Kanske kommit på vad jag har kopplat fel, kommer dock inte till garaget förräns tidigast imorgon

Jag är med på vad "Angle at 1st tooth" innebär och hur man räknar ut det men har du några praktiskt tips på att räkna antalet tänder när allt är ihopskruvat. Glömde ju givetvis detta när jag skruvade ihop alltElias_ skrev:"Angle at 1th tooth" = ställ motorn i TDC och räkna hur många tänder du har fram till de 2 missade multiplisera sedan siffran med 6 och du har vinkeln. ex bmw m50 IV i TDC har jag 14 tänder till de 2 missade och 14x6 = 84 grader.
stroba tändningen och ställ in detta innan du startar maskin, kan ge dig onödigt mycket jobb annars.
skit i kamsynken sålänge då det är lite bökigare att ställa in. fixa det när allt annat är ok regel nr 1 ta en sak i taget för att eliminera potentiella fel källor.
antar att din lambda ej är inkopplad ( vilket man inte ska ha då man kan fylla den med sot o skit ) och således vet du inte hur mycket soppa som pumpas in så ställ in flood clear på 50% i TPS. då släpper du bara in luft vid 50% gas eller mer.
EDIT: nolla tändningen överallt med vid strobningen , ign tabell, crank settings etc. har du en inställning som heter " Trigger angle/offset( deg )" så skall den stå på 0, höll på o bli flintskallig innan jag sj kom på det då nollan flyttade sig hela tiden med den aktiverad.