Tycker det ser ut obli lite snålt med utrymme bort mot sista runnersen på inuget?? mycket utrymme ska det vara o trattar hade väl inte vart fel heller??
Tittade in på deras hemsida men hittade inte riktigt vilken koppling det var, (Artikelnr) är det med lameller till BMW-getrag eller har du tänkt köra annan växellåda?
Var handlade du din koppling, beställde via nätet direkt?
Nu ännu mer nyfiken.......
Jag köpte denna av Ärtan på www.pure-pf.com
Ska ju åka med Tremec låda (Tko 600)
Bjale_Racing skrev:Tycker det ser ut obli lite snålt med utrymme bort mot sista runnersen på inuget?? mycket utrymme ska det vara o trattar hade väl inte vart fel heller??
//Bjäle
Jag byggde enbart så det såg bra ut.
Kommer att åka med original trattarna som sitter på spjällhusen.
Tror nog att det kommer att flöda tillräckligt endå!
Gårdagens kvälls jobb har varit att försöka para ihop motor å låda.
Det gick väl sådär... Det visade sej att jag måste skaffa en tjockare adapterplatta... För som det är nu så är det ett mellan rum på runt 5 mm som inte går att få ihop.
Alltid ska det vara nått som jävlas!
Har på senaste tiden mätt å donat fram en "adapterplatta" för kopplings cylindern.
Den är nu klar... Vart tok bra.
Imorn eller på Torsdag får jag adapterplattan mellan lådan å sprängkåpan.
Sen äre bara att borra fast kopplingscylindern å dra nytt rör å sen lyfta in paketet i bilen!
Ja det är MKT pengar nerlagt i detta bygge.. INGET har det snålats på.
Jag håller som sagt på att försöka para ihop lådan å motorn nu. Blir nog klar med det i helgen.
Sen ska jag lyfta ner paketet i bilen.. Bygga växellådsfästen, beställa kardanen, bygga resten av avgassystemet, dra färdigt soppaslangarna mm mm.
Räknar på ca 1-2 månader... Brukar ju alltid vara en massa som strular.
Idag vart andra tryckröret klart, Även expantionskärlet är färdigt... Har lämnat det till brorsan för tiggning.
Gjorde även en sån här "anordning" för fläktarna, bakom gummibitarna är det hål så då man kör i normal fart så far dessa upp... Och när man kör lite lugnare så kanske dom stängs å fläktarna får suga då. Aja det visar sej om det funkar:)
Idag fettade vi in knutarna med ett super duper fett, Vore väl fan om man knäcker nått i drivlinan nu... Fettet var inte billigt att köpa men tack vare Johnny H så ordnade det sej:)
Till veckan ska dom monteras, Väntar bara på nya bultar.