Såg Caprin på Tierp i Juli när dom körde uppvisning i pauserna där..var bra snurr i den ..kul att vissa kör med lite äldre o inte så vanliga karosser också o inte bara japanare
Kul att höra stefan, "vi" kör igen nu till helgen. Vet inte riktigt uppställningen vilka som kommer köra, men Jonnys "Starvo" kommer att dyka upp tillsammans med Emils Capri i alla fall.. Hoppas på full styrka i helgen, då borde alla som kommer förbi prata och fråga lite, 550 hk sugis, 545 hk turbo och 400 hk plus volvo 8V, 500 hk Ford cossie och 450+ hk japanes borde ju intressera lite iaf.
Det var ju lite EM i helgen och pojkarna var inbjudna att showa lite, på torsdag kväll så körde Emil Caprin första gången efter mappning, resultatet ser ni i klippet ovan.
Lite edit, kom på att Mikael_s klöpp ihop en film från bromsningen med.
Slog ett öga på den när jag gick förbi den på EM i Tierp förra helgen. Mycket fint byggd! Har du någn info om Cosworthen?
Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
MS1V3, CP-kolvar,verdi långa stakar,långbultat block,dubbla ventilfjädrar,mysigare kammar, MSD tändförstärkning
Catchtank system med dubbla 044 pumpar
Mappad på E85 nu mera.
Var infon jag hittade på garaget.
Caprin vet jag de sitter smidd botten i, annan kam. Men vet inget mer än att de är en FD camaro cup motor