b230 12.9 bult insex. Moment? Efterdra?
Re: b230 12.9 bult insex. Moment? Efterdra?
trååd lyft, men efter drog du bultarna?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 334
- Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
- Ort: Enköping
Re: b230 12.9 bult insex. Moment? Efterdra?
Jepp jag varmkörde och drog en gång till på samma moment. Minns ej exakt om det hände något faktiskt då det var över ett år sen 

Anders Morén
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 42
- Blev medlem: tis jun 08, 2004 8:42 pm
- Ort: vaggeryd "såklart"
- Kontakt:
Re: b230 12.9 bult insex. Moment? Efterdra?
lyfter tråden lite, jag satte i kl racings 12.9 i min 16v nu, men har inte efter dragit, drog 30 65 sen 115nm med original packning, men då de är 16v så är de ju inte lika smidigt som 8v. så min fråga om de är jätte nödvändigt att efterdra, kör runt 1.2 i ladd
Hat Göö
Re: b230 12.9 bult insex. Moment? Efterdra?
Frågan är om det är värt ett topppackningsbyte eller mödan att efterdra? Den frågan hade jag ställt mig själv åtminstone, jag hade svarat efterdra eftersom alla verkar göra det och rekommendera det:)
Re: b230 12.9 bult insex. Moment? Efterdra?
Är det 12.x bultar eftermarknads hade jag nog kontrollerat efter ett tag.
Sånna bultar sträcker på sig relativt lite så det krävs inte så mycket för att de skall tappa en stor del av klämkraften. Även om moderna packningar är av den fjädrande typen så känns det lite olustigt att chansa
Sånna bultar sträcker på sig relativt lite så det krävs inte så mycket för att de skall tappa en stor del av klämkraften. Även om moderna packningar är av den fjädrande typen så känns det lite olustigt att chansa
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: b230 12.9 bult insex. Moment? Efterdra?
Jag vet inte om det blir samma med ARP, men jag efterdrar dom aldrig, och det har aldrig varit nogot problem.
men på en 8 ventilare så tar det inte långa tiden att efterdra, värre med 16v och bmw s38
men på en 8 ventilare så tar det inte långa tiden att efterdra, värre med 16v och bmw s38