Skogenracings Sladdbil: Ford Sierra Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Tycker att ni borde göra den någon styggare färg.

Kika i min projekt tråd förstår du varför wg utloppet och orange hör ihop :)

Helt klart en "kul" lösning, om man gillar att det väser :P
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jag körde med sådan varvräknare förut, fungerade väl förrutom att den visade en 20% för lite så där..
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

toxic ant skrev:Jag körde med sådan varvräknare förut, fungerade väl förrutom att den visade en 20% för lite så där..
Hehe du ser väl vad det står på den :)
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Sådärja, nu kommer bilderna på när hela köret är ihopskruvat, uppstartad är den också. Laddtrycket ligger på 0.4 just nu och det är lite annorlunda register mot förut. Laddtrycket infinner sig inte lika tidigt nu :)

Börjar med bilderna

Intercoolern

Bild

Liten closeup

Bild

Här har vi hela härligheten, blev fullpackat med grejor

Bild

Ful som stryk men inte så rostig som man kan tro

Bild

Bild


Har även en mycket kort sekvens på hur den låter, större film på det kommer senare så håll ut :)

högerklicka och spara som

http://skogenracing.myftp.org/film/film ... a_fas3.wmv
Micke!
För mycket laddtryck
Inlägg: 156
Blev medlem: tis mar 29, 2005 1:55 pm
Ort: Holmsund

Inlägg av Micke! »

Coolt projekt :) Vill vill se en lång film när ni tuktar denna maskin :D
Stopping distances become irrelevant because you won’t see the obstacle in the first place. By the time you know it was there, you’ll have gone through the windscreen, through the Pearly Gates and be half way across God’s breakfast table.
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Vet inte om jag vägar lägga upp dom här bilderna här riktigt, får väl en redig utskällning förstår jag :wink:

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Jag tycker det blev snyggt med spoilern, nu ska det bara på en lack sedan är det ju bara att gasa.
Zorak
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: lör maj 27, 2006 9:29 pm

Inlägg av Zorak »

Håber at du kan forstå mig selvom jeg skriver på dansk.. ;)

Kan virkelig godt lide din Sierra og rimelig sej ombygning.. :P Hvad har det ca kostet dig at lave?

Og hvordan kan det være at den hakker lidt i det i slutningen af gearene?

Men ellers sej bil.. :)

Hilsen
Jesper Andersen - DK..
Bild
^^ Tjek min dejlige Ford Escort ^^
Kommer fra Danmark.. ;)
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Zorak skrev:Håber at du kan forstå mig selvom jeg skriver på dansk.. ;)

Kan virkelig godt lide din Sierra og rimelig sej ombygning.. :P Hvad har det ca kostet dig at lave?

Og hvordan kan det være at den hakker lidt i det i slutningen af gearene?

Men ellers sej bil.. :)

Hilsen
Jesper Andersen - DK..
Ca 10000kr med bil och allt.

Om jag gissat rätt så är det varvstoppet du hör. Ska försöka höja det.
Användarvisningsbild
TurboToffi
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: tis jul 19, 2005 3:27 pm
Ort: Kållby/Finland

Inlägg av TurboToffi »

Har du haft nåt problem med att det suger ut ulja till kompressorsidan när du har luftmängdmätaren på sugsidan... Har själv haft problem med det och undrar om det bara är fel på mitt turbo... :?
Glädjen börjar vid 1 bar ....... och det roliga vid 2
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

TurboToffi skrev:Har du haft nåt problem med att det suger ut ulja till kompressorsidan när du har luftmängdmätaren på sugsidan... Har själv haft problem med det och undrar om det bara är fel på mitt turbo... :?
Nä har inte haft problem med. Det kan inte bli nått problem heller såvida inte klaffen fastnar i stängt läge
Zorak
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: lör maj 27, 2006 9:29 pm

Inlägg av Zorak »

Mikael Skogsberg skrev:
Zorak skrev:Håber at du kan forstå mig selvom jeg skriver på dansk.. ;)

Kan virkelig godt lide din Sierra og rimelig sej ombygning.. :P Hvad har det ca kostet dig at lave?

Og hvordan kan det være at den hakker lidt i det i slutningen af gearene?

Men ellers sej bil.. :)

Hilsen
Jesper Andersen - DK..
Ca 10000kr med bil och allt.

Om jag gissat rätt så är det varvstoppet du hör. Ska försöka höja det.
OK, det er godt nok billigt lavet, men ser også ud som om at i kan nogen tricks.. :)

Hvad er planen for bilen så videre frem? Det er vel lige meget med designet på den bare den er er hurtig?

Ser frem til at se hvad der sker med bilen som det næste.. :)

Hilsen
Jesper Andersen
Bild
^^ Tjek min dejlige Ford Escort ^^
Kommer fra Danmark.. ;)
Användarvisningsbild
MB
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: ons okt 08, 2003 7:06 am
Ort: Hedesunda

Inlägg av MB »

Kul bil, ser bra ut det där å du verkar ha fått bra snurr på´n.
Brinken
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Tja vi åkte ju på ett skönt ras för ett tag sen
Så här ledsen blev lilla kolven :)

Bild

Men inte mycket att deppa över så bara att köra igång och sätta ihop en ny snurra

Tyvär så strulade det med våran fina topp vi hade gjort iordning, en lagerhållare var spräck så vi fick ta toppen jag gjort iordning från caprin, men då gick det inte med trimkammen, geometrin blev helt fel. Vi ska åtgärda detta senare under sommaren men just nu får det bli orginalkam

Men nu är nya motor snart ihopsatt

Bild

Nytt grenrör fick vi göra till nya turbon också

Bild

Rotomaster T04b, turbon som jag hade i Caprin förra året

Bild

Blått och fint :)

Bild

Bild

Turbon monterad

Bild

Downpipe fixad

Bild

Räknar med uppstart när som helst nu
Skriv svar