Så även Volvo upptäckte att det en jävla utrymmesbrist i 140 om man ska meka ner en vinkelåtta.
Volvo 140 V8 Turbo
- kardanknuten
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 30
- Blev medlem: tis dec 15, 2009 5:22 pm
- Ort: Gävle
Re: Volvo 140 V8 Turbo (Framvagn)
Anledningen till att Volvo 240 fick Mcpherssonframvagn och kuggstångsstyrning var att ifrån början var det tänkt att det skulle det sitta en PRV V8a under huven.
Så även Volvo upptäckte att det en jävla utrymmesbrist i 140 om man ska meka ner en vinkelåtta.
Så även Volvo upptäckte att det en jävla utrymmesbrist i 140 om man ska meka ner en vinkelåtta.
gasa tills det rasar
Re: Volvo 140 V8 Turbo (Framvagn)
Det är av utrymmesbrist som det blir 240:ins framvagn.
Har nu också kapat ur bakre hjulhus för inflyttning och höjning av ramen över bakaxeln.
Har nu också kapat ur bakre hjulhus för inflyttning och höjning av ramen över bakaxeln.
Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
Volvo 140 V8 Turbo
Re: Volvo 140 V8 Turbo (Framvagn)
Ok då är jag med, tack för infon!
Mvh,
/Alexander
Mvh,
/Alexander
Alexander Engelmark
Re: Sv: Volvo 140 V8 Turbo (Framvagn)
Ny bakram börjar ta form.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
Volvo 140 V8 Turbo