jag tycker synd om er och på ppf teamet som kanske drabbades hårdast då jag hörde om detta.
jag hade en långsiktig plan på att i framtiden köra i ET/A med min vega (jag har en lite mindre motor under uppbyggnad och lite vikter). inte för att jag hadde blivit nån vinnare men för att det är en häftig klass och för det hade varit kul att köra imot fräna bilar (sugmotorer, kompressor, lustgar inräknat)

jag undrar hur många som kör comp som tycker detta var ett bra beslut? jag tror inte många tycker att detta va bra för klassen långsiktigt iallafall. det borde bli ett mindre startfält och sen så törs ingen i de andra klasserna satsa på nya fränare motorer/bilar/lådor då man alldrig vet vad som händer med index då??
jag förstår på nått vis också de som kör V8 sugmotor att de kommer få det kämpigt i sommar då det kommer nya hårt satsande team som ert (motornord) men har man lagt ut mycket jobb och pengar på nyaste tekniken så ska man väll ha en god chans att vinna tävligar också tycker jag!
hela vitsen med systemet med självsjusterande index faller ju och med det hela klassen om det plötsligt blir så här ibland!
kanske det går att justera till hur det systemet är istället så tiderna jämnas ut snabbare då index bombas???
det måste ju va nån typ av rättvisa iallafall annars kommer ju klassen att själv dö tror jag.
lite tufft att bara jämna ut alla turbo index tider baserat på vad adeen och eriksson, mm kör i CT/A. om nån skulle bygga en fullt ut prostock liknande sugmotor bil/dragster utan de restriktioner som finns i P/S med mycket pengar och mycket tid skulle de då flytta ned alla index för sugmotorer med?
det finns ju fler klasser med index som med dagens teknik inte skulle va så svårt att köra en bra bit under index både sugmotor,kompressor och lustgas varför justerades inte de direkt ned också?
nä det är inte så lätt att säga eller göra så, bättre att låta nya bilar och nytt folk komma in i de klasserna och köra ned dem lite istället tills de har själv justerat till sig då växer ju sporten comp och det fungerar som det va tänkt i början.