hx40super avgashus.

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Mathias_
Lite mer laddtryck

hx40super avgashus.

Inlägg av Mathias_ »

hej.tänkte köpa en hx40 super till min om606 med t3 fläns.vill ha 17avgashus men då är de med intern wg.16eller 18avgashus är de ingen wg.blir 16 litet? 18 förstort?blir de inge bra om man kör 17 och kör med internwg? vill ju ha 17 då ja har 42mm grenrör så tror de blir bra. va f-n ska ja hitta på :) ?

sen om nån vet ca. Hur långa rör till grenröret man ska göra ?
Lr är de inte så noga om de 30 lr 50cm
Tack på förhand

24v diesel om606.
Ca. 450hk lr lite till;)
Tack på förhand
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Re: hx40super avgashus.

Inlägg av Jens Gustavsson »

gå på T3 fläns då fins det nya 14-16-18 avgashus utan wg att få tag i här då du fin justerar in registret. inget fel med T3 och grövre rör tycker jag. jag har så På min B20 och den ger 600hk iallafall.

försök hålla upp hastigheten i rören och låt pulserna skjuta rakt in i avgashuset. kapa ihop rören lite före kollektorn så blir den kompaktare. sen puls-splittar du ända in till wg ventilen. försök att undvika helt olika långa rör då kan de bli olika ve (fyllnads grad) på olika cylindrar. längden i sig är nog inte så viktig med snälla kamaxlar.

mvh jens
Mathias_
Lite mer laddtryck

Re: hx40super avgashus.

Inlägg av Mathias_ »

Tack jens, vet att du sitter på en hel del erfarenheter. Så de är
bra att du delar med dig. :)
Har svetsat ihopp alla 6 mot flänsen.
Borde vara skapligt:) ?
Jens Gustavsson skrev:gå på T3 fläns då fins det nya 14-16-18 avgashus utan wg att få tag i här då du fin justerar in registret.
-Är sugen på 16 då tror jag. Tappar kanske nån häst på högre varv va?
Men måste bli bättre spool?

försök hålla upp hastigheten i rören och låt pulserna skjuta rakt in i avgashuset. kapa ihop rören lite före kollektorn så blir den kompaktare.
-du menar som ja sa innan att alla är ihop vid flänsen?
Lr menar du ännu tidigare?
sen puls-splittar du ända in till wg ventilen.
-blir de bra om ja drar från typ kollektorn till typ uppe bredvid turbon?
Blir de bra å ha "screm pipe" på dieslar? Lr ska man dra in den i down pipen?
försök att undvika helt olika långa rör då kan de bli olika ve (fyllnads grad) på olika cylindrar. längden i sig är nog inte så viktig med snälla kamaxlar.
Ok, trode längden va ganska viktig för flödet? Men kanske stor skillnad mot sug motorer?
mvh jens
Vart många frågor:) tack på förhand:)
/mathias
Skriv svar