Jag har däremot tagit mig igenom besiktningen, så kör jag i två år igen.
Kommentar: "Det saknas någonting här va" med anledning av tomrummet under tanken utan turbo.
Fyller på med lite detaljbilder på förra årets ombyggnad till separata spjäll (BMW K100) och ett plenum i plåt, anslutning via slits i botten, invändiga, avstämda trattar. Då det är trångt finns inte plats för slang utan tätning med O-ringar och hopdraget med dragstänger.

Plenum vänster sida, bränsletrycksmätare mm.

Motortemperaturgivare gängad direkt i flänsarna.

Plenum från höger sida.

Plenumet underifrån, med avsmalnande matningsrör.

Spjällhuset inklämt mellan plenum och topp.

Vevhus ventilation, separata ingångar från Vevhus och resp vipparmshus, utlopp före turbon för att skapa så mycket undertryck som möjligt. Laddluftkylaren får fungera som ev oljefälla.
/Ola