt namn så är man rasist, trodde man va rasist när man delar upp folk i olika raser, inte efter namn, jag är själv varken rasist, främlingsfientlig eller nazist, men tycker de är fel att man är rasist bara för man har en negativ åsikt på invandringspolitiken
nicke.t
Forumsberoende

Inlägg av nicke.t »

jobba.helt klart. ja va sjukskrirven 10 mån pga arbetsolycka de va grymt trist .ja hadde fullr lön men inget å göra på daga.
tel 0707149931
nicke.t
Forumsberoende

Inlägg av nicke.t »

men om man va miljonär kanske man inte jobbat?då skulle man bygga bilar istället för å jobba.ha de som sysälsätning...men leva på bidrag.nä fy fan.
tel 0707149931
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

Jag gillar inte heller invandringspolitiken. Den är helt vrickad.
Som tex "Skogs-Nicke" och olika bärföretag som tar hit folk från utlandet för att jobba och säger att de ska få löner som de skulle kunna anställa folk som bor här för. Sen blåser dom utlänningarna och hoppas på det bästa. Och detta får de göra år efter år.
http://www.stoppafusket.se/2013/03/26/m ... kogsnicke/
Och av nån underlig anledning så anställer folk outbildade oerfarna polska studenter osv för att bygga, men om det är en svensk som ska bygga nåt så ska han vara välutbildad med massa erfarenhet.
Man undrar ju vad arbetsgivare tänker med. Jag har jobbat på två olika företag med outbildade östeuropeer. Trevliga osv på alla vis, men helt värdelösa på sina arbetsuppgifter. Då fick jag rätta till saker efter dom. Men jag och andra är de som får gå när orderingången minskar. Beror det då på att företagaren ville vara snäll mot polackerna eller? Eller är han dumsnål och/eller utnyttjar diverse regler som finns?
Samtidigt så ska folk som flytt sina hemländer jagas med blåslampa. Oavsett varför folk flyr, så fattar man ju att det var skit där de bodde, annars flyr man inte.

Men ja det finns ett problem med att folk inte anställer folk som har annorlunda namn eller utseende.

Och det är tråkigt att vara arbetslös. Jag har väntat på jobb ett tag nu. Trodde det skulle komma i mars, men inte. Det är så satans trist att bara vara hemma utan pengar. Men nu om 2 veckor ska det tydligen börja i alla fall.
Låst