Jag köpte bilen förra hösten nere i Jönköping, under huven satt en sugtrimmad 2.3 16V motor med prospark sprut som tidigare ägare
pysslat med. Men tyvärr blev 224hk på bakhjulen för lite så lagom till semestrarna började jag plocka ut gamla motorn för att byta ut den mot en 3.2L M104 rak sexa från Mercedes.
Receptet blev
3.2L M104
VAG 115R tändspolar
Siemens deka 875cc spridare
VEMS
Getrag 717.404 växellåda
Sachs 765 tryckplatta
4-pucks sinterlamell
Egenbyggt pulssplittat grenrör.
Holset HX 40W
KL racing 60mm WG
KL racing 70mm dumpventil
Kl racing 600x300mm 3" Intercooler
Biltema "044 kopia" bränslepump
3" avgasrör, dubbla KL racing ljuddämpare.
Bilen innan:


320 motorn plockades isär, kolvarna svarvades ner 1mm för att kompsänka.

Grenröret nästintill färdigt

Motorn monterad i bilen, grenrör lindat i bandage

Bilen i dagsläget, provstartad och bara mappningen kvar.
