Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Pimpolainen
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm

Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.

Inlägg av Pimpolainen »

Underbar bil!

snyggt jobbat och låt den va som den är nu, helt perfekt i mitt tycke,
bonus för skärmdekalerna!!!
hakno
För mycket laddtryck
Inlägg: 160
Blev medlem: lör jun 04, 2005 2:24 pm
Ort: Ö-vik

Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.

Inlägg av hakno »

Wezzli, De gängade hylsorna utanpå fjäderbenen är svetsade i nederkant. Slipade bort alla rester efter det gamla fjädersätet.

Silversurfaren, Tack.

Pimpolainen, Kul att du gillar bilen.

Väntar på huv, bagagelucka och spoiler från lack under dagen. Vädret ser också lovande ut, torra vägar snart så man får höra lite V8 sång. :),
Lägger upp några bilder när allt sitter ihop.

En fråga, emblemet i grillen är ganska slitet och jag har inte lyckats hitta ett som är fräscht. Har ju moderna emblem i navkåporna och det vore skoj med samma emblem i grillen. Finns det några som passar från moderna Volvos?
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.

Inlägg av MB 4 ME »

ja det va då rackarns att du inte byggt om till wiredrift på hastighetsmätaren. Jag skulle behöva lite info om det då jag måste göra det på mitt bygge iom att jag har stående mtare i min gamla mercedes. Har sett att det finns strutar att byta på 4l60e lådorna för att konvertera till wire.
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
gottlieb
Forumsberoende
Inlägg: 855
Blev medlem: tor jul 28, 2011 8:56 pm

Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.

Inlägg av gottlieb »

MB 4 ME skrev:ja det va då rackarns att du inte byggt om till wiredrift på hastighetsmätaren. Jag skulle behöva lite info om det då jag måste göra det på mitt bygge iom att jag har stående mtare i min gamla mercedes. Har sett att det finns strutar att byta på 4l60e lådorna för att konvertera till wire.
http://www.abbott-tach.com/cablex.htm
Jag tror det finns en variant på summit också.
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.

Inlägg av MB 4 ME »

jo jag har läst lite om dom dära cableX lösningarna. Resultaten är väll lite sisådär. Svajjande mätare, ryckig gång vid låg fart osv..
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
gottlieb
Forumsberoende
Inlägg: 855
Blev medlem: tor jul 28, 2011 8:56 pm

Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.

Inlägg av gottlieb »

MB 4 ME skrev:jo jag har läst lite om dom dära cableX lösningarna. Resultaten är väll lite sisådär. Svajjande mätare, ryckig gång vid låg fart osv..
är det inte samma strut på 700 lådan?det är väl föregångaren till 4l60e lådan
kocken3
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: tis okt 05, 2010 2:18 pm

Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.

Inlägg av kocken3 »

Kul m en Ö-viks bil, där finns det å har det alltid funnits mycket fina bilar.
hakno
För mycket laddtryck
Inlägg: 160
Blev medlem: lör jun 04, 2005 2:24 pm
Ort: Ö-vik

Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.

Inlägg av hakno »

TILL SALU!
Senast redigerad av hakno den sön jul 18, 2021 10:30 am, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Perkele70
Forumsberoende
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön maj 06, 2007 9:48 am
Ort: ELDSMARK /GIDEÅ /ÖRNSKÖLDSVIK

Re: Volvo 264 1978, LT1 V8 och T56.

Inlägg av Perkele70 »

SÅLD!;)
har inga roliga bilar!;)
Skriv svar