Börjar med uppsättningen.
*Smidda kolvar
*H-profils stakar
*ARP-Bultar
*En icke bearbetad 531 topp
*AXT275 Kam
*Hårda V-Fjädrar
*VAG spolar (115r)
*Orginal Insug
*1260 spridare
*Grenrör, Extärn WG 40mm
*Hx35 Turbo
*3 tum avgas, 2 dämpare.
STIFT: Bcpr7es
BRÄNSLE: E85
ECU: MaxxECU
LADD MÅL: 250 kpa
Kamminst: 2,5 mm öppen insugs-v på 4:an vid 1 cyl i ÖD.
SÅ, Problemet då:
Det kommer knackningar när jag ställer mera förtändning. Kika på bilden från min tändmapp.
Knackningarna hörs igenom mitt bromsrör till hörselkåpa som jag gjort som knacksensor :S.
Knackningar sker vid maxvridet om jag ökar förtändningen bara lite grann, vilket jag gärna vill eftersom bilen känns TRÖTT och knappt orkar knappt burna på 2:an.
Lambdan Säger 0.850.
Vafasen e ORSAKEN?
*EN för vass kam på en ikke bearbetat topp?
*För mycket tryck på avgassidan eftersom det sitter på två ljuddämpare?
*Felinställd KAMAXEL??
Knackningarna hörs från ca 3000-3500-400 varv och kanske 1,1-1,3 bar ladd. Alltså de börjar däromkring att höras och då släpper jag av för att jag inte vill köra RAS.
Blir tokig på detta. Men hjälp mig gärna bolla detta och få till DET..

MVH STEFAN.