Tänkte att det var dags lägga ut en tråd på favoritforumet och visa vad man sysslar med på sin lediga tid. Det är lite dåligt med vassa grävlingar här inne så jag tänkte väga upp det lite med denna tråd

Har ägt bilen sen 2007 och för de som är nyfikna och vill veta hur bilen har utvecklats de gånga åren är kan läsa min tråd på TPC: http://forum.turboperformanceclub.com/v ... 6&t=229596
Den senaste setupen har bilen rullat med nu i två år. Den bestod bl.a. av x-rör, lastbilsturbo, 1000cc, e85 och hade en ganska moderat effekt på cirka 500hk. Bilen gick bra med den setupen och ska man hårddra det så var effekten redan då lite i överkant för att driva där fram. Men men, det är alltid kul att åka och riva lite

Det var många saker med den gamla setupen som jag inte var helt nöjd med och jag ska försöka rätta till dessa nu i vinter.
Så nu i vinter fortsätter bygget med nya mål. Nu är siktet ställt på 700whp. Effektmålet är inte det primära utan det är själva byggandet som jag ska lägga fokus på och det jag ser mest fram emot.
Vinterns planer i grova drag; PT 67/66, 46mm wg, nytt x-rör, 3,5" avgassystem, masserad topp, arga kamaxlar, plenuminsug och nytt insprut.
Ny vs gammal turbo

Har spenderat de senaste två helgerna med att punkta ihop ett nytt grenrör. Lite pyssel med det då det är så satans trångt bakom motorn.

Bromsröret ska dras om så att det sitter lite svalare.
Längre än så kom jag inte.
Hoppas tråden faller nån i smaken