Men lite har det faktiskt hänt i år.
säsongen började på EPDS i Maj, eller rättare sagt en vecka innan tävling. För då vart anglian ihopa och uppe på rullarna.
Efter en del strul och mappande av Robin så började effekten komma och maskinen yla. Men tyvärr fick vi avsluta alldeles för tidigt innan varken bränsle eller tändmapp var klar, för slitbanan på R888an bak bestämde sig för att avlägsna sig från däcken med däckrester i hela garaget som följd.
Har inte bromspappret på datorn men det var nått i stil med 540whp vid 2.4 i ladd(med stor reservation för bristande minne)

Dock så mappade Robin vidare hemma sen, mosa på mer tändning och ladd och ut å prova. Bilen gick brutalt och var klar för emmaboda, trodde dumma vi.
I sista provrundan börjar motorn klonka som FxN, kul två dagar innan emmaboda. Av ren nyfikenhet )då vi trodde det vart skrot) rev vi motorn samma natt, kl 4 på morgonen konstaterar vi att svänghjulet vibrerat loss och sitter löst i bultarna. Skönt att se men samtidigt ganska obehagligt då man behöver sina fötter för att kunna gå!
Vi hade klart inga nya bultar så vi gjorde en rövare och tog loctite och drog på det igen, för bilfan skulle ju bara 402m!
Till emmaboda blev vi tillslut tre fordar i herrejösses teamet, ja bror och far.




Jag körde 12.3 192 med cortinan, far körde 14,7 med pilsnerhäcken och robin drog till med personbästa i första repan!
Det bar iväg bra med de nya grejerna och med en långt ifrån perfekt repa enligt han själv så stannade klockan på
10.49 och 223kmh. Bra slutfart som tyder på bra snyt i maskineriet.
Tyvärr så rasade lådan i andra repan och svänghjulet lossna åter igen. Det blev sista och enda körningen med ranglian i år skulle det visa sig. Nu väntar den på ZF konvertering och vill helst se vårsolen 2014.
Film från emmaboda i maj
http://www.youtube.com/watch?v=AgM46yer_Gw
Sen har de mest blivit streetrace i lite här å var i skåne, då mest med Cortinan och svarte anglian. Cortinan har visat sig vara en förvånansvärt snabb jävel på gatan och det har inte förlorats många race i sommar. då oftast runt 201m.
Vi körde Bla lite med team bonnmeck i perstorp en tisdag, väldigt kul träff! hoppas det blir mer av det!
Film från perstorp
http://www.youtube.com/watch?v=zPZXZqHpQig
Sen har det blivit rätt mkt race i markaryd, MSR anordrar mycket bra race och där är alltid bra tryck och snabba bilar.
Även en stege har avklarats utanför tingsryd där faktiskt Cortinan gick hela vägen. Gick vinnande ur race mot amazonturbos och jänkejärn. Fan va kul det var att köra stege. Pulsen var väldigt hög!
jag har även ställt min 142 åt sidan denna säsongen då jag helt enkelt inte haft tid för den, beror delvis på att jag blivit med e28.
Suget var stort för att prova 6a och turbo samt att ja är svagt för gamla e28or. Så jag och en polare körde 100(!) mil ENKEL resa och hämtade denna, för övrigt byggt av en kille på detta forum. 200mil och 22 timmar senare var vi hemma. Lagom grötiga i hjärnan.

Tappar sin charm lite att köpa en redan konvertarad bil, men jag var verkligen kär i denna bilen och jag kommer få sätta lite prägel på den med. Den ska få annan fräsigare m50, ZF låda fräsigare bränslesystem ( 2x044 som jag tagit från volvon) och e85 osv. Ska säg att jag inte orkade, hade tid eller lust att bygga från början igen. Men den är byggt som jag vill så det känns gött att bygga vidare på.
Började med att byta silentblocken och diffhusbussningen. Byta silentblock är verkligen nått ja helst slipper göra igen.!



lite bögig catchtank men de får duga.

bild från häromdan när gammelvolvon bytte plats med e28 och ställdes undan i väntan på bättre tider.

herrejösses dräggracing
Sen var vi faktiskt och körde MK brinkarnas 402m i Emmaboda i helgen.
Då vart det bara cortinan som kom till start. Det var första gången vi prova slicks på den och ja måste säga att de funka bra.
Den presterade bättre än väntat
11.59 195kmh 1.79 i 60fot.
Detta är bra då Cortinan har i princip funkat som en bruksbil de senaste 2 åren. Man kan köra till och från race på egen maskin och det är fantastiskt skönt, ett tag pendlade jag 10mil om dagen till arbete utan problem, så jävla gött.
Det var en liten summering av 2013 hittills, iaf va ja kommer ihåg för stunden.
inför 2014 satsar vi på att komma ut med ett par bilar, men man vet aldrig va som händer.