Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.
Underbar bil!
snyggt jobbat och låt den va som den är nu, helt perfekt i mitt tycke,
bonus för skärmdekalerna!!!
snyggt jobbat och låt den va som den är nu, helt perfekt i mitt tycke,
bonus för skärmdekalerna!!!
Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.
Wezzli, De gängade hylsorna utanpå fjäderbenen är svetsade i nederkant. Slipade bort alla rester efter det gamla fjädersätet.
Silversurfaren, Tack.
Pimpolainen, Kul att du gillar bilen.
Väntar på huv, bagagelucka och spoiler från lack under dagen. Vädret ser också lovande ut, torra vägar snart så man får höra lite V8 sång. ,
Lägger upp några bilder när allt sitter ihop.
En fråga, emblemet i grillen är ganska slitet och jag har inte lyckats hitta ett som är fräscht. Har ju moderna emblem i navkåporna och det vore skoj med samma emblem i grillen. Finns det några som passar från moderna Volvos?
Silversurfaren, Tack.
Pimpolainen, Kul att du gillar bilen.
Väntar på huv, bagagelucka och spoiler från lack under dagen. Vädret ser också lovande ut, torra vägar snart så man får höra lite V8 sång. ,
Lägger upp några bilder när allt sitter ihop.
En fråga, emblemet i grillen är ganska slitet och jag har inte lyckats hitta ett som är fräscht. Har ju moderna emblem i navkåporna och det vore skoj med samma emblem i grillen. Finns det några som passar från moderna Volvos?
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.
ja det va då rackarns att du inte byggt om till wiredrift på hastighetsmätaren. Jag skulle behöva lite info om det då jag måste göra det på mitt bygge iom att jag har stående mtare i min gamla mercedes. Har sett att det finns strutar att byta på 4l60e lådorna för att konvertera till wire.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.
http://www.abbott-tach.com/cablex.htmMB 4 ME skrev:ja det va då rackarns att du inte byggt om till wiredrift på hastighetsmätaren. Jag skulle behöva lite info om det då jag måste göra det på mitt bygge iom att jag har stående mtare i min gamla mercedes. Har sett att det finns strutar att byta på 4l60e lådorna för att konvertera till wire.
Jag tror det finns en variant på summit också.
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.
jo jag har läst lite om dom dära cableX lösningarna. Resultaten är väll lite sisådär. Svajjande mätare, ryckig gång vid låg fart osv..
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.
är det inte samma strut på 700 lådan?det är väl föregångaren till 4l60e lådanMB 4 ME skrev:jo jag har läst lite om dom dära cableX lösningarna. Resultaten är väll lite sisådär. Svajjande mätare, ryckig gång vid låg fart osv..
Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.
Kul m en Ö-viks bil, där finns det å har det alltid funnits mycket fina bilar.
Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.
TILL SALU!
Senast redigerad av hakno den sön jul 18, 2021 10:30 am, redigerad totalt 1 gånger.