Turbo BelAir.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1341
- Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
- Ort: Varberg
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Riktigt jäkla coolt! Grattis!
/David
/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Hehehe, Brutal fart
Bra jobbat ![:thumbright:](./images/smilies/icon_thumright.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![:thumbright:](./images/smilies/icon_thumright.gif)
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Grymt som satan!
Är 8an möjligt med tuning tror du? Har du labbat nåt med chassit?
Är 8an möjligt med tuning tror du? Har du labbat nåt med chassit?
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Snabbare hela tiden, gratulerar!
Erland
Erland
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Tack för kommentarerna.
Vart hårt festande igår efter racet, en sväng ner till Kjula och sedan krogen.
Kom inte hem förrens ikväll, hamnade hos ett kvintimmer inatt
Loggfil på 9.42repan, syns tydligt att varvstoppet går i på slutet.
DutyCycle på 117% över hundra redan på 2ans växel.
Lambdan ligger lite leant 0.84 lambda target är 0.78.
Avgastempen 1001grader är uppmätt i kollektorn i högra headersen, är nog pga dom små primärrören 1 5/8".
![Bild](http://pro-mille.se/belair/9.42_logg.jpg)
Köra en 8a med bilen är kanske möjligt med större spridare och headers, samt dubbla bromsok bak för att kunna stalla mer än 2800rpm.
Få 0.5bar i starten istället för 0.25bar som nu.
Det är fortfarande orginalfjädrar och någe standard gasdämpare bak på bilen.
Har ställt ner pinjongvinkeln till 3grader, är GlobalWest upphängning mer uniballs i ena änden och solid gummi i andra.
Börjar kännas att det går alldeles för fort med tanke på att jag inte har varken båge eller bur i bilen.
Vart hårt festande igår efter racet, en sväng ner till Kjula och sedan krogen.
Kom inte hem förrens ikväll, hamnade hos ett kvintimmer inatt
![:hihi:](./images/smilies/hihi.gif)
Loggfil på 9.42repan, syns tydligt att varvstoppet går i på slutet.
DutyCycle på 117% över hundra redan på 2ans växel.
Lambdan ligger lite leant 0.84 lambda target är 0.78.
Avgastempen 1001grader är uppmätt i kollektorn i högra headersen, är nog pga dom små primärrören 1 5/8".
![Bild](http://pro-mille.se/belair/9.42_logg.jpg)
Köra en 8a med bilen är kanske möjligt med större spridare och headers, samt dubbla bromsok bak för att kunna stalla mer än 2800rpm.
Få 0.5bar i starten istället för 0.25bar som nu.
Det är fortfarande orginalfjädrar och någe standard gasdämpare bak på bilen.
Har ställt ner pinjongvinkeln till 3grader, är GlobalWest upphängning mer uniballs i ena änden och solid gummi i andra.
Börjar kännas att det går alldeles för fort med tanke på att jag inte har varken båge eller bur i bilen.
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Fan du har ju 0.4% kvar innan full gas!
Riktigt fränt att det går så snabbt!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Riktigt fränt att det går så snabbt!
Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Skaplig avgastemp!
Finns det någon anledning till att du inte kör med grövre headers?
Hur stora är bromsarna fram förresten? Kan tänka mig att det behövs hyfsade hejdare med en sån manlig vikt.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Finns det någon anledning till att du inte kör med grövre headers?
Hur stora är bromsarna fram förresten? Kan tänka mig att det behövs hyfsade hejdare med en sån manlig vikt.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Headerserna satt på bilen när jag köpte den från Phoenix ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kikade sedan på Summit o JEGS men finns tydligen inga större som passar rakt av,
då tänkte jag att det går väl testa med dom befintliga.
Dom här är inte större än 38mm invändigt, ett par 2" är runt 47mm invändigt,
Sådana skulle sitta fint.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Har BMW 302x28mm skivor fram med BMW 60mm ok, sitter på 540 E34 mfl.
Bak är det 288mm ventilerade skivor, någe billigt kit som jag köpte med bakaxeln.
Willwood huvudcyl utan bromsservo, så man får ta i lite när det ska bromsas![:hihi:](./images/smilies/hihi.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kikade sedan på Summit o JEGS men finns tydligen inga större som passar rakt av,
då tänkte jag att det går väl testa med dom befintliga.
Dom här är inte större än 38mm invändigt, ett par 2" är runt 47mm invändigt,
Sådana skulle sitta fint.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Har BMW 302x28mm skivor fram med BMW 60mm ok, sitter på 540 E34 mfl.
Bak är det 288mm ventilerade skivor, någe billigt kit som jag köpte med bakaxeln.
Willwood huvudcyl utan bromsservo, så man får ta i lite när det ska bromsas
![:hihi:](./images/smilies/hihi.gif)
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Jaha då var denna säsong över, varmkörde bilen idag och tog mätte leakdown.
Var 15-20% läck, det får man väl leva med![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Har sålt 1260cc spridarna, ska ta loss dom imorrn.
Sedan blir det och tömma tank och blåsa ur soppasystemet och spraya med WD40.
Blev en uppsättning Bosch 210lbs högohms spridare till nästa år.
En av Aeromotive intank pumparna pajade efter sista Kjula, var pumpen som går på låglast.
Kollektorn och kolen var helt ihjäl.
Undrar om man ska köra med någe andra pumpar, Deatschwerks DW301 sägs vara bättre, är dom verkligen det?
Sedan finns Walbro450 som ska tåla E85, hmmm..
Känns som det mesta är kinaskräp förutom Bosch 044.
Ska köpa ett rörkitt och svetsa ihop 2" headers, mina 1 5/8" stryper rejält.
Växellådan ska servas, vi byter även mellanaxeln i lådan till en bättre.
Sedan är det där med helbur, kanske lika bra och knäcka ett i SSAB rör och göra det bultbar.
Vill behålla baksätet fast det blir bur.
Mycket funderingar men inget är klart ännu.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Någon från Umeå som inte gillar att jag har kört 9sekunder utan varken bur eller båge
Läste det på http://www.nitroz.se/plank/planket_start.asp
Kjula | Anonym | Inlägg #148157| 2013-10-01 09:13
193.10.32.224
10,8355 10,0363 10,255 10,3043 9,4248 Vill inte hänga ut någon specifik förare men så här skriver ägaren till ovanstående tider på annat forum.
"Börjar kännas att det går alldeles för fort med tanke på att jag inte har varken båge eller bur i bilen."
Jag skiter fullständigt i om det är rätt eller fel min fråga är fortfarande vilka regler gäller?
Sbf`s reglemente eller gammla hederliga streetrace regeln hjälm eller bälte?
Var 15-20% läck, det får man väl leva med
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Har sålt 1260cc spridarna, ska ta loss dom imorrn.
Sedan blir det och tömma tank och blåsa ur soppasystemet och spraya med WD40.
Blev en uppsättning Bosch 210lbs högohms spridare till nästa år.
En av Aeromotive intank pumparna pajade efter sista Kjula, var pumpen som går på låglast.
Kollektorn och kolen var helt ihjäl.
Undrar om man ska köra med någe andra pumpar, Deatschwerks DW301 sägs vara bättre, är dom verkligen det?
Sedan finns Walbro450 som ska tåla E85, hmmm..
Känns som det mesta är kinaskräp förutom Bosch 044.
Ska köpa ett rörkitt och svetsa ihop 2" headers, mina 1 5/8" stryper rejält.
Växellådan ska servas, vi byter även mellanaxeln i lådan till en bättre.
Sedan är det där med helbur, kanske lika bra och knäcka ett i SSAB rör och göra det bultbar.
Vill behålla baksätet fast det blir bur.
Mycket funderingar men inget är klart ännu.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Någon från Umeå som inte gillar att jag har kört 9sekunder utan varken bur eller båge
![:hihi:](./images/smilies/hihi.gif)
Läste det på http://www.nitroz.se/plank/planket_start.asp
Kjula | Anonym | Inlägg #148157| 2013-10-01 09:13
193.10.32.224
10,8355 10,0363 10,255 10,3043 9,4248 Vill inte hänga ut någon specifik förare men så här skriver ägaren till ovanstående tider på annat forum.
"Börjar kännas att det går alldeles för fort med tanke på att jag inte har varken båge eller bur i bilen."
Jag skiter fullständigt i om det är rätt eller fel min fråga är fortfarande vilka regler gäller?
Sbf`s reglemente eller gammla hederliga streetrace regeln hjälm eller bälte?
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Kan du inte köra med mekanisk pump istället? Och ev. ha en liten primer-pump vid start bara.
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Men det gäller väl inte DIN bil då?Pro-Mille skrev:...Någon från Umeå som inte gillar att jag har kört 9sekunder utan varken bur eller båge![]()
Läste det på http://www.nitroz.se/plank/planket_start.asp ...
För det är ju en ren raggarbil...?Anonym skrev:säkerhetsreglerna har till kommit för att "straffa" folk som kör racebil?
![:hey:](./images/smilies/hey.gif)
Skämt åsido så kan det nog va bra med en bur...
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h
Har klipp ihop en ny film med bilder och filmsnuttar.
http://www.youtube.com/watch?v=TwqixaXXdPk
Annars har det varit lugnt, Chevan har stått i garaget sedan jag tog leakdown på motorn.
Beställde 3st Walbro 450lph E85 pumpar häromdagen.
Körde in Mercan Coupén in i garaget i helgen.
Började byta bromsslangarna på den, ska ta och svarva av skivorna också.
http://www.youtube.com/watch?v=TwqixaXXdPk
Annars har det varit lugnt, Chevan har stått i garaget sedan jag tog leakdown på motorn.
Beställde 3st Walbro 450lph E85 pumpar häromdagen.
Körde in Mercan Coupén in i garaget i helgen.
Började byta bromsslangarna på den, ska ta och svarva av skivorna också.
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h. Lack förslag...
Chevan ska lackeras i vinter, men funderar på om jag ska lackera med liknande färg.
Eller om det blir byte till någon shcysst metallc färg, kikat lite på BMW Sepang Bronze metallic
Ser ut så här, vad tycks? kom gärna med idéer![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Bild](http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/47580d1189054635-what-color-sepang-bronze-special1188879372.jpg)
![Bild](http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/47583d1189054635-what-color-sepang-bronze-special1188879373.jpg)
Eller om det blir byte till någon shcysst metallc färg, kikat lite på BMW Sepang Bronze metallic
Ser ut så här, vad tycks? kom gärna med idéer
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Bild](http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/47580d1189054635-what-color-sepang-bronze-special1188879372.jpg)
![Bild](http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/47583d1189054635-what-color-sepang-bronze-special1188879373.jpg)
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Re: Pro-Milles Turbo BelAir. 9.42@233km/h. Lack förslag...
Snygg färg när den sitter på bemsen iaf! ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek