Evinrudes BMW "M5" Touring Turbo M67!
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Ta´t lugnt nu. Det är säkert bara en barnsjukdom som ska justeras bort. 
Christian Hörning / 0730438298
Hörnings svets och fordonsreparationer
Hörnings svets och fordonsreparationer
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar Äventyret fortsätte
Du hade så rätt så Christian, men det hade kunnat blivit riktigt spännande...

Den urgängade bulten tryckte mot den innersta lamellen så därför kopplade den inte ut, nu är allt draget med loctite och 110Nm så nu bör det ska hålla tycker jag
Såhär ser drivlinan ut nu iaf, rätt stöddiga grejer

Specialkardan made by Ajdén, mer än dubbelt så tjockt gods än orginal

Här är även lite bilder på lådbygget, balk och spakställ

For ut och svinade lite på kvällen, allt lirade kanon så det kommer lite film senare
Sen när vi var ute tidigare idag så dumpade jag lite koppling för att lägga lite lakrits, ritade på fint när det plötsligt sa *PANG* och det var lite plast och annats som sprutade åt alla håll och kanter
Finn ett fel:

Hubben klarade sig så vi gängade om den då m5 har fingäng till triggerskivan av nån anledning
Ny elfläkt fick vi slänga dit också då den andra fick sig en rejäl kyss av triggerskivan när den rymde, men allt annat klarade sig som tur var, men det blev några fina märken på några ställen
När vi sedan for ut igen så var det med full bil och jag tror den extra vikten blev lite för mycket, för när jag kickade koppling en sväng så sa det *PANG* igen

Så jag fortsätter med kvalitetskontrollen i drivlinan och nu är det nya grejer i drivlinan som fått underkänt!

Den urgängade bulten tryckte mot den innersta lamellen så därför kopplade den inte ut, nu är allt draget med loctite och 110Nm så nu bör det ska hålla tycker jag
Såhär ser drivlinan ut nu iaf, rätt stöddiga grejer

Specialkardan made by Ajdén, mer än dubbelt så tjockt gods än orginal

Här är även lite bilder på lådbygget, balk och spakställ

For ut och svinade lite på kvällen, allt lirade kanon så det kommer lite film senare
Sen när vi var ute tidigare idag så dumpade jag lite koppling för att lägga lite lakrits, ritade på fint när det plötsligt sa *PANG* och det var lite plast och annats som sprutade åt alla håll och kanter
Finn ett fel:

Hubben klarade sig så vi gängade om den då m5 har fingäng till triggerskivan av nån anledning
Ny elfläkt fick vi slänga dit också då den andra fick sig en rejäl kyss av triggerskivan när den rymde, men allt annat klarade sig som tur var, men det blev några fina märken på några ställen
När vi sedan for ut igen så var det med full bil och jag tror den extra vikten blev lite för mycket, för när jag kickade koppling en sväng så sa det *PANG* igen

Så jag fortsätter med kvalitetskontrollen i drivlinan och nu är det nya grejer i drivlinan som fått underkänt!
Är det inte rätt ovanligt att man kör av drivaxlarna i dom här?
Trist att det jävlas så mycket för dig ! Bara bita ihop och ta nya tag så du får lite mil på mätaren.
Trist att det jävlas så mycket för dig ! Bara bita ihop och ta nya tag så du får lite mil på mätaren.
Bmw "M535 Turbo" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=62303"
Jan Kostet
0730-851579
Instagram @Jankostet
Jan Kostet
0730-851579
Instagram @Jankostet
- Robin Olivi
- Forumsberoende
Det är snart bara hjulbultarna kvar att dra av. 
Hoppas du får åka lite efter detta, bättre drivaxlar på G?
Hoppas du får åka lite efter detta, bättre drivaxlar på G?
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Har haft lite problem med hjulstuds några gånger så det har säkert bidragit, får lägga på smalare däck annars 
Hjulbultarna får gärna hålla ihop, däremot måste jag byta till 12.9 bult till hardyn för dom fortsätter att bli krokiga, även hardyn kan behöva bytas ut pga detta
Ska byta drivaxel imorrn så jag kan fara upp på mittsverige och gasa lite, förutsatt att det blir nån ordning på vädret
Hjulbultarna får gärna hålla ihop, däremot måste jag byta till 12.9 bult till hardyn för dom fortsätter att bli krokiga, även hardyn kan behöva bytas ut pga detta
Ska byta drivaxel imorrn så jag kan fara upp på mittsverige och gasa lite, förutsatt att det blir nån ordning på vädret
- Andreas Öhman
- Lite mer laddtryck
Så det var svänghjulsbulten som lät i fredags då du var upp på mediamarkt alltså!? För det lät ju allt annat än bra.
Jaa se till att få dit en drivaxel så man får se den på mittsverige imorrn nu!
- freddan302
- Forumsberoende
Dom säger väl att man ska bygga en bil bakifrån och fram
nu blir det ju gjort iaf!
Ska bli skoj att se film..
Ska bli skoj att se film..
Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Nope, det är lagret till vattenpumpen. Ska byta senare i veckan eller när tid finns, den snurrar ju än så länge iafAndreas Öhman skrev:Så det var svänghjulsbulten som lät i fredags då du var upp på mediamarkt alltså!? För det lät ju allt annat än bra.![]()
Nu sitter det iaf en ny drivaxel på plats så ska byta en lykta och kolla över lite småsaker, sen är man redo för mittsverige!
Midsommarmiddag hos föräldrarna och då anländer man såklart med stil 

Ja ingen blir ju förvånad över att du är ute på sånna äventyr 
En lite utförligare rapport från de senaste två veckorna:
Var upp på mittsverige och körde onsdagsbus för ett tag sedan. Bilen funkade kalas på banan, rätt snäll trots effekten, men e34 är ju ett riktigt bra chassie så det var ingen större överraskning
Men helt utan problem var det ju förstås inte, ingen överraskning där heller
Bilen höll tempen perfekt, både vatten och olja, åtminstone tills fläktremmen fick fötter och gick
Första gången höll den, men andra gick den av så vi fick åka in till Härnösand och köpa en ny så jag kunde ta mig hem
Generatorn hade fått sig en smäll av triggerskivan när den for så den var krokig, därav remhaveriet
Bytte till en rak och fin och då började den tugga rem på tomgång, satte tillbaka den krokiga och sen dess har remmen suttit kvar så då får den vara kvar
Jag hade vanliga rostfria bultar till hardyn och dom vek sig såklart vilket resulterade i detta

En nu införskaffades men det hade hänt lite mer, kardanen hade slagit runt nåt varv inne i tunneln så växellänkaget och balken blev sopor och fästet på lådan gick av i två av öronen

Sådär såg balken ut efter att vi hade rätat ut den lite så det var en rätt rejäl smäll
Men nu sitter en ny där och 12.9 bult till hardyn så nu ska det funka
Har även installerat en sån här för att undvika fler haverier

Nytt försök på mittsverige på onsdag så får vi hoppas det håller den här gången!
En lite utförligare rapport från de senaste två veckorna:
Var upp på mittsverige och körde onsdagsbus för ett tag sedan. Bilen funkade kalas på banan, rätt snäll trots effekten, men e34 är ju ett riktigt bra chassie så det var ingen större överraskning
Men helt utan problem var det ju förstås inte, ingen överraskning där heller
Bilen höll tempen perfekt, både vatten och olja, åtminstone tills fläktremmen fick fötter och gick
Första gången höll den, men andra gick den av så vi fick åka in till Härnösand och köpa en ny så jag kunde ta mig hem
Generatorn hade fått sig en smäll av triggerskivan när den for så den var krokig, därav remhaveriet
Bytte till en rak och fin och då började den tugga rem på tomgång, satte tillbaka den krokiga och sen dess har remmen suttit kvar så då får den vara kvar
Jag hade vanliga rostfria bultar till hardyn och dom vek sig såklart vilket resulterade i detta

En nu införskaffades men det hade hänt lite mer, kardanen hade slagit runt nåt varv inne i tunneln så växellänkaget och balken blev sopor och fästet på lådan gick av i två av öronen

Sådär såg balken ut efter att vi hade rätat ut den lite så det var en rätt rejäl smäll
Men nu sitter en ny där och 12.9 bult till hardyn så nu ska det funka
Har även installerat en sån här för att undvika fler haverier

Nytt försök på mittsverige på onsdag så får vi hoppas det håller den här gången!
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
JMB Optimering har ju fina hardy skivor iaf
.

[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
en sak slog mej när jag kollade var att det kan löna sej att montera kardanring 
Niklas.E
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar En liten börnisfilm
Två kvällar i rad har vi varit ute och nu har bilen körts tillbaka istället för att bogseras! 
http://www.youtube.com/watch?v=snkIBsJu ... e=youtu.be
Dock bluddrar den som satan som ni hör så en felsökning ska inledas
http://www.youtube.com/watch?v=snkIBsJu ... e=youtu.be
Dock bluddrar den som satan som ni hör så en felsökning ska inledas
Senast redigerad av Evinrude den tis jul 02, 2013 12:11 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar En liten börnisfilm
"Filmklippet kan inte visas
Denna video har antingen tagits bort från Facebook eller är inte synlig på grund av sekretessinställningar."
Denna video har antingen tagits bort från Facebook eller är inte synlig på grund av sekretessinställningar."