Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Fastmoving?
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 52 Blev medlem: ons feb 08, 2006 8:09 pm
Ort: En liten by utanför Piteå
Inlägg
av Fastmoving? » lör maj 06, 2006 9:51 pm
nalle skrev: Grymt bra svar av er alla, verkar få ett humm om prylarna nu
lmm = luftmassemätare eller luftmängdmätare?
Används nog till båda, vanligast är nog LMM= Luftmassemätare.
Melkutt skrev: visst rackans ja. b230f har ju luftmassemätare..
men dom ska också gå att bygga om, är ej säker på hur man gör men det sägs att det ska gå
Ta en titt på mitt förra inlägg.....
Kör:
-97 Volvo v90
-88 Volvo 740GL
Orginal...nä.
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636 Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:
Inlägg
av Melkutt » sön maj 07, 2006 12:17 am
sorry missa det, märkte det efter jag hade lagt inlägget
q7even
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14 Blev medlem: lör dec 11, 2004 9:24 pm
Ort: Närke
Kontakt:
Inlägg
av q7even » sön maj 07, 2006 9:15 pm
nalle skrev: Nu har jag fått tips om ett trevligt recept
:
531 topp
extraktor grenrör
sportsytem
sportluftfilter
V-kam
vad säger ni om detta?
Jag skulle välja VX-kammen!
Min uppskattning av effekten är ca.150hk?
JE Jr
För mycket laddtryck
Inlägg: 289 Blev medlem: tis nov 18, 2003 8:44 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:
Inlägg
av JE Jr » tor maj 11, 2006 9:02 pm
q7even skrev: nalle skrev: Nu har jag fått tips om ett trevligt recept
:
531 topp
extraktor grenrör
sportsytem
sportluftfilter
V-kam
vad säger ni om detta?
Jag skulle välja VX-kammen!
Min uppskattning av effekten är ca.150hk?
Vad grundar du det på?
Volvos trimsats till B230F bestående av 531-topp, VX (eller VX3??)-kam, och annan slutburk till avgassystemet gav 136Hk.
Jag har väldigt svårt at tro att ett e-rör skulle ge 15Hk, men iofs, 240 verkar ha väldigt restriktivt avgassystem.
magnusss
För mycket laddtryck
Inlägg: 118 Blev medlem: mån sep 11, 2006 12:11 pm
Ort: Umeå
Inlägg
av magnusss » tor jan 11, 2007 1:05 pm
jo nog får han ut 150hk med dom är grejjerna!!