En ungefärlig spec:
330 vevaxel
Supertech 87 mm kolvar med djupare ventilurtag
H-profilstakar
Coperring topppackning
Acl lager
Egen portad topp
1mm större ventiler
Supertech ventilfjädrar och retrainers
Cat cams Kamaxlar 275 grader och 11.15 i lyft
S50 spjällhus
Eget plenum
Eget grenrör
Arp bult till topp och ramlager.
Borg Warner turbo 82mm billet med 1.25 avgashus.
3,5tums avgsrör med 2 dämpare.
Det var väll ungefär allt
Vi började och skulle varva lite mer i bänken men tyvärr gillar inte zf lådorna från 525 den här effekten så den sprack .
Bytte till en ny låda men den gick oxå sönder efter kanske 8 svep.
Kan till lägga att den är bromsad på 4 ran pga att det sitter ett lite för lätt svänghjul på bilen, det gillar inte bänken.
Ska montera en 5 växlad låda från 530d får vi se om den håller en stund.
Ett tyngre svänghjul ska också monteras så man kan bromsa på 5an, och kanske bygga ett 4 tums avgassystem,är strax över 4 tum från turbon till under framdörrarna sedan 3.5 tum nu.
Sen kanske man kan bottna turbon
Lite bilder:

Sprucken växellåda
