problem med b20
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 13
- Blev medlem: ons maj 10, 2006 9:12 pm
problem med b20
vet ej om detta är rätt forum del om det inte är det så kan en moderator flytta den men iallafall... det är så att det börja läcka olja mellan topp och block för ett tag sen trodde det var topplockspacknigen... efter att jag hade skruvat tillbaka allt så startar den inte jag mäta men fick ingen kompression och jag tror också att ventilerna inte står rätt.. någon som kan hjälpa mig med detta??
motor är en b20 och allt är orginal
motor är en b20 och allt är orginal
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
tänd följd 1342 1an längst fram.
fördelaren snurrar mot sols.
fördelaren snurrar mot sols.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 13
- Blev medlem: ons maj 10, 2006 9:12 pm
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 13
- Blev medlem: ons maj 10, 2006 9:12 pm
Har du ställt ventilerna ? Tänkte så du inte bara har skruvat fast vippbryggan utan att justera nåt så de inte öppnar nåt..
E ju nästan omöjligt att INTE få nån kompression alls, du kan ju ha ventilkåpan av o dra runt och se så ventiler öppnar osv, nåt motstånd måste det ju bli ibland?
E ju nästan omöjligt att INTE få nån kompression alls, du kan ju ha ventilkåpan av o dra runt och se så ventiler öppnar osv, nåt motstånd måste det ju bli ibland?
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 13
- Blev medlem: ons maj 10, 2006 9:12 pm
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
den nya packningen var lite tunnare därför blit spelet fel. skaffa rephandbok, eller kolla i KG volvotrimning katalogenTobbbameister skrev:hur ställer man ventilerna??? kan vara det för att jag rörde aldrig ventilerna men jag kan juh iallafall kolla....
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 13
- Blev medlem: ons maj 10, 2006 9:12 pm
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 13
- Blev medlem: ons maj 10, 2006 9:12 pm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 336
- Blev medlem: mån aug 22, 2005 7:12 pm
- Ort: Åskilje
- Kontakt:
Biltemas packning är det många som haft problem med till b20 ..de hinner knappt starta förän de har vatten i tråget
Du ska ha tur om den håller. på amazonforumet finns flera trådar om denna "skitpackning"
Lossa muttrarna ett kvarts varv med ringsidan på en ring- blocknyckel samtidigt som du håller fast spårskruven (den med kulan på) med en mejsel, justera och dra åt och då ska bladmåttet gå lite tungt, varken 0.45 eller 0.35 ska gå in i mellan då har du perfekt justerade ventiler.
Lycka till!!!

Lossa muttrarna ett kvarts varv med ringsidan på en ring- blocknyckel samtidigt som du håller fast spårskruven (den med kulan på) med en mejsel, justera och dra åt och då ska bladmåttet gå lite tungt, varken 0.45 eller 0.35 ska gå in i mellan då har du perfekt justerade ventiler.
Lycka till!!!
