
Audi S2 Coupé quattro -91 - 564wHp / 699wNm
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Re: Audi S2 Coupé quattro -91
Fina grejer! 

Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Re: Audi S2 Coupé quattro -91
Aså Edis är din bror. Det förklarar ju varför du har sån ordning på bilen. Din bror har ju ganska bra puts på sina bilar med. 

Re: Audi S2 Coupé quattro -91
Det känns som bra kvalitét!freddan302 skrev:Fina grejer!

Japp, det stämmer! Hehe, det ligger i blodetJohan_P skrev:Aså Edis är din bror. Det förklarar ju varför du har sån ordning på bilen. Din bror har ju ganska bra puts på sina bilar med.

http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Audi S2 Coupé quattro -91
Fick lite prylar från USA för ett tag sedan, bl.a. dumpventil och WG... Var jäkligt sjyssta grejer från Turbosmart!
Beställde svarta, men fick en svart dumpventil och en blå WG
Så väntar fortfarande på att en svart WG ska komma...
Men började på kabelhärvan för några dagar sedan, så kan visa några bilder iaf! Tyvärr kassa mobilbilder, men det går duga sålänge!
Kabelhärvan till spridarna ser ut såhär

Och till spolarna


Även en bild med den lilla intercoolern

Beställde svarta, men fick en svart dumpventil och en blå WG

Men började på kabelhärvan för några dagar sedan, så kan visa några bilder iaf! Tyvärr kassa mobilbilder, men det går duga sålänge!
Kabelhärvan till spridarna ser ut såhär

Och till spolarna


Även en bild med den lilla intercoolern


Senast redigerad av Niklas_S2 den fre jun 14, 2013 7:24 am, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Re: Audi S2 Coupé quattro -91
Riktigt snyggt! 
Vad för IC är det där? Har du lust att ta ett mått mellan anslutningarna?
Och hur skarvar man in sån där strumpa i en annan strumpa?

Vad för IC är det där? Har du lust att ta ett mått mellan anslutningarna?
Och hur skarvar man in sån där strumpa i en annan strumpa?

Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Re: Audi S2 Coupé quattro -91
Tack!freddan302 skrev:Riktigt snyggt!
Vad för IC är det där? Har du lust att ta ett mått mellan anslutningarna?
Och hur skarvar man in sån där strumpa i en annan strumpa?

Det är en uppgraderingsintercooler till Nissan Skyline GTR... Köpte den här: http://www.streetperformance.se/interco ... -3/41196-0
Kan mäta och återkomma till dig när möjlighet finns!

Finns dock samma intercooler här med info om "yttermått" om nu detta är det måttet som du är ute efter... http://www.h2mracing.se/webbutik/produc ... 34ec4d42d9
Jag trädde på den stora strumpan först och drog den förbi den delen där jag skulle löda dit mina kontakter, sen drog jag på den mindre strumpan på de separata ledarna till varje spridare. Därefter trädde jag tillbaka den stora strumpan och fiskade sedan ut de mindre strumporna till varje spridare igenom den stora... Svårt att förklara men det var inte helt smidigt

http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Re: Audi S2 Coupé quattro -91
Tackar!
Ja det var mest yttermåttet jag var ute efter...
Ja det var mest yttermåttet jag var ute efter...

Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Re: Audi S2 Coupé quattro -91
Har försökt passa in intercoolern nu, men det är såååå galet tajt... Känns som att jag måste införskaffa mig en tunnare IC om jag inte kapar sönder fronten



http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Audi S2 Coupé quattro -91
Längesedan man uppdaterade nu...
Var ute en sväng igår kväll efter gymmet.
Så nu sitter IC:n på plats.




Var ute en sväng igår kväll efter gymmet.
Så nu sitter IC:n på plats.




Senast redigerad av Niklas_S2 den mån mar 24, 2014 7:25 am, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Audi S2 Coupé quattro -91
Har lagt några timmar i helgen på bränslesystemet som nu är helt färdigt 
Pumparna är placerade i ett dolt fack i skuffen.

Det enda som syns för tillfället...

Och en bild i motorrummet... Ser väldigt tomt ut på turbosidan


Pumparna är placerade i ett dolt fack i skuffen.

Det enda som syns för tillfället...

Och en bild i motorrummet... Ser väldigt tomt ut på turbosidan


http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Audi S2 Coupé quattro -91
Har fått en hel del saker gjort på bilen i helgen och nu är det inte långt ifrån uppstart.
Avgassystemet på plats bland annat...

Avgassystemet på plats bland annat...

http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Audi S2 Coupé quattro -91
Har pysslat lite i garaget de senaste dagarna 
Oljekylet på plats

Har även kapat insuget då jag inte var nöjd med spridarvinkeln

Kapade ur plenumet för att "fälla in" fuelrailen i insuget, och därmed få bättre vinkel på spridarna.
Har även kapat bort flänsen mot toppen för att ersätta den med flänsen från originalinsuget.

Har påbörjat vevhusventen på 7A-kåpan
Skall svetsa en "klaff" inne i den nya lilla utbyggnaden och sedan montera en 90graders koppling i bakkanten som går ner mot växellådan så att denna blir så dold som möjligt. Kommer att fylla alla fogar med svets så att det kan jämnas till och se originalmässigt ut innan pulverlack.



Monterade fronten igår också

//Niklas

Oljekylet på plats

Har även kapat insuget då jag inte var nöjd med spridarvinkeln

Kapade ur plenumet för att "fälla in" fuelrailen i insuget, och därmed få bättre vinkel på spridarna.
Har även kapat bort flänsen mot toppen för att ersätta den med flänsen från originalinsuget.

Har påbörjat vevhusventen på 7A-kåpan
Skall svetsa en "klaff" inne i den nya lilla utbyggnaden och sedan montera en 90graders koppling i bakkanten som går ner mot växellådan så att denna blir så dold som möjligt. Kommer att fylla alla fogar med svets så att det kan jämnas till och se originalmässigt ut innan pulverlack.



Monterade fronten igår också


//Niklas
http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Audi S2 Coupé quattro -91
Pysslade lite med ventilkåpan igår!
Hoppas att det kan funka hyffsat med vevhusventen såhär.
Borrade hål och gjorde en liten sarg jämte


Drog dit ett litet skvalpskydd på insidan

Svetsat och lite lätt utjämnat

Kan nog bli ganska vettigt. Bara 90graders böjen kvar sedan ska den slipas lite till innan pulverlack.

Hoppas att det kan funka hyffsat med vevhusventen såhär.
Borrade hål och gjorde en liten sarg jämte


Drog dit ett litet skvalpskydd på insidan

Svetsat och lite lätt utjämnat

Kan nog bli ganska vettigt. Bara 90graders böjen kvar sedan ska den slipas lite till innan pulverlack.

http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Audi S2 Coupé quattro -91
finurlig lösning =)
Låter du blocket andas nåt från tråget?
Vi har testat och micklat mycket här nere i Dalarna.
Och om vi kör hårda 60fötter på strippen under 1.5 så kastas oljan bak hårt och sprutar upp genom std vevhusvent i blocket.
Så jag brukar svetsa skvalpplåt i tråget åt folk.
sen ett stort uttag på minst 40mm i framkant på tråget ovanför oljenivån.
Som går upp till botten på eventuell vevhusburk.
då hålls oljan kvar hyfsat, och eventuell olja som spottats upp i burken kan rinna ned i tråget medans det flåsar hårt.
Låter du blocket andas nåt från tråget?
Vi har testat och micklat mycket här nere i Dalarna.
Och om vi kör hårda 60fötter på strippen under 1.5 så kastas oljan bak hårt och sprutar upp genom std vevhusvent i blocket.
Så jag brukar svetsa skvalpplåt i tråget åt folk.
sen ett stort uttag på minst 40mm i framkant på tråget ovanför oljenivån.
Som går upp till botten på eventuell vevhusburk.
då hålls oljan kvar hyfsat, och eventuell olja som spottats upp i burken kan rinna ned i tråget medans det flåsar hårt.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Re: Audi S2 Coupé quattro -91
Ja, det finns en anslutning ganska långt bak i tråget.Kadett4wd skrev:finurlig lösning =)
Låter du blocket andas nåt från tråget?
Vi har testat och micklat mycket här nere i Dalarna.
Och om vi kör hårda 60fötter på strippen under 1.5 så kastas oljan bak hårt och sprutar upp genom std vevhusvent i blocket.
Så jag brukar svetsa skvalpplåt i tråget åt folk.
sen ett stort uttag på minst 40mm i framkant på tråget ovanför oljenivån.
Som går upp till botten på eventuell vevhusburk.
då hålls oljan kvar hyfsat, och eventuell olja som spottats upp i burken kan rinna ned i tråget medans det flåsar hårt.
Har dock ett dieselblock ståendes med en "snorkel" så man tar venten framifrån blocket istället, så har funderingar på att lyfta motorn och montera dit den (med viss modifikation givetvis).
Är dock ganska nära start nu, så lutar åt att det blir efter besiktning då jag ändå bara har originalturbon monterad

Okej, det låter ju vettigt!

Jag har gjort ett skvalpskydd i tråget, så det hjälper nog bitvis.

http://www.garaget.org/Niklas_S2" onclick="window.open(this.href);return false;