Vad jag skulle sikta på:

Vingen mellan primär och sekundärspol tas ned och rundas till.
Just för att låta alla kanaler dra i boyesenportarna då pipan drar.
då fyller det vevhuset riktigt bra till nästa cykel samt även i den pågående cykeln låter det dras upp färskgaser genom alla portar.
Som kaka på moset måste man ha en pipa som drar hårt OCH skickar stenhård pluggpuls tillbaka.
För om man bara drar ut gaser ur vevhuset ut i utblås har man ingen nytta av portningen.
Man brukar även då få ibestycka förgasaren tokstort samt det bara dregglar gegga ur pipan.
Jag brukar säga att juh mindre munstycke desto bättre funkar setupen.(inom vissa ramar)
I min 132cc honda har jag ynka 140(keihin)munstycke.
då den bromsades hade jag 145, nu går den värre men ändock ska den ha mindre mat nu än vid bromsningen.
Eftermarknadspiporna till crossar typ Doma,FMF,pro circuit är blaha på en sån här portad cylinder
Om det är jobbigt att bygga pipa så kan man kompromissa och återanvända headern från crossen, skotern,, eller vad det nu är.
Det är jobbigaste biten att bygga, man tummar på effekten, men man kanske slutför projektet
