Metoder, verktyg och resultat kring bromsning av motorer diskuteras här.
Toffe
Forumsberoende
Inlägg: 1681 Blev medlem: tis sep 11, 2007 3:04 am
Inlägg
av Toffe » sön jun 09, 2013 7:43 pm
Fränt...
De syns klart och tydligt att vad Martins hjärta slår för, titta på den högra skärmens bakgrundsbild...
När blir de första testen?
anglia-61
Forumsberoende
Inlägg: 682 Blev medlem: tis jul 15, 2008 9:13 am
Ort: Hbg.
Inlägg
av anglia-61 » sön jun 09, 2013 8:03 pm
Det var en riktigt trevlig dag!
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Ante Karlsson
Forumsberoende
Inlägg: 570 Blev medlem: tis nov 11, 2003 5:50 pm
Ort: Arvika
Kontakt:
Inlägg
av Ante Karlsson » sön jun 09, 2013 8:58 pm
Mycket fränt!!
Dra gärna en liten motorspec! Volvonörd som man är så blir man ju jäkligt nyfiken på en 8v med denna effekten!
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725 Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:
Inlägg
av Jens Gustavsson » mån jun 10, 2013 10:32 am
ja vi vill veta mer och gärna lite bilder på härligheten
Timsan
För mycket laddtryck
Inlägg: 194 Blev medlem: fre nov 27, 2009 11:54 pm
Ort: Helsingborg
Inlägg
av Timsan » mån jun 10, 2013 2:05 pm
Cerveza blir ju måttligt glad
Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672 Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm
Inlägg
av Mattias J » mån jun 10, 2013 8:03 pm
Jag blev sjukt glad
Bajsade dock nästan ner mig när vi skrev in target på 440kpa i sprutet
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
lyyski
Forumsberoende
Inlägg: 1832 Blev medlem: fre sep 24, 2010 11:36 pm
Ort: Borås
Inlägg
av lyyski » mån jun 10, 2013 9:22 pm
Lite mer info om motorn vore ju inte fel:)!
TurboRickard
För mycket laddtryck
Inlägg: 285 Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
Ort: Kvidinge Skåne
Inlägg
av TurboRickard » mån jun 10, 2013 9:36 pm
Motor spec:
Volvo B23 fyllt med betong
Borr 96,4mm
Slag 92,5mm
H-profil stakar
Portad 531 från Topplocksverkstan
Enem K25
Turbo BW 400 82mm billet
Dubbla 60mm Wg PPF
Waterman 500 mekanpump
Siemens deka 2430cc
Bränsle E-85
Sm 4
msd 8245 spolar
Autolite Racing stift 9:or knackade till 0,3
Bänkad på Luntec till 901hk på 7400rpm
950nm
3,3bar laddtryck
Senast redigerad av
TurboRickard den sön nov 18, 2018 10:15 pm, redigerad totalt 6 gång.
Timsan
För mycket laddtryck
Inlägg: 194 Blev medlem: fre nov 27, 2009 11:54 pm
Ort: Helsingborg
Inlägg
av Timsan » mån jun 10, 2013 9:56 pm
Mattias J skrev: Jag blev sjukt glad
Bajsade dock nästan ner mig när vi skrev in target på 440kpa i sprutet
Kan jag tänka mig!
För övrigt; vad för kärra ska spisen sitta i?
Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6988 Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:
Inlägg
av Erland Cox » tis jun 11, 2013 2:47 am
Är det denna motor som redan har dödat en bromsbänk?
Vet nån vad bänkrekordet är för en Volvo 2 ventils rödblock?
Erland
anglia-61
Forumsberoende
Inlägg: 682 Blev medlem: tis jul 15, 2008 9:13 am
Ort: Hbg.
Inlägg
av anglia-61 » tis jun 11, 2013 4:50 am
Ja, detta är bromsbänks dödaren..
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672 Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm
Inlägg
av Mattias J » tis jun 11, 2013 7:10 am
Erland Cox skrev: Är det denna motor som redan har dödat en bromsbänk?
Vet nån vad bänkrekordet är för en Volvo 2 ventils rödblock?
Erland
890hk var det gamla på mettis.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
anglia-61
Forumsberoende
Inlägg: 682 Blev medlem: tis jul 15, 2008 9:13 am
Ort: Hbg.
Inlägg
av anglia-61 » ons jun 12, 2013 9:11 pm
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.