
En vanlig grå 940 B230 8V! -SÅLD
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En stilstudie i kompromisser
Robin, vad vare för kopplingsgrejjer du hade nu igen? Passar det på min bil? 

Tommy Landholm
- Deztallica
- Forumsberoende
- Inlägg: 676
- Blev medlem: fre jul 03, 2009 6:23 pm
- Ort: Haninge
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En stilstudie i kompromisser
Jag uppdaterar nu så att Tommy och diverse felklickare kan råka läsa skiten i sann reklamfinansierad public service-anda. Bara att jag inte har reklam. Tyvärr.
Lastbilen brummar! Om än besvärat.
Buren sitter kvar verkar det som.
Bältena räknas nog som stöldgods vid det här laget.
Jag fick en HX40w 58/64 om jag minns rätt av en sävarprofil som befattar sig med en hel del turboaggregat. Fick, efter ett utbyte av elektroniska kontanter. Sålde även gamla kopplingen till PBM Racing som jag hoppas han trivs med. Med intern WG som jag givetvis blockerade av bara farten. Bad en bön och Jenson Gustavsonien VII svarade med att han skulle fixa ett avgashus utan WG för rätt summa, tills han kom på att han inte hade något. När folk ser hur miserabelt jag har det så bubblar begäret att hjälpa till. Då lovade han att han skulle sno ett av någon inte ont anande kamrat.
Stölden uteblev då avgashusägaren krävde pengar så det vart inget, helt på grund av min bedrövliga snålhet.
Fick dit skiten men jag ruttnar på idioten som bygger skiten, han tänker ju inte igenom tillräckligt så resultatet blir långt under vad man bör kunna förvänta sig av en vuxen (nja) karl. Systersönerna bygger sandslott med mer genomtänkta lösningar än mig.

Här sitter rören trots allt, efter fyra skensjälvmord och tvångsmatning av antideppar och starksprit.
Kan ju inte svetsa så jag körde smältlim jag målade över.

Här sätter jag mitt feta schizoida arsel och en påhittad vän (snygg) och knäpper fast oss.

Här ställde jag turbolådan på rörhögen och kom på att ingenting passar längre.

Det står Volvo. Gick att övertala en av fars bekanta att den var original. Men han frågade även om wastegaten, dumpventilen, silikonslangarna, ja allt blått, om det "är turbo".
Lite krigsärrat kompressorhus, som det ska vara.

Försöker reda ut vad som är vad, vad som ska vart, vem som är vem, samt hur och varför. Kom fram till mat och kaffe.

En bild på en motor i en bil på en garageuppfart den aldrig kommer lämna.

Såg vid det här laget att kamaxeln har vridit sig ur läge. Där tappar jag säkert 2.5hk. Latheten och förnuftet debatterar vidare om det är lönt att göra något åt saken.

Farsans kumpan som är bilmek frågade hur jag bytte stift. Jag svarade : "Det är inga problem, det är bara att ta bort turbon och avgassystemet.", varpå han skakade på huvudet och skrattade åt min idioti.

Började även på ett till rör, med rör som Tommy var snäll och tog hem, för han kan sånt.
Silikonslangar till originalflänsen om det går. Men ser inte ut att hålla tätt än. Och har inget spjäll.
Så nu kan du passa på att gnälla på den fula skiten för jag kan inte bättre och jag hör gladeligen hur fel jag har gjort. För det är det enda jag är konsekvent med, och gör bra!
Nu till framtiden.
Som spåtanten hade sagt: -Det ser mörkt ut.
Så jag hoppas din bil går bättre än min bil för din bil kanske funkar.
Stila vidare!
Lastbilen brummar! Om än besvärat.
Buren sitter kvar verkar det som.
Bältena räknas nog som stöldgods vid det här laget.
Jag fick en HX40w 58/64 om jag minns rätt av en sävarprofil som befattar sig med en hel del turboaggregat. Fick, efter ett utbyte av elektroniska kontanter. Sålde även gamla kopplingen till PBM Racing som jag hoppas han trivs med. Med intern WG som jag givetvis blockerade av bara farten. Bad en bön och Jenson Gustavsonien VII svarade med att han skulle fixa ett avgashus utan WG för rätt summa, tills han kom på att han inte hade något. När folk ser hur miserabelt jag har det så bubblar begäret att hjälpa till. Då lovade han att han skulle sno ett av någon inte ont anande kamrat.
Stölden uteblev då avgashusägaren krävde pengar så det vart inget, helt på grund av min bedrövliga snålhet.
Fick dit skiten men jag ruttnar på idioten som bygger skiten, han tänker ju inte igenom tillräckligt så resultatet blir långt under vad man bör kunna förvänta sig av en vuxen (nja) karl. Systersönerna bygger sandslott med mer genomtänkta lösningar än mig.

Här sitter rören trots allt, efter fyra skensjälvmord och tvångsmatning av antideppar och starksprit.
Kan ju inte svetsa så jag körde smältlim jag målade över.

Här sätter jag mitt feta schizoida arsel och en påhittad vän (snygg) och knäpper fast oss.

Här ställde jag turbolådan på rörhögen och kom på att ingenting passar längre.

Det står Volvo. Gick att övertala en av fars bekanta att den var original. Men han frågade även om wastegaten, dumpventilen, silikonslangarna, ja allt blått, om det "är turbo".
Lite krigsärrat kompressorhus, som det ska vara.

Försöker reda ut vad som är vad, vad som ska vart, vem som är vem, samt hur och varför. Kom fram till mat och kaffe.

En bild på en motor i en bil på en garageuppfart den aldrig kommer lämna.

Såg vid det här laget att kamaxeln har vridit sig ur läge. Där tappar jag säkert 2.5hk. Latheten och förnuftet debatterar vidare om det är lönt att göra något åt saken.

Farsans kumpan som är bilmek frågade hur jag bytte stift. Jag svarade : "Det är inga problem, det är bara att ta bort turbon och avgassystemet.", varpå han skakade på huvudet och skrattade åt min idioti.

Började även på ett till rör, med rör som Tommy var snäll och tog hem, för han kan sånt.
Silikonslangar till originalflänsen om det går. Men ser inte ut att hålla tätt än. Och har inget spjäll.
Så nu kan du passa på att gnälla på den fula skiten för jag kan inte bättre och jag hör gladeligen hur fel jag har gjort. För det är det enda jag är konsekvent med, och gör bra!
Nu till framtiden.
Som spåtanten hade sagt: -Det ser mörkt ut.
Så jag hoppas din bil går bättre än min bil för din bil kanske funkar.
Stila vidare!
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En stilstudie i kompromisser
Har du updaterat redan Robin....? Haha
Det är mer eller mindre tvärspikat att det blir E85 så jag får ett par spridare till ett utomrdentligt pris, eller hur?

Det är mer eller mindre tvärspikat att det blir E85 så jag får ett par spridare till ett utomrdentligt pris, eller hur?

Tommy Landholm
- Deztallica
- Forumsberoende
- Inlägg: 676
- Blev medlem: fre jul 03, 2009 6:23 pm
- Ort: Haninge
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En stilstudie i kompromisser
Om jag får en köpare på mina spridare så kanske! 
Efterlyser alla donationer, tackkort och tårtor. De har inte dykt upp, ni har kanske fått fel adress?
Kommentarerna har varit många och uppmuntrande.
*Insuget är på gång. Det blir säkert inte bättre än originalskiten, men Tommy fixar delar för fullt.
*Lusten är tillbaka, för stunden, dvs närmaste kvarten.
*Söker ett stycke MSD6A.
Stila vidare!

Efterlyser alla donationer, tackkort och tårtor. De har inte dykt upp, ni har kanske fått fel adress?
Kommentarerna har varit många och uppmuntrande.
*Insuget är på gång. Det blir säkert inte bättre än originalskiten, men Tommy fixar delar för fullt.
*Lusten är tillbaka, för stunden, dvs närmaste kvarten.
*Söker ett stycke MSD6A.
Stila vidare!
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En intellektuell gigant!
Trevligt att råkas synd att ni inte såg repan 
201m karate spin 1-2-3an
haha

201m karate spin 1-2-3an

Micke Grönlund
- Deztallica
- Forumsberoende
- Inlägg: 676
- Blev medlem: fre jul 03, 2009 6:23 pm
- Ort: Haninge
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En intellektuell gigant!
Ja helt klart. Vart lite kortvarigt.7aan skrev:Trevligt att råkas synd att ni inte såg repan
201m karate spin 1-2-3anhaha
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En intellektuell gigant!
Ligger en kona och väntar på dig här! 

Tommy Landholm
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En intellektuell gigant!
Ehrm.. Hur går det med insuget Robin..? Vart är bilderna? 

Tommy Landholm
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 3
- Blev medlem: fre aug 02, 2013 11:06 am
- Ort: Tjörn
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En intellektuell gigant!
Kom igen nu herr Rob, röven ur soffan och in i garaget. Tjopp tjopp!
//Micke Jagekrans
- Deztallica
- Forumsberoende
- Inlägg: 676
- Blev medlem: fre jul 03, 2009 6:23 pm
- Ort: Haninge
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En intellektuell gigant!
Oj, en kommentar!
Jag var tvungen att läsa igenom hela tråden för att komma på vad det var för bil jag höll på med. Fick torka tårar då jag genast blev hemsökt av både ångest och depression. Självförtroendet sjönk så snabbt att jag var tvungen att pausa och gå på muggen för att finna nya krafter.
Gick sedan ut och började leta efter bilen och hittade något skit ståendes på gården långt långt bort.
Insuget är klart och monterat, bakaxelbryggan samt momentstagen är allt annat än raka så den är lite lustig att framföra på vägen, och spridarna bottnar nu mer redan på 1.3kg laddtryck (minimum med fjädrarna som sitter monterade) och snålar ut mer än 0.93 på varv, där jag släppte gasen. Jag har dessutom verkat montera en sån där MSDAL2 med en Blaster SS. Hur fan nu det gick till utan större bränder.
Döm om min förvåning när jag var tvungen att öka Req Fuel med runt 40% samt alla accupprikningar, decelupprikning, mfl efter montering av insuget. Den fula skapelsen.
Tomgången pendlar som attan, och spjället har en sån där utväxlingsrulle så antingen får man tjyvstopp eller så går man på full karatesladd ut i korsningarna, och alla vet nog vad man väljer där. Kompromisserna kanske äntligen har kommit ikapp funktionen, och det är då man ger upp?
Planerna är som följer.
*Ställa av.
*Gömma nyckeln.
Jag ska försöka lägga in lite bilder om någon är tillräckligt seg i kolan att orka kolla på bilderna.
Det var allt för nu, hoppas jag inte stör.
Moy Moy!
Jag var tvungen att läsa igenom hela tråden för att komma på vad det var för bil jag höll på med. Fick torka tårar då jag genast blev hemsökt av både ångest och depression. Självförtroendet sjönk så snabbt att jag var tvungen att pausa och gå på muggen för att finna nya krafter.
Gick sedan ut och började leta efter bilen och hittade något skit ståendes på gården långt långt bort.
Insuget är klart och monterat, bakaxelbryggan samt momentstagen är allt annat än raka så den är lite lustig att framföra på vägen, och spridarna bottnar nu mer redan på 1.3kg laddtryck (minimum med fjädrarna som sitter monterade) och snålar ut mer än 0.93 på varv, där jag släppte gasen. Jag har dessutom verkat montera en sån där MSDAL2 med en Blaster SS. Hur fan nu det gick till utan större bränder.
Döm om min förvåning när jag var tvungen att öka Req Fuel med runt 40% samt alla accupprikningar, decelupprikning, mfl efter montering av insuget. Den fula skapelsen.
Tomgången pendlar som attan, och spjället har en sån där utväxlingsrulle så antingen får man tjyvstopp eller så går man på full karatesladd ut i korsningarna, och alla vet nog vad man väljer där. Kompromisserna kanske äntligen har kommit ikapp funktionen, och det är då man ger upp?
Planerna är som följer.
*Ställa av.
*Gömma nyckeln.
Jag ska försöka lägga in lite bilder om någon är tillräckligt seg i kolan att orka kolla på bilderna.
Det var allt för nu, hoppas jag inte stör.
Moy Moy!
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En stilstudie i kompromisser
gömma nyckeln låter underskattat, be någon tappa bort den istället. ja tror de kan va bättre för skälen.
borde ju va en och annan förorening i både bil och nycklar, ja tror de är därför man mår så dåligt.
borde ju va en och annan förorening i både bil och nycklar, ja tror de är därför man mår så dåligt.
- Deztallica
- Forumsberoende
- Inlägg: 676
- Blev medlem: fre jul 03, 2009 6:23 pm
- Ort: Haninge
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En stilstudie i kompromisser
Är det bara jag som får en feberlik frossa när jag närmar mig bilen?
Jag ska nog köpa en gungstol och ställa vid bilen, den gungar lika mycket som lusten.
Jag har slutat rätta mig själv när jag blir sugen. "Nej" har blivit överflödigt.
Jag tar gärna emot prestigelösa donationer i form av speed parts, kärlek och bestialism. Eller vart det där rätt?
Ha det bra nu!
Må stilen vara med er.
Jag ska nog köpa en gungstol och ställa vid bilen, den gungar lika mycket som lusten.
Jag har slutat rätta mig själv när jag blir sugen. "Nej" har blivit överflödigt.
Jag tar gärna emot prestigelösa donationer i form av speed parts, kärlek och bestialism. Eller vart det där rätt?
Ha det bra nu!
Må stilen vara med er.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
- Deztallica
- Forumsberoende
- Inlägg: 676
- Blev medlem: fre jul 03, 2009 6:23 pm
- Ort: Haninge
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En stilstudie i kompromisser
Eftersom ingen skriver så tuffar jag obstinat vidare utan anledning och utan mål.
Och eftersom bilen ligger lite på is nu och saker som självbefläckelse, självdestruktivitet samt storhetsparanoia och övriga vanföreställningar tar plats så visar jag bilder på massa annat ointressant dravel istället.
Minns när jag skrev bibeln, det var bättre tider då.

En röd låda med en jävla sladdhög utan någon vidare logik.

Vart betrodd att mappa en japans skruttbil ägd av en efterbliven stackare som inte förstod bättre än att låta mig fingra. På bilen! Och honom!

Här är ett försök till ett insug. Som vanligt när jag tillverkar så är det säkerligen en flopp. Visar även hur viktigt det är för mig att uttrycka mig genom kläder, såsom skor.

Vacuumpinnar och lite skit. Och nej, jag är väl medveten om att jag inte kan svetsa om så mitt liv stod på spel.

Handledsskada, sket i allt och drog till Uddevalla och kollade på folk som vet vad dom håller på med. Självklart frukostbira vid 09:00.

Självklart var lyckan kortvarig och fick en golden shower av Gud och hans polare.

Kollade vart jag skulle ratta pisset. Vart sugen så jag tog genast tunga droger för att slippa.

Fixade hojen istället. Lyckan!

Men som vanligt så strävar alltid oljan i mina saker att bryta sig ut till friheten så även här. Fick åka släp hem.

Bytte då så klart motordrivet skithål och drog ut på en lugn promenad och sökte en fridfull plats att hänga sig. Stenkastning från diverse hundägare och annat miljöaktivistpack motiverade dock till att leva vidare.
Bara för att jävlas!

Tittade till passformen på buren. Vart sugen igen.

Så jag köpte ny bil istället. Jävligt korkat då den inte ens fungerar. Avgasvärden. Såklart.

Provmonterade insuget med det efterblivna spjället.

Byggde rör. Mer rör. Jävla rör hela tiden.

Där har vi den! Provkörde och insåg att spridarna inte ville. Inte ens nästan. Så fick ta ur en fjäder ur den där blåa. Som låter illa. Läcker dessutom luft i spridarhålen. Hål strular fan alltid.

Men då gick den här i pension. Kanske lika bra, då slipper jag använda bilen.

Fick ett lustigt hål i armen som jag antar har något med terroristorganisationer eller utomjordingar att göra.

Provkörde en M6 som inte tålde ens lite slir. Dumheter.

Då avslutar jag här. Trots att jag valde testpiloten noggrant så var inte ens denna nöjd med åkturen. Precis som föraren.
Där var jag klar. Jag ber hemskt mycket om ursäkt för ett så långt inlägg på världens mest ointressanta skräp, men ingen tvingar dig att läsa.
Jag tar gärna emot både sten, tårtor, värdecheckar, smisk och receptbelagda mediciner.
Ha det bra diverse felklickare.
Stila vidare!
Och eftersom bilen ligger lite på is nu och saker som självbefläckelse, självdestruktivitet samt storhetsparanoia och övriga vanföreställningar tar plats så visar jag bilder på massa annat ointressant dravel istället.
Minns när jag skrev bibeln, det var bättre tider då.

En röd låda med en jävla sladdhög utan någon vidare logik.

Vart betrodd att mappa en japans skruttbil ägd av en efterbliven stackare som inte förstod bättre än att låta mig fingra. På bilen! Och honom!

Här är ett försök till ett insug. Som vanligt när jag tillverkar så är det säkerligen en flopp. Visar även hur viktigt det är för mig att uttrycka mig genom kläder, såsom skor.

Vacuumpinnar och lite skit. Och nej, jag är väl medveten om att jag inte kan svetsa om så mitt liv stod på spel.

Handledsskada, sket i allt och drog till Uddevalla och kollade på folk som vet vad dom håller på med. Självklart frukostbira vid 09:00.

Självklart var lyckan kortvarig och fick en golden shower av Gud och hans polare.

Kollade vart jag skulle ratta pisset. Vart sugen så jag tog genast tunga droger för att slippa.

Fixade hojen istället. Lyckan!

Men som vanligt så strävar alltid oljan i mina saker att bryta sig ut till friheten så även här. Fick åka släp hem.

Bytte då så klart motordrivet skithål och drog ut på en lugn promenad och sökte en fridfull plats att hänga sig. Stenkastning från diverse hundägare och annat miljöaktivistpack motiverade dock till att leva vidare.
Bara för att jävlas!

Tittade till passformen på buren. Vart sugen igen.

Så jag köpte ny bil istället. Jävligt korkat då den inte ens fungerar. Avgasvärden. Såklart.

Provmonterade insuget med det efterblivna spjället.

Byggde rör. Mer rör. Jävla rör hela tiden.

Där har vi den! Provkörde och insåg att spridarna inte ville. Inte ens nästan. Så fick ta ur en fjäder ur den där blåa. Som låter illa. Läcker dessutom luft i spridarhålen. Hål strular fan alltid.

Men då gick den här i pension. Kanske lika bra, då slipper jag använda bilen.

Fick ett lustigt hål i armen som jag antar har något med terroristorganisationer eller utomjordingar att göra.

Provkörde en M6 som inte tålde ens lite slir. Dumheter.

Då avslutar jag här. Trots att jag valde testpiloten noggrant så var inte ens denna nöjd med åkturen. Precis som föraren.
Där var jag klar. Jag ber hemskt mycket om ursäkt för ett så långt inlägg på världens mest ointressanta skräp, men ingen tvingar dig att läsa.
Jag tar gärna emot både sten, tårtor, värdecheckar, smisk och receptbelagda mediciner.
Ha det bra diverse felklickare.
Stila vidare!
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En stilstudie i kompromisser
Sådär ska det se ut Robin, bilder
Insuget ser bra fint ut i motorrummet i alla fall! Och jag tycker faktiskt du är duktig........

Insuget ser bra fint ut i motorrummet i alla fall! Och jag tycker faktiskt du är duktig........

Tommy Landholm
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En stilstudie i kompromisser
Ha ha, du beskriver dig som jag känner mig, född dum, inget har jag lärt mig och resten har jag glömt!
Nice bygge f ö.
Nice bygge f ö.
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;