Jag tycker det borde bli skumt då förgasaren hamnar långt från toppen. Men tydligen funkar det.
Nån annan som har några synpunkter?


Hahaha, det gäller också för många amerikaner i ännu högre grad...StefanM skrev:skillnaden är väl att de bygger och provar......vi svenskar bygger med kataloger och sitter och bestämmer i soffan hur det ska se ut. Då blir det gärna att det ska vara monteringsfärdigt och gärna lika som nån kompis har, då behöver man ju inte tänka själv heller.
Har aldrig sett en sån anläggning på Volvo men motsvarar väl mer än dubbla 40,s. Om du bygger ett plenum insug och till den 2 st. PHM,s det räcker långt.Panu skrev:Jag har funderat 2 st PHM41 Dellorto för B230K motor med långa insug. Vad tänker du Jarmo om det? Max effekt ~180-190 hp?
Nej, förgasare åt höger är en äldre fiat twincam motor, vanligtvis den har mindre borr, längre slag (80/80) än nyare motorerna(84/71.5) .loop skrev:Lite fler bilder. Antar att den dubbelkammen med förgasarna åt andra hållet är en Lancia?
![]()