Steffen Kristensen, från Narvik, har bygd ihop sin AE86 med en turbomaskin från Nissan. Hemgjort grenrör, större turbo, 280 graders kammar, och sekventiell låda, Volvo 1031 med Aussie Locker, och bara drifting/racedelar under bilen.
Uppstart för en vecka sen, efter mycket strul med triggerhjul. Bytte till 36-1 för å få störningsfritt signal.
Mappat från scratch på Mo.
Mycket nöjd med å ha snappat upp grunderna och nogranheten från Mattias Sandgren, tack också för lite boll-planks-hjälp.
Mappade den till 0,2bar på fredag, tog den ut på banan lördag, och fortsatte där. WG'n är för liten (38mm) med för små rör, och den skenladdar från 0,8 bar vid 5000varv till 1,6bar vid kring 6000-6300. La boost-cut på 1,6bar.
Blev till at vi lot den ligga på 0,8bar, och skenladda till 1,6bar under hälgen.
On board film där Steffen till slut får gasa som han vill

Blev å sitta där och logga och finjustera lite. Det mesta hadde blivit avklarat och mappat i förkanten av denna onboard-filmen.
Mest sevärdt från 8:00:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... IcPYfRkiu0
mvh
Per-Åge Nygård
Team Volvo Dragster