Då står den och väntar på att få komma iväg för lite rekond inför Elmia
Monterade servopump samt generator idag också. Köpte ett fäste av Andersson Steel & Speed som flyttar ner servopumpen under generatorn så den inte kommer ivägen för insuget. Rem och brytrulle från volvo, och spännrulle från en Polo.
Vilken slags elservo syftar du på? Har polare som kör med elektrisk pump och vanlig hydralstyrväxel. Funkar fint. Toyota MR2 har en trevlig pump som man kan plocka.
Har fått tag i en elektrisk pump från en Opel astra som jag tänkte köra med på 760in . Men är orolig för att den inte ska hinna med vid snabba rattrörelser .
Erlandsson skrev:Har fått tag i en elektrisk pump från en Opel astra som jag tänkte köra med på 760in . Men är orolig för att den inte ska hinna med vid snabba rattrörelser .
Elektrisk servopump från volvo 480 diesel funkar dåligt i rallycross iaf.
jag själv å flera polare har kört med opelpumpen. funkar skapligt, inte lika bra (lättstyrt och snabbt) som en mekanisk, men det funkar rätt ok... bara testa...
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Väldigt fint bygge. å verkar gå fint med. har själv en 760 med multilink. tänkte på din m3 3,2 diff hur du utgått för att få rätt pinjongvinkel och så? för drivaxlarna original var väl bolt on?
zeeker skrev:Hej.
Hur går det her?
Hvilken motorstyrning bruker du, og har du fått justerad enda ?
Har hänt lite de senaste , har varit dålig på att uppdatera . Har bytt ut volvosexan mot en 2jz motor, skaffat 6 växlad låda från en 535d , byggt grenrör osv.
Ska försöka få upp lite bilder när jag har nått att visa upp .