Har hittills alltid kört utan tändstift För att påfresta batteriet så lite som möjligt. Men när jag stoppade i tändstiften och drog på starten blinkade stroboskoplampan väldigt sporadiskt. Kollar datorn och ser att varvtalssignalen ser lika orolig ut som lampan och har även pr trig errors. "Less pr trig". Kör en triggerlog och får en helt annan bild än vad jag hade tidigare. Tar ut stiften, provar igen och får tillbaka signalen och felmeddelandena är borta.
Misstänkte någon form av störning så försökte även med stiften i tändkablarna fast utanför motorn. Fortfarande inga felmeddelanden.
Beror detta fel pga störningar eller kan mina triggerinställningar vara fel? Hade väldigt svårt att förstå manualen för "TDC after trigger" och "First Trigger Tooth".
Förstår att insprutningen måste förstå vars på triggerhjulet triggersensorn sitter. Så räknade antalet tänder som passerat sensorn vid TDC och multiplicerade på tandstorleken. 6grader. Vilket blev 42. Stämmer min logik eller kan det påverka felmeddelandet, och varför skulle det då inte visas utan kompression? Någon som har en aning vad som kan vara fel?
Se bilder nedan:
Triggerinställningar:

Triggerlog:

Med stift monterade

Utan stift.