Har sökt både på google och i forumet men inte lyckats hitta det jag är ute efter!
Har parat ihop en Saab 2.3 och en R25. Så långt allt ok.
Är det någon som har koll på vilka kablar som skall kopplas var för att få igång eländet?
Det gäller alltså kort/sugmotor med motronic styrsystem årsm1996.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Saab Motronic...?
Re: Saab Motronic...?
Är du säker på att du vill ha ett Motronic?
-96 hade väl alla Saabar original Trionic 5.5? Eller var det bara turbomotorerna?
Har du kvar alla givare mm från Saaben?
Tyvärr har jag inga scheman för sugmotorerna, men har för mej att Haynes-boken har ett sånt elschema.
-96 hade väl alla Saabar original Trionic 5.5? Eller var det bara turbomotorerna?
Har du kvar alla givare mm från Saaben?
Tyvärr har jag inga scheman för sugmotorerna, men har för mej att Haynes-boken har ett sånt elschema.
/Samuel R
Projekt: Toyota Corolla KE20 -73 med Saab B234L 199hk
- biomech
- För mycket laddtryck
Sv: Saab Motronic...?
Såvitt jag förstår så är det bara turbo som har trionic. Denna snurran har motronic 4.1.
- biomech
- För mycket laddtryck
Sv: Saab Motronic...?
Ingen som kopplat in en Saab utan turbo i ngn annan bil??
Re: Saab Motronic...?
Du gör det inte lätt för dej med Motronic 4.1. Trodde att jag skulle kunna hitta ett schema på webben...
Har inte Opel samma system?
Men Saab 9000 -94 och -95 utan turbo har Trionic 5.5. Kanske du kan hitta en sån donator, eftersom Trionic är ganska väldokumenterat?
Alternativet att använda en billig SaabTurbo-motor antar jag att du inte är intresserad av?
Men Saab 9000 -94 och -95 utan turbo har Trionic 5.5. Kanske du kan hitta en sån donator, eftersom Trionic är ganska väldokumenterat?
Alternativet att använda en billig SaabTurbo-motor antar jag att du inte är intresserad av?
/Samuel R
- biomech
- För mycket laddtryck
Sv: Re: Saab Motronic...?
Opel har samma system men med helt andra färger på kablarna...SRyLul skrev:Du gör det inte lätt för dej med Motronic 4.1. Trodde att jag skulle kunna hitta ett schema på webben...
Motorn hade jag redan så.
Då det är folkrace det handlar om så går turbo mkt riktigt bort

Nåja... Tror jag har fått lösning på problemet. Återkommer med info om jag får det att fungera