Stefans direktörsvagn (2800 automat VEMS)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Inlägg av fredde_vit_pv »

Duktiga killar, grattis!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Inlägg av Jens Gustavsson »

bra jobbat :thumbright: berätta gärna mer om motorn och turbon mm.

mvh jens
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)

Inlägg av Jonas Ohlsson »

ja, hur det kommer att gå för för drivlinan vet nog alla, som jag ser det är det bara en fråga om tid :thumbright:
Bild
Användarvisningsbild
turbostefan
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: fre jan 13, 2006 6:58 pm
Ort: Umeå

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)

Inlägg av turbostefan »

Bra jobbat i går Robban!! Bilen går ju riktigt fint nu :thumbright:

Motorns spec:

Vems styrsystem

Toppen: dbilas 308, supertech ventilfjädrar och retainers, hd vippor, std ventiler lättade på insug

Insug: M5 3,6 spjällhus med plenumspjället styrd av sprutet, 3.5tum tryckrör

Grenrör: hemmagjort ca 600mm längd

Turbo: holset he551, 72mm in, 80ut, 25ans avgashus

Wg: 60mm styrd av sprutet

Avgassystem: downpipe och halva avgassystemet i 4", 3.5" resten

Spridare: lucas 1250cc

Fortfarande helt orörd bottendel, 1.75bar ladd, 98 oktan bensin
Senast redigerad av turbostefan den mån maj 13, 2013 2:46 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jannek
Forumsberoende
Inlägg: 634
Blev medlem: sön jun 05, 2011 10:15 pm
Ort: Pajala

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)

Inlägg av Jannek »

Grattis till sjuk effekt!!

Bästa är att du kör orörd botten :thumbright:
Bmw "M535 Turbo" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=62303"

Jan Kostet
0730-851579
Instagram @Jankostet
Användarvisningsbild
Henrik Braun
Forumsberoende
Inlägg: 663
Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
Ort: Karlshamn

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)

Inlägg av Henrik Braun »

Inte illa! Vad är gjort i toppen?
1018hp 1215nm S38 i E28

0708438759
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2794
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)

Inlägg av Daniel-635 »

738 på 1,43 bar är ju sjukast, där gillar verkligen alla prylarna läget ! (Edit, kanske inte drivlinan :wink: )

Kan inte vara många m30 i denna nivån på Bensin ?
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)

Inlägg av Jonas Ohlsson »

:lakrits: och där rasade växellådan.
Bild
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)

Inlägg av Jonas Ohlsson »

det tar ett tag att smälta en sån här heldag på 11timmar med bromsning, och som vanligt innebär det en hel massa jobb att leta fram detaljerna. Jag är imponerad av vilket arbete Robban la ner igår :thumbright:
Jag är imponerad på hur bra m30n svarade
Bild
Användarvisningsbild
turbostefan
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: fre jan 13, 2006 6:58 pm
Ort: Umeå

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)

Inlägg av turbostefan »

Toppen har urfrästa förbränningsrum andra vinklar på ventiler och säten och tillsnyggade insugskanaler.
Användarvisningsbild
Henrik Braun
Forumsberoende
Inlägg: 663
Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
Ort: Karlshamn

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)

Inlägg av Henrik Braun »

Galet flås det måste va i den toppen! :)
1018hp 1215nm S38 i E28

0708438759
uhamn-racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tis okt 09, 2007 8:44 am
Ort: Lödöse

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)

Inlägg av uhamn-racing »

Gött med pulver! måste låta sjukt gött! vi som trodde vi hade mycke effekt på standardbottendelen för 5år sen 8) m30 har sjukt stabil bottendel och rätt ok flöde i toppen med lite pill. :hihi:
535 turbo 11.64@210km/h på 402 med 1.4bar
7.56@169km/h på 201 med 1.8bar
577hk/740nm på driven@1,4bar
http://www.youtube.com/watch?v=-lZf5t57V4E
Trestadssnabbaste 2014?
Användarvisningsbild
Pimplaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Ort: Stockholm/Norrort

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)

Inlägg av Pimplaren »

Hårigt värre! :D
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)

Inlägg av j björk »

Snyggt, får se hur det håller nu då. :thumbright:
Användarvisningsbild
turbostefan
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: fre jan 13, 2006 6:58 pm
Ort: Umeå

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad på dynotech 820whp)

Inlägg av turbostefan »

Tackar kul med alla glada kommentarer!

Det är fantastisk sång ur bilen nu synd att det inte filmades :doh:


Är på jakt efter en stabil växellåda nu, någon som har ett tips om något som håller för en rimlig peng?
Skriv svar