Spikens volvo 244. Gubbräsern

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Spiken
Lite mer laddtryck

Spikens volvo 244. Gubbräsern

Inlägg av Spiken »

Bilen är en volvo 244 -75 som jag bytte till mig av en slump mot min dåvarande bubbla som hade blivit allt för rostangripen. Sagt och gjort, bilen rullades ner i garaget... där den blev ståendes. Hade lite planer för bilen, men det stannade vid just planer, tills efter några månader senare när jag helt plötsligt fick motivation att börja riva i bilen. Och innan jag visste ordet av så insåg jag att saker gick fortare än tänk och helt plötsligt stod bilen utan de mesta av sina delar. Och då sprack helt plötsligt plan nr 1: Att stoppa i turbomotor, reggbesikta och ha den rullande för att behålla motivationen :roll:

Som ni kanske redan har förstått så händer inte allt i den ordningen det är tänkt, men men man lär av sina misstag :whistle:

Jag är då en yngre kille som studerar till svetsare och detta projektet jag arbetar med är tänkt som en värsting till första bil (men innan jag är klar lär jag nog skaffa en annan första bil :hihi: )
och att lära mig mer om att skruva och bilar. Eftersom jag är studerande så har jag ingen budget att skryta med, men det gör det hela lite mer intressant för då ser man möjligheter i saker som andra inte lägger märke till och hittar billigare lösningar på saker som andra gör.

Ett stycke kalsongblå gubbräser:
Dysholm
Lite mer laddtryck

Re: Spikens volvo 244. Gubbräsern

Inlägg av Dysholm »

verkar stå still här händer det nå??
Skriv svar