BMW E36 -96, immobiliser?

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

ThunderWolf78
Lite mer laddtryck

BMW E36 -96, immobiliser?

Inlägg av ThunderWolf78 »

Som topic, jag har motor, automatlåda och styrboxar från en E36'a att stoppa i en 242 -75a men kom att tänka på immobiliser skräpet nu... Jag antar att det inte finns något enkelt sätt att komma runt det bekymret utan jag får skaffa mig någon annan styrbox istället, med begränsad ekonomi så undrar jag nu ifall någon vet något sprut som är billigt och bra till en M50B25...
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Re: BMW E36 -96, immobiliser?

Inlägg av mattias »

Jag brukar regelbundet konvertera från Motronic på M50, man återanvänder original kabel-härva då den har allt. Man behöver box, (bredbands) lambdasond och kontakter mot boxen. En snabbare givare och bättre placering än original insugstemp-givare är inte heller fel.

Sammanlagd material-kostnad runt 6500 kr med t.ex ett VEMS som jag säljer, men du kanske har andra känningar i din landsända där du får hjälp med installation och mappning av något system.

Jag har aldrig fixat med någon som kör original automatlåda, men det borde inte finnas så mycket överraskningar där kan man tycka.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
ThunderWolf78
Lite mer laddtryck

Okej... Grejen är ju att det ska bli ett budgetbygge till en början så det som är mest intressant är att få igång bilen, tröttnar man sen så kan man alltid köpa nåt häftigare vad det lider... Synd att alla måste ha sin förbaskade immobilizer i originalboxarna, är det nån som vet någon firma som kan flasha om en originalbox utan ews2 så man kan köra med den till en början eller ett billigare alternativ än det mattias nämnde?
ThunderWolf78
Lite mer laddtryck

Läste lite på andra ställen med nu, är det lätt att mappa ett vems själv? Är inte ute efter massor med hästar och turbo(till en början) utan mer nåt som har bra drag och är ganska skottsäkert...
Skriv svar